ترکیه؛ مقصد جدید دختران والیبالیست ایران | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16
به مناسبت احتمال پیوستن سودابه باقرپور به گالاتاسرای

ترکیه؛ مقصد جدید دختران والیبالیست ایران

  • کد خبر : 46747
  • 09 تیر 1399 - 7:02
ترکیه؛ مقصد جدید دختران والیبالیست ایران
استمرار حضور دختران والیبالیست ایرانی در ترکیه بدون تردید کمک بزرگی برای تیم ملی والیبال ایران خواهد بود زیرا در فضای حرفه‌ای والیبال ترکیه، بازیکنان ایرانی تحت فشار سنگین تمرین و بازی‌های پی در پی، رشد می‌کنند.

دختران قهرمان (درنا) :  والیبال ایران فرآیند صدور بازیکن را ادامه می‌دهد. ترکیه به مقصد جدید و ثابت دختران والیبالیست ایران تبدیل شده و تازه‌ترین خبر، علاقمندی گالاتاسرای در لیگ برتر ترکیه به جذب سودابه باقرپور بازیکن سایپا است.

بازیکنی که پس از طی فصلی موفق در سایپا و قهرمانی با این تیم در لیگ داخلی، باب گفتگو با تیم خوشنام استانبول را گشوده و ممکن است فصل آینده در لیگ ترکیه حضور داشته باشد.

در صورتی که سودابه راهی ترکیه شود پنجمین بازیکن ایرانی حاضر در لیگ‌های والیبال ترکیه خواهد بود. پروژه حضور ایرانی‌ها در ترکیه از ۲ سال پیش کلید خورد جایی که کاپیتان مائده برهانی به تیم کچورن اسپور در لیگ دسته اول ترکیه پیوست و سپس مهسا صابری و مونا آشفته به بالیکسیر ملحق شدند.

مائده برهانی

پس از یک فصل، مهسا صابری به ایران بازگشت تا در سایپا بازی کند و مونا آشفته جوان در ترکیه ماند به تیم ماراش البیستان نقل مکان کرد. مائده برهانی نیز با پیشنها د باشگاه اسم و رسم دار سامسون اسپور از کچورن اسپور جدا شد و به سامسون رفت.

مهسا کدخدا چهارمین لژیونر والیبال زنان ایران در ترکیه بود که در سال ۹۸ همزمان با مونا آشفته به ماراش البیستان رفت و برای نخستین بار در زندگی ورزشی اش لژیونر شد.

در این میان، مائده برهانی موفق ترین لژیونر ایرانی بوده است. این را آمار عملکرد او در ترکیب سامسون در فصل اخیر می‌گوید و وی را در جمع برترین‌های لیگ دسته اول ترکیه قرار داده است.

استمرار حضور دختران والیبالیست ایرانی در ترکیه بدون تردید کمک بزرگی برای تیم ملی والیبال ایران خواهد بود زیرا در فضای حرفه‌ای والیبال ترکیه، بازیکنان ایرانی تحت فشار سنگین تمرین و بازی‌های پی در پی، رشد می‌کنند.

پیش از آغاز موج حضور والیبالیست‌های ایرانی در ترکیه، والیبال زنان ایران در بازه‌های زمانی کوتاه لژیونرهایی داشته است. مائده برهانی و زینب گیوه در گذشته با هم مدتی در مالدیو، جزیره کوچک توریستی در جنوب شرق آسیا بازی می‌کردند و در تجربه‌ای ویژه و باارزش در مقطعی در والیبال بلغارستان حضور داشتند.

همچنین زینب گیوه در یک بازه زمانی در تیم الوصل امارات بازی می کرده است. فرنوش شیخی نیز در زمره بازیکنانی بود که تا یک قدمی لژیونر شدن در بلژیک پیش رفت.

او به واسطه ازدواج با کاوه رضایی فوتبالیست ملی پوش تیم شارلروآی بلژیک به این کشور رفت و با تیم والیبال زنان این باشگاه نیز تمرین کرد اما در نهایت برای این تیم به میدان نرفت و نمی‌توان او را در زمره لژیونرهای گذشته قلمداد کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46747
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : قهرمانان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.