سپاهان در فوتبال زنان به اندازه مردان جاه طلب هست؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17
دست بسته باشگاه ها در نقل و انتقالات

سپاهان در فوتبال زنان به اندازه مردان جاه طلب هست؟

  • کد خبر : 46432
  • 22 خرداد 1399 - 15:31
سپاهان در فوتبال زنان به اندازه مردان جاه طلب هست؟
برای سپاهان دو فصل بدون جام در لیگ برتر فوتبال زنان به پایان رسیده است. سرمایه گذاری سپاهان در فوتبال زنان هنوز به کسب جام منجر نشده است. آیا سپاهان به حضور در جمع ۴ تیم بالای جدول راضی است؟

پایگاه خبری ورزش زنان ایران: یک سال پیش، سپاهان در گیر و دار اختلاف با سمیه شهبازی، قید او و بازیکنان تحت حمایتش را زد، تیم جدیدی را شکل داد و بیان محمودی را به سپاهان آورد.

سپاهان با بیان محمودی با وجود اینکه به تیمی متفاوت تبدیل شده بود اما عملکرد بدی در لیگ ۹۸ نداشت. واقعیت این بود که شهرداری بم، وچان کردستان و شهرداری سیرجان تیم‌های کامل‌تری نسبت به سپاهان بودند و با این وصف عجیب نبود که آنها نتوانند پایشان را از پله چهارم فراتر بگذارند.

فصل جدید با چشم بر هم زدنی از راه می‌رسد و بعید است نیمکت سپاهان تغییری به خود ببیند. با این وجود این سوال مطرح است که آیا سپاهان در فصل سوم، باز هم به اینکه فقط در میان تیم‌های برتر باشد و باز هم نتواند به جام نزدیک شود، راضی خواهد بود؟

در میان تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال زنان، سپاهان قوی‌ترین ساختار باشگاهی را در اختیار دارد. هر بازیکنی از بازی در سپاهان استقبال می‌کند البته اگر سپاهان بنا بر بیشتر هزینه کردن برای تیم فوتبال خود داشته باشد. بدین ترتیب آنها توانایی پر کردن خلا موجود در برخی پست‌ها را از طریق جذب بازیکنان تازه وارد دارند.

در این صورت، همه چیز به سیاست‌های باشگاه بستگی خواهد داشت: بستن تیمی که به قهرمانی‌های پیاپی شهرداری بم خاتمه دهد یا تیمی سرسخت اما ناتوان در مقابله با تیم‌های هم ردیف که رتبه اش حوالی سومی و چهارمی در حال جابجایی است.

بعید است سپاهان در فصل آینده تغییرات اساسی در ترکیب بازیکنان خود داشته باشد و مهره‌های بالغ خود را از دست بدهد. از سوی دیگر این یک واقعیت است که دست تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال زنان برای یارگیری چندان باز نیست زیرا نه لیگ دسته اول و دومی وجود دارد، نه فوتبال پایه هنوز به اندازه کافی ستاره ساز هست و نه تیم‌های دیگر توان معرفی ستاره‌های جوان و پرتعداد را به لیگ دارند.

بدین ترتیب همیشه نقل و انتقالات در فوتبال زنان تعیین کننده است. سپاهان اگر در فوتبال زنان هم به اندازه فوتبال مردان جاه طلب باشد می‌تواند صیدهای تعیین کننده‌ای داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.