12

باترکیب جوان به مصاف بهترین‌های دنیا می‌رویم/ در جاکارتا به‌دنبال کسب سهمیه پارالمپیک

  • کد خبر : 4639
  • 29 اردیبهشت 1397 - 0:02
باترکیب جوان به مصاف بهترین‌های دنیا می‌رویم/ در جاکارتا به‌دنبال کسب سهمیه پارالمپیک

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران از ترکیب جوان تیمش جهت حضور در مسابقات جهانی هلند خبرداد و گفت: تمام تلاشمان در جاکارتا کسب سهمیه پارالمپیک است.

فریبا سلیمانی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در گفت‌وگوبا IWsports  از اولین حضور تیم ملی با ترکیبی جوان در مسابقات جهانی هلند خبرداد.

بهدنبال ساخت پشتوانهای معتبر برای آینده تیم ملی هستیم

بنا به سیاست فدراسیون ترکیب تیم کاملا تغییر کرده است و تعداد کمی از ملی‌پوشانی که در رقابت‌های ریو و دوره قبل بودند، در تیم حضور دارند، در واقع میانگین سنی تیم کنونی نزدیک به 25 سال است و در ترکیب تیم بازیکن 14 سال نیز داریم.

این تغییر و تحولات کار را برای ما سخت می‌کند و مشکلاتی به همراه دارد ولی ما به آینده فکر می‌کنیم، باید پشتوانه خوبی را داشته باشیم و مانند تیم آقایان دستمان پر باشد.

در استان‌ها کار استعدادیابی راشروع کردیم و در خراسان رضوی و کرمان اتفاقات خوبی رقم خورده است، در تمامی استان‌ها تمرکزمان پیدا کردن مستعدین است که فاکتورهای لازم را برای بازی در رشته والیبال نشسته دارند، پس از شناخت آنها پرورش و آموزش را انجام می‌دهیم که این موضوع زمان‌براست اما نتیجه وآینده خوبی در پیش دارد.

برای موفقیت نیاز به تلاش مضاعف داریم

بچه‌ها انگیزه خوبی دارند و ما در این دو اردو به 50 درصد از چیزی که می‌خواستیم رسیدیم، کار زیادی در پیش داریم و این کاملا طبیعی است برای موفقیت نیاز به تلاش مضاعف داریم، ورزشکاران همکاری خوبی با ما دارند و هرروز از تمریناتشان ویدیو ارسال می‌کنند تا ایرادات کارشان را برطرف کنیم.

فدراسیون مختص به یک رشته نیست و در رشته‌های زیادی مقام آور است تنها نمی‌تواند به یک رشته رسیدگی کند، به همین خاطر اردوهای ما کمی متفاوت است.

سال 93 شرایط حضور در مسابقات جهانی را نداشتیم

سال 93 برای اولین بار جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردیم، درآن دوره اولین بار بود که تیم ما موفق شد ژاپن را شکست دهد و بازی قابل قبولی را مقابل چین به نمایش گذاشت اما از نظر فنی و روحی آمادگی حضور در آن تورنمنت را نداشتیم.

این اولین حضور بانوان والیبال نشسته در مسابقات جهانی است که به میزبانی هلند برگزار می‌شود، دو تیم اول این مسابقات مستقیم جواز حضور در پارالمپیک را کسب می‌کنند، اما این بازی‌ها برای ما حکم بازی‌های تدارکاتی را دارد و باعث می‌شود قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا با بهترین تیم‌های دنیا رقابت کنیم و با آمادگی کامل در مسابقات آسیایی شرکت کنیم و سهمیه مسابقات پارالمپیک را بدست آوریم.

ورزشکاران معلول، توانگران باانگیزه هستند

بعد از مسابقات جهانی ترکیب نهایی تیم برای حضور درجاکارتا مشخص می‌شود، برای ورزشکاران جانباز و معلول آرزوی موفقیت دارم، چرا که با شرایط سخت جسمی کار می‌کنند، بعد از چندسال همکاری آنهارا معلول نمی‌دانم و می‌توان آنها را توانگر نامید، با انگیزه‌ و انرژی که به ما منتقل می‌کنند باعث می‌شوند هر روز برنامه متنوع و جدیدی در نظر بگیریم.

در زمین مسابقه تواناییمان را اثبات میکنیم

ورزش بانوان همیشه و در همه رشته‌ها با مشکل اسپانسر مواجه است و باید از رسانه‌هایی که به ورزش بانوان می‌پردازند تشکر کرد، بانوان برای حضور پیدا کردن در رقابت‌های مختلف نیازمند این هستند که خود را در زمین نشان دهند، ما تا الان توانستیم توانایی بانوان را در متن مسابقات به نمایش بگذاریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.