18

مهشاد فرمهینی ؛ از رفاقت با دویدن تا بی‌مهری اسپانسرها

  • کد خبر : 46210
  • 14 خرداد 1399 - 12:49
مهشاد فرمهینی ؛ از رفاقت با دویدن تا بی‌مهری اسپانسرها
 عشق به ورزش سن و سال و جنسیت نمی‌شناسد و بانوانی هستند که با تلاش و پشتکار و با عزمی راسخ در عرصه ورزش، به دنبال حفظ سلامتی و البته رسیدن به قله‌های افتخار هستند.

مهشاد فرمهینی از جمله بانوان دونده و مدال آور استان مرکزی در مسابقات کشوری است که با ۲۳ سال سن، اعتقاد دارد ورزش یک فرصت و یک عشق برای رسیدن برای اهداف بزرگ در زندگی انسان است.

او می‌گوید هر هفته حدود ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر می‌دود و دویدن جزو برنامه‌های اصلی زندگی روزمره اش محسوب می‌شود.

دوومیدانی را از کجا آغاز کردید

من از همان کودکی عاشق دویدن بودم و بعدها این عشق، رشته ورزشی من شد. از سال ۱۳۹۵ به صورت حرفه‌ای سراغ ورزش دو و میدانی رفتم، تا اینکه خوشبختانه توانستم در مسابقات ۲۰ کیلومتر پیاده روی بانوان کشور به مدال دست پیدا کنم.

در دوران دبیرستان در رشته‌هایی چون آمادگی جسمانی و والیبال فعالیت داشتم، اما در استعدادیابی که انجام شد، متوجه شدم در رشته دوومیدانی استعداد بهتری دارم و به همین دلیل به صورت حرفه‌ای وارد این رشته جذاب و مادر شدم. در مجموع باید بگویم از کودکی رابطه خوبی با دویدن داشتم و همین علاقه باعث شد که به مرور احساس کنم به این رشته علاقه و در آن استعداد دارم.

از سوابق تحصیلی تان بگویید

با توجه به علاقه‌ای که از کودکی به ورزش داشتم، علاقه داشتم ورزش را به صورت علمی پیگیری کنم به همین دلیل پس از دوران دبیرستان، در دانشگاه وارد رشته تربیت بدنی شدم و خوشبختانه در سال جاری توانستم مدرک لیسانس تربیت بدنی را دریافت کنم و در ادامه، هدفم ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در این رشته است.

شرایط ورزش زنان را چگونه ارزیابی می‌کنید

شرایط ورزش کردن و مسیر حرفه‌ای شدن برای بانوان در کشور ما نسبت به آقایان متفاوت است چون مشکلات مالی، پخش نشدن ورزش بانوان از تلویزیون که امکان جذب اسپانسر را کاهش می‌دهد و … وجود دارد که گاهی واقعاً آزار دهنده است و باعث دلسردی می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان این مشکلات به حداقل برسد.

چه توصیه‌ای به بانوان غیر ورزشکار دارید

خیلی از بانوان در دوره‌هایی از زندگی دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند. مطمئناً ورزش به تناسب اندام و تعادل وزنشان بسیار کمک می‌کند. دوستانی دارم که شاغل و دانشجو هستند، اما فرصت نمی‌کنند که ورزش کنند، به شخصه همواره احساس می‌کنم که روحیه من با وجود تمرینات سخت و فشرده، از آنها خیلی بهتر و مثبت‌تر است. ورزش با زندگی ما به قدری عجین شده که اگر چند روز ورزش نکنیم حالمان بد می‌شود و می‌توانم به صراحت بگویم زندگی‌مان مختل می‌شود. خانم‌ها باید بدانند که ورزش نه تنها برای سلامت جسم مفید است بلکه به لحاظ روحی و روانی در زندگی بسیار اثر گذار است. وقتی یک خانم حال روحی خوبی داشته باشد مسلماً همه چیز برایش لذت بخش تر خواهد بود.

در این روزهای مقابله با کرونا چگونه تمرینات خود را پیگیری می‌کنید

تمرین در خانه سختی‌های خاص خود را دارد و به هیچ عنوان جای تمرینات هوازی و روی پیست را نمی‌گیرد، اما در این مدت تلاش کرده‌ام با انجام حرکات بدنسازی، آمادگی خود را حفظ کنم. پیشنهاد من به عنوان یک ورزشکار به سایر بانوان این است که ورزش در منزل را در برنامه خود قرار دهند و با حداقل وسایل به ورزش بپردازند.

در سال ۹۹ چه هدفی را دنبال می‌کنید

امیدوارم با ریشه کن شدن ویروس کرونا، شرایط ورزش و برگزاری مسابقات به حالت عادی بازگردد. هدف من در سال جاری حضور موفق و کسب عنوان در مسابقات قهرمانی پیاده روی کشور است که امیدوارم پس از آن بتوانم در تیم ملی هم حضور داشته باشم.

خواسته شما از مسئولان چیست

به واقع در حال حاضر مهمترین مشکل دوومیدانی استان عدم حمایت اسپانسرهای مالی است که امیدواریم با حمایت مسئولان استان این مشکل برطرف شود. حضور در مسابقات لیگ باعث می‌شود دوندگان همواره در آمادگی کامل باشند و این موضوع در پیشرفت دو و میدانی استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نکته پایانی

نصب پیست تارتان در اراک اقدامی قابل تقدیر است. واقعاً با نصب این پیست، شاهد رشد و ارتقای دوندگان استان خواهیم بود و آسیب‌های ورزشی هم به حداقل ممکن خواهد رسید. هیات دو و میدانی استان نیز تلاش خود را برای حمایت از ورزشکاران به انجام می‌رساند و امید است در سایه این تلاش‌ها رشد و توسعه این ورزش را شاهد باشیم.

[ad_2]

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.