20

به بهانه تولد ملیکا احدی ؛ کاراته کایی که نماد غیرت شد

  • کد خبر : 4620
  • 28 اردیبهشت 1397 - 16:55
به بهانه تولد ملیکا احدی ؛ کاراته کایی که نماد غیرت شد

ملیکا احدی یکی از ستاره های جوان کاراته ایران است که آخرین تصویری که از او در ذهن مانده ، تلاشش با وجود آسیب دیدگی برای ادامه مسابقات در رقابت های کاراته امیدهای جهان در اسپانیا برابر حریف مقدونیه ای است.

به گزارش IWSports ؛ ملیکا احدی  پس از عمل جراحی موفقیت آمیز دستش در سال 96 ، اکنون  آماده رویارویی های بزرگ است. وی 7 مدال طلای تورنمنت بین المللی، مدال برنز مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا در سال 2012، مدال نقره مسابقات کاراته نوجوانان قهرمانی آسیا در سال 2013، مدال نقره مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا در سال 2014 و مدال برنز امید‌ مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2013 را در کارنامه خود دارد.

ملیکا احدی دختری از نسل دختران ورزشکار و هنرمند است که در کشور ما کم نیستند. گرچه او را به عنوان یک کاراته کای موفق می شناسیم اما او گیتار می زند ، اهل موسیقی است و نقاشی می کند. او اکنون به عنوان کاراته کایی که در برابر آسیب دیدگی تسلیم نشد نماد غیرت برای همه ماست. وی در روز تولدش در گفتگویی با IWSports شرکت کرده است:

به نام پدر

پدرم خبرنگار روزنامه ورزشی بود و با ورزشکاران مصاحبه می کرد به همین دلیل خیلی مشتاق بود که من هم به طور حرفه ای ورزش کنم. به همین ترتیب ابتدا وارد ژیمناستیک شدم و بعد هم کاراته. در سال 2007 برای اولین بار و با هزینه شخصی به مسابقاتی در هند رفتم ، قهرمان شدم و همان مسابقه به من انگیزه داد که برای رسیدن به اهداف بزرگ تر تلاش کنم.

آسیب دیدگی در اسپانیا

اتفاق های تلخ برای هر ورزشکاری می افتد و من قبل از اکثر مسابقه هایم آسیب دیدگی داشتم اما هیچ وقت دلسرد نشدم. قبل از مسابقات ازبکستان ، اندونزی و در نهایت مسابقات اسپانیا دچار آسیب شدم به طوری که در مسابقات جهانی اسپانیا انگشتم حین بازی شکست اما انگیزه ام برای نشان دادن توانایی هایم بیشتر هم شد.

در مسابقات اسپانیا ، وقتی یک امتیاز با دستم گرفتم نمی دانم چه شد که تمام دستم ورم کرد، خیلی درد داشتم و بعد از تمام شدن مسابقه اولم نزد پزشک رفتم و متوجه شدم دچار شکستگی دست شده ام.

چون دست شکسته ، دست شگردم بود این آسیب ، کارم را بسیار سخت می کرد با این حال تلاش کردم تمرکز مبارزه را روی پایم قرار دهم. در مراحل بعد اصلا به دستم توجهی نمی کردم و 4 دوری که مسابقه دادم با دست شکسته بود.

یک بند انگشتم خم نمی شود

پس از مسابقات جهانی اسپانیا ،عمل کردم و دوران مصدومیتم طولانی شد و به همین خاطر برایم سخت بود، البته در حال حاضر مشکلی ندارم ولی یک بند انگشتم خم نمی شود که برایم عادی شده است.

  • گفتگو از مصطفی محمودی
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.