تاج گذاری دانشگاه آزاد و پایان سرگیجه سکوی سوم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19
سازمان لیگ کاراته همه را راضی کرد

تاج گذاری دانشگاه آزاد و پایان سرگیجه سکوی سوم

  • کد خبر : 46723
  • 09 تیر 1399 - 5:18
تاج گذاری دانشگاه آزاد و پایان سرگیجه سکوی سوم
برای قهرمانی چه فاکتورهایی لازم است؟ بازیکنان طراز اول؟ کادر فنی قوی؟ بهره مندی از توان مالی مناسب؟ دانشگاه آزاد همه را یک جا داشت و توانست بالاتر از شهرداری سمنان قرار گیرد.

دختران قهرمان (درنا) : سوپرلیگ کاراته به خط پایان خود رسیده است. حالا ماه‌ها از اولین روزی که دخترهای سپیدپوش در سالن کبکانیان، خانه پیر کاراته در مرکز تهران گردهم آمدند تا سوپرلیگ را زنده کنند گذشته است.

لیگی که قرار بود در آخرین روزهای زمستان ۹۸ اختتامیه اش را برگزار کند بدون برگزاری مسابقات ۳ دور پایانی و پس از حدود ۵ ماه تعطیلی، به مرحله تعیین تکلیف رسید. کرونا کار خود را کرد و اجازه نداد لیگ پایان باشکوهی داشته باشد.

سازمان لیگ نیز به ناچار ختم کار را اعلام کرد و این پایانی بر زیبایی رقابت دختران باشکوه کاراته ایران بود. لیگی که حالا جای خالی ملی پوش‌ها در آن خودنمایی می‌کند و سوپرلیگ زیبای ۹۸ همه چیز داشت جز طراوت، حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور، آل سعدی و سایرین.

از همان روز اول، ناگفته پیدا بود که دانشگاه آزاد گزینه اصلی قهرمانی است. ۱۱ بازی و ۱۱ پیروزی گویای همه چیز است. برای قهرمانی چه فاکتورهایی لازم است؟ بازیکنان طراز اول؟ کادر فنی قوی؟ بهره مندی از توان مالی مناسب؟ دانشگاه آزاد همه را یک جا داشت و توانست بالاتر از شهرداری سمنان قرار گیرد.

تیمی که تا نیم فصل با نام هیئت اصفهان فعالیت داشت و در نیم فصل به سمنان منتقل شد. سازمان لیگ کاراته مهم‌ترین چالش خود در سوپرلیگ را با دو تیم آرتانا و پیام ارتباطات داشت. هر دو تیم مدعی سوم شدن در لیگ بودند.

آرتانا مدعی بود جدول نیم فصل باید ملاک نهایی تعیین سکو باشد زیرا در نیم فصل همه تیم‌ها تعداد بازی برابر و شرایط مساوی داشته‌اند و بازی‌های باقی مانده آرتانا آسان‌تر از رقیبش است و از سوی دیگر پیام نیز سفت و سخت در پی آن بود که آخرین جدول لیگ یعنی تا هفته یازدهم ملاک قرار داده شود.

سازمان لیگ در نهایت تصمیم گرفته هر دو تیم را راضی کند. آنها در این زمینه روشی مشابه فدراسیون تکواندو در پیش گرفتند. در فدراسیون تکواندو، مصلحت بر این تشخیص داده شد که ۲ تیم قهرمان اعلام شوند و این مصلحت اندیشی در تعیین سکوی سوم لیگ کاراته، رای به سومی مشترک آرتانا و پیام داد.

سکوتی مازندران با حمایت هیئت کاراته این استان، آوای رزم و حامی تیم‌های کهنه کار و پای ثابت لیگ‌ها به همراه باشگاه آرامش کرمانشاه دیگر تیم‌های سوپرلیگ ۹۸ بودند.

جلوه‌های ویژه نبود ملی پوش‌ها در لیگ مانع از خلق مبارزات بزرگ شد گرچه همین لیگ بدون ملی پوش، ستاره کم نداشت. دانشگاه آزاد ترکیبی جذاب از مهره‌های اثربخش را به میدان آورد و تیم راضیه جلیل پور نیز نایب قهرمانی محترم و شایسته بود.

ستارگان سوپرلیگ را می‌توان به ۲ بخش تقسیم کرد: گروهی شامل باتجربه‌های میدان دیده و گروهی جوان‌های آینده دار که راه مبهم افتخار آنها را به سوی خود می‌خواند.

در میان کاتاروها، نمایش مهسا افسانه در آرتانا زمینه ساز موفقیت فوق العاده اش در راهیابی به جمع ۴ نفر برتر لیگ جهانی دوبی شد و فاطمه صادقی در دانشگاه آزاد برجسته‌ترین مهره در میان کاتاروهای این تیم بود.

از بهنوش نجفی، محدثه آقایی و آویشن باقری گرفته تا فریال جعفری نژاد، ملیکا احدی و مهدیس دوستی، سوپرلیگ کاراته نمایشی از داشته‌های کاراته ایران است. لیگی که باید پرسر و صداتر و جذاب‌تر برای حامیان مالی باشد.

در میان این هیاهو برای پیروزی و کسب قهرمانی، بیایید احترامی بگذاریم به تازه واردها، جوان‌ها و بی نام و نشان‌ها. به آرامش کرمانشاه که رنج حضور در سوپرلیگ را به جان خرید و به آنها که کاراته برای آنها چیزی نیست جز عشق. چیزی که این خانواده را گردهم می‌آورد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46723
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : قهرمانان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.