17
اعلام موضع شطرنج باز

غزل حکیمی فرد: تغییر تابعیت نداده ام؛ در سوییس اقامت دارم

  • کد خبر : 46491
  • 25 خرداد 1399 - 11:35
غزل حکیمی فرد: تغییر تابعیت نداده ام؛ در سوییس اقامت دارم
غزل حکیمی فرد شطرنج باز ایرانی که روز گذشته خبری مبنی بر تغییر تابعیتش منتشر شد این موضوع را تکذیب کرده و گفته که پرچم سوییس در کنار نامش در سایت فیده به معنای مجوز حضورش در مسابقات است نه تابعیت جدید.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران؛ درج تصویری در سایت فدراسیون جهانی شطرنج که کنار نام غزل حکیمی فرد پرچم سوییس قرار گرفته بود سبب شد اخباری مبنی بر تغییر تابعیت و مهاجرت این ورزشکار منتشر شود.

حالا غزل حکیمی فرد در صفحه شخصی اش این موضوع را رد کرده و گفته است به دلیل اینکه می‌خواهد در مسابقات شطرنج اروپایی شرکت کند مجبور بوده به عنوان ورزشکاری از اتحادیه شطرنج سوییس در لیست مسابقات ثبت شود اما تابعیت خود را تغییر نداده است.

متن منتشر شده در صفحه شخصی غزل حکیمی فرد به شرح زیر است:

“اینجانب غزل حکیمی‌فرد استاد بزرگ شطرنج بانوان و فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی در رشته مهندسی کامپیوتر می‌باشم. به مدت سه سال جهت ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک (ETH) در کشور سوئیس اقامت دارم و موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس از این دانشگاه شده‌ام و در حال حاضر به عنوان Research Assistant در این دانشگاه مشغول به کار می‌باشم.

اینجانب در طی سالیان متمادی بدون هرگونه حاشیه‌ای افتخار عضویت در تیم ملی شطرنج کشورمان در تمامی رده‌های سنی از نونهالان تا بزرگسالان را داشته‌ام و افتخاراتی در سطح آسیا و جهان برای‌کشورم کسب کرده‌ام.

متاسفانه ادامه تحصیل من در کشور سوئیس با آیین‌نامه‌های قهرمانی کشور مغایرت داشته و بازیکنانی که در خارج از کشور اقامت دارند امکان حضور در تیم ملی را ندارند. من استاد بزرگ و بازیکن حرفه‌ای شطرنج هستم و در این مدت امکان حضور در تیم ملی کشورم را نداشته‌ام. تغییر پرچم در فدراسیون جهانی شطرنج به منزله تغییر تابعیت نیست بلکه امکانی برای حضور حرفه‌ای من در مسابقات شطرنج اروپا است.

لذا اینجانب تاکید می‌کنم که تابعیت ایرانی داشته و هرگونه اظهار نظر در مورد تغییر تابعیت خویش به دلایل سیاسی و غیره را تکذیب می‌نمایم.”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.