18
لیگ نیمه تمام و جلب رضایت همه

فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن قهرمانان مشترک لیگ تکواندو معرفی شدند

  • کد خبر : 46333
  • 19 خرداد 1399 - 15:50
فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن قهرمانان مشترک لیگ تکواندو معرفی شدند
فدراسیون تکواندو امروز رای به پایان لیگ نیمه تمام تکواندو زنان ۹۸ جام کوثر داد و تیم‌های فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن را مشترکا قهرمان اعلام کرد آن هم در شرایطی که در دور گروهی فتح صدر البرز از سد کن عبور کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران؛ نزدیک به ۴ ماه پس از توقف لیگ تکواندو زنان جام کوثر و در شرایطی که سازمان لیگ تکواندو تاکید بر به پایان رساندن این مسابقات داشت امروز تصمیم مشترک فدراسیون و نماینده باشگاه‌ها، پایان لیگ بود.

بر اساس تصمیم امروز، تیم‌های فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن در اقدامی غیر منتظره به عنوان قهرمان لیگ معرقی شدند و طبیعتاً فدراسیون تکواندو باید برای هر دو تیم جام قهرمانی تهیه کند. اسپریچو به عنوان نایب قهرمان معرفی شد و داتیس یزد در جایگاه سوم قرار گرفت.

لیگ تکواندو از پاییز ۹۸ با شرکت ۱۵ تیم آغاز شد و در پایان مرحله نخست، ۱۰ تیم اول وارد رقابتی تکراری در مرحله دوم و پایانی شدند. در این مرحله، مسابقات در حالی متوقف شد که برخی از تیم‌ها نیمی از رقابت‌های خود را نیز برگزار کرده بودند.

در آن زمان و پیش از شیوع کرونا، درگیر شدن بازیکنان تیم‌های شاخص لیگ با اردوهای ملی سبب تعویق بازی‌های تیم‌های کن و فتح صدر البرز شده بود. با این حال به نظر می‌رسید یک رقابت فشرده پس از عبور از کرونا بتواند لیگ را به سرانجام برساند.

با این حال فدراسیون تکواندو به این نتیجه رسید که ادامه راه برای تیم‌ها دیگر ممکن نیست و حتی ممکن است بازیکنان را با خطر آسیب مواجه کند بخصوص اینکه بخشی از این بازیکنان باید در آینده برای تیم ملی مسابقه می‌دادند و آماده کردن تیم‌ها برای بازی‌های باقی مانده نیز یک دردسر بزرگ برای تیم‌های حاضر در مرحله دوم لیگ بود.

چرا قهرمان مشترک؟

اقدام امروز برای اعلام نام فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن به عنوان قهرمان، اقدامی برای جلب رضایت هر دو تیم بود. فتح صدر البرز به دلیل اینکه در جدول مرحله اول صدرنشین بود خود را مستحق قهرمانی می‌دانست و از سوی دیگر لوازم خانگی کن نیز اعتقاد داشت در مرحله نهایی شانس بیشتری برای قهرمانی و عبور از سد رقیب داشته و قصد کوتاه آمدن از موضع قهرمان را نداشته است.

در این میان، اگر فدراسیون تکواندو قرار بود یک تیم را قهرمان اعلام کند فتح صدر البرز گزینه منطقی بود. آنها در لیگ حتی یک باخت هم ندادند و در بازی رودرو برابر کن ۵ بر ۳ پیروز شدند.

تنها نقطه تاریک کارنامه فتح صدر البرز در لیگ ۹۸ تساوی ناامید کننده برابر اسپریچو در مرحله نهایی بود با این وجود فتح صدر البرز تیم بی شکست لیگ باقی ماند و به کسب یک جام مشترک رضایت داد. این، برای فتح صدر البرز نوشیدن جام شوکران و گزینه‌ای بهتر از درگیر شدن با دردسرهای رقابت دوباره بود.

اسپریچو نیز با کسب نایب قهرمانی احتمالاً باید راضی باشد و البته اوج شادی احتمالاً از آن داتیس یزد است که حالا سر خود را بالا می‌گیرد و می‌گوید که توانسته در لیگ ۹۸ روی سکو بایستد در حالی که اگر خبری از معرفی قهرمان مشترک نبود آنها حداکثر با رتبه چهارم لیگ را به پایان می‌رساندند.

این پایانی سرد برای یک لیگ داغ و جذاب است. نه جامی در کار است و نه اهدای مدالی. لیگ پایان یافته است. آخرین دوره لیگ تکواندوی زنان ایران جام کوثر چه پایان عجیب و تهی از شکوهی داشت.

حالا با راه اندازی لیگ برتر تکواندو جام ایراندخت از امسال، لیگ کوثر به تاریخ می‌پیوندد البته قرار است لیگ یک تکواندو با همین نام شکل بگیرد اما لیگ کوثر دیگر سطح عالی تکواندوی ایران نخواهد بود.

فدراسیون تکواندو گزارش داده در جلسه تعیین تکلیف لیگ، ریحانه فولادی سرمربی تیم لوازم خانگی کن، فاطمه نوری ملکی سرمربی تیم صدر فتح صدر البرز، نادیا خوانساری سرپرست تیم اسپریچو، مژگان حبیبی سرمربی تیم هیات تکواندو بهار، هدیه کاشی مربی تیم روپایی الکترونیکی کین و مه آرا مردان خانی سرپرست تیم فرمانیه حضور داشته اند.

جدول لیگ نیمه تمام در مرحله دوم

جدول لیگ در پایان مرحله نخست

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.