بی انگیزگی؛ آژیر خطر در لیگ کاراته زنان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18
محدثه آقایی از دغدغه کاراته کاها می‌گوید

بی انگیزگی؛ آژیر خطر در لیگ کاراته زنان

  • کد خبر : 46825
  • 09 تیر 1399 - 10:30
بی انگیزگی؛ آژیر خطر در لیگ کاراته زنان
محدثه آقایی یک چهره ویژه است. او از سال ۹۲ که او به تیم دانشگاه آزاد پیوست و اولین حضورش در سوپرلیگ را تجربه کرد تا پایان لیگ ۹۸، به جز لیگ ۹۵، در همه دوره‌ها جام را بالای سر برده است.

دختران قهرمان (درنا)  سوپرلیگ کاراته با قهرمانی دانشگاه آزاد به پایان رسید و این تیم، تبدیل به پرافتخارترین تیم سوپرلیگی در دهه ۹۰ شد. در میان چهره‌های دانشگاه آزاد، محدثه آقایی کاراته کای خوش قامت تیم قهرمان در وزن ۶۸+ کیلو یکی از مهره‌های کلیدی تیمی بود که توسط فاطمه پورزمانی، فاطمه چالاکی و مریم مشیری هدایت می‌شد.

محدثه آقایی از این نظر یک چهره ویژه در میان بازیکنان سوپرلیگی است که در ۷ دوره اخیر سوپرلیگ کاراته، ۶ بار قهرمان شده است. به عبارت دیگر از سال ۹۲ که او به تیم دانشگاه آزاد پیوست و اولین حضورش در سوپرلیگ را تجربه کرد تا پایان لیگ ۹۸، به جز لیگ ۹۵، در همه دوره‌ها جام را بالای سر برده است.

او از سال ۹۲ تا ۹۵ در ترکیب دانشگاه آزاد حضور داشت که ۳ بار متوالی قهرمان و در سال ۹۵ با این تیم نایب قهرمان شد، در سال ۹۶ با بیمه تعاون و در سال ۹۷ با مرداس قهرمانی را به دست آورد و امسال در بازگشت به تیم سابقش دوباره قهرمان شد.

آقایی درباره سوپرلیگ به خبرگزاری درنا می‌گوید: به عنوان بازیکنی که سابقه بیش از ۱۰ سال حضور در لیگ را دارم و تنها بازیکن ملی پوش بزرگسالان هستم که در لیگ امسال هم شرکت کردم، لیگ را دچار مشکلات اساسی می بی نم. ما هنوز در زمینه پخش تصویری دچار مشکل هستیم در حالی که لیگ تنیس روی میز زنان از شبکه ورزش پخش زنده می‌شود. تا زمانی که بعد رسانه‌ای لیگ کاراته تقویت نشود همواره ترس نبود یا خروج اسپانسرها با تیم‌ها هست.

موضوع دیگری که کاراته کای جوان اما کمابیش باتجربه به آن اشاره می‌کند مسئله مهمی به نام انگیزه است. عاملی که همه ما را حرکت می‌دهد یا از حرکت باز نگاه می‌دارد. محدثه می‌گوید: “نبود ساز و کار استعدادیابی و به تبع آن کم شدن حریفان مطرح از یک سو و استعدادهای جدیدی که در لیگ درخششی ندارند، از سوی دیگر یک مسئله دیگر است که مستقیماً به کاهش انگیزه‌ها ربط دارد. همین بی انگیزگی از وضعیت قراردادها هم نشات می‌گیرد. در لیگ رشته‌هایی که ایران در آنها نه مدال آسیایی دارد و نه جایگاه جهانی، مبالغ قرارداد چندین برابر کاراته است و این یک مشکل جدی است که نباید از آن به سادگی عبور کرد.”

به عنوان شاهدی بر مدعای محدثه آقایی در مورد وضعیت نابسامان مبالغ قرارداد، گفته می‌شود بالاترین دستمزد در سوپرلیگ ۹۸ رقمی در حدود ۷ میلیون تومان بوده است در حالی که برای مثال در لیگ هندبال زنان ۹۸ بالاترین دستمزد ۴۵ میلیون تومان است. با این حال آنها چاره‌ای جز صبوری ندارند.

آقایی عنوان می‌کند: “دانشگاه آزاد سال‌ها است در زمینه تیمداری هم در بخش مردان و هم زنان فعالیت می‌کند و از امکانات و زیرساخت خوبی از قبیل سالن تمرین، هتل اسکان و همچنین حمایت مدیران دانشگاه از رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین اعزام‌های برون مرزی بهره مند است. با توجه به مبالغ پائین قراردادها حضور در تیم دانشگاه آزاد تمایل اغلب بازیکنان است. دستمزدی که دریافت می‌کنیم کفاف هزینه‌هایمان را نمی‌دهد اما راه دیگری نیز پیش پای ما نیست.”

 

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46825
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.