دفاع داتیس یزد از تصمیم فدراسیون تکواندو | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19
هانیه تاتی: تکواندوی ایران به بازیکنان وزن 8 نیاز جدی دارد

دفاع داتیس یزد از تصمیم فدراسیون تکواندو

  • کد خبر : 46407
  • 21 خرداد 1399 - 22:01
دفاع داتیس یزد از تصمیم فدراسیون تکواندو
هانیه تاتی سرمربی تیم تکواندو داتیس پس از نیمه تمام ماندن لیگ و قهرمانی مشترک لوازم خانگی کن و فتح صدر البرز اعلام می کرد : در حال حاضر فدراسیون تکواندو مناسب ترین تصمیم را گرفت .

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران؛ هانیه تاتی سرمربی تیم تکواندو داتیس یزد پس از نیمه تمام ماندن لیگ و قهرمانی مشترک لوازم خانگی کن و فتح صدر البرز اعلام کرد : تیم داتیس در دور رفت با ۱۱ برد و ۳ شکست در مقابل تیم های قدرتمند بالای جدول که از نظر بازیکن بهترین شرایط را داشتند و اکثر ملی پوشان در این ۳ تیم حضور داشتند را با رتبه چهارم به پایان رساند . در دور برگشت با ۵ بازی رتبه دوم جدول رده بندی را در اختیار داشتیم ولی تیم های کن و صدر البرز بازیهای معوقه داشتند البته که بازیهای معوقه دیر اعلام شدند . این دو تیم قدرتمند لیگ این شرایط را داشتند که با بازیکنان دوم و سوم خود به مصاف تیم ها بروند و با این شرایط لیگ قبل از کرونا به پایان می‌ رسید و این مشکلات به وجود نمی آمد .

وی در ادامه تصریح کرد : به نظر من هیچ تیمی از جمله تیم ما از نظر شرایط بدنی و وزنی بازیکنان به دلیل تعطیلی باشگاه ها آمادگی لازم برای ادامه لیگ را نداشت و نیاز داشتیم برای آمادگی برای رقابت دوباره، ۲ ماه تمرین داشته باشیم . در حال حاضر کاری که فدراسیون تکواندو انجام داد مناسب ترین تصمیم ممکن بود .

تاتی لیگ ۹۸ را دشوارتر از فصل قبل دانست و عنوان کرد:  انتظار ما این است لیگ های بعدی با شرایط بهتری از نظر سخت افزاری برگزار شود. برگزاری لیگ با هوگو و کلاه های ایستا اصلا مناسب نیست. ما انتظار داریم لیگ های آینده با هوگو و کلاه های استاندارد مورد تایید فدراسیون جهانی برگزار شود تا درصد خطاها کمتر شود و سطح لیگ نیز با این شرایط بالاتر می‌رود .

سرمربی تیم داتیس یزد همچنین درباره عملکرد بازیکنان خود گفت : همه بازیکنان ما با تلاش و با غیرت طی دو سال اخیر برای داتیس زحمت کشیده اند . زهرا زارع که در اوزان ۲ و ۳ به زمین رفت نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشت . سوگند پور مرآت ، زینب دهقان ، کیانا احمدی ، آرمینا احمدی ، سمیرا بیانی و حمیده بیگی بازیکنان یزدی و فیکس تیم ما بودند که با وجود دومین تجربه در لیگ بزرگسالان همگی تلاش زیادی برای بالا بردن نام استان و تیم ما کردند.

او در ادامه با اشاره به درخشش سایر بازیکنانش عنوان کرد: سوگند پور مرآت با وجود اینکه اولین حضور در لیگ بزرگسالان را تجربه می کرد اما عملکرد خیره کننده ای داشت . راضیه رنگرز زاده با جسارت ترین بازیکن تیم داتیس بود . مارال رضا زاده امسال به تیم ما پیوست و سال گذشته در تیم نایب قهرمان لیگ حضور داشته است و امسال نتایج بهتری داشت .

تاتی ادامه داد: رتبه یک وزن ۶ در دور رفت از افتخارات مارال رضا زاده  برای ما بوده است . یکی از بهترین وزن ۸ های ایران، نفیسه رنگرز زاده بازیکن ارزشمند تیم داتیس بود که در سالهای گذشته با شکست رقبای صاحب نام و قهرمان توانسته اسم خودش را بر سر زبانها بیندازد و امیدوارم به روزهای اوج خود برگردد به دلیل اینکه تکواندو ایران به بازیکنان باکیفیت وزن بالا نیاز مبرمی دارد .

سرمربی تیم تکواندوی داتیس در خصوص پایان لیگ گفت :  امکان ادامه بازیها برای هیچ تیمی وجود نداشت . انتخاب دو تیم به عنوان قهرمان تصمیم عادلانه ای بود زیرا هر دوتیم قدرتمند و با هدف وارد لیگ شده اند و حتی اگر ادامه بازی ها هم برگزار می شد احتمال اینکه تیم اول و دوم میلیمتری نتیجه سکو را تعیین کنند وجود داشت. البته به تیم بسیار خوب اسپریچو هم حق می دهم که خود را شایسته قهرمانی بداند زیرا امکان برد این تیم در مقابل کن و کسب صدر وجود داشت مثل تیم داتیس یزد که در لیگ ۹۷ موفق شد با بنیاد گیلان به تساوی برسد در شرایطی که برای هیچ کس این نتیجه قابل پیش بینی نبود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.