گرگان؛ قلعه شمالی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15
همراه با نیکا بیک لیکلی پس از نایب قهرمانی لیگ بسکتبال

گرگان؛ قلعه شمالی

  • کد خبر : 46888
  • 10 تیر 1399 - 9:46
گرگان؛ قلعه شمالی
لیگ برتر بسکتبال با قهرمانی بهمن و نایب قهرمانی تیم بانوان شهر گرگان به پایان رسید. گرگان، با هدایت نیکا بیک لیکلی فصلی رویایی را سپری کرد. تیم پرشور شمال، حیرت انگیزترین هواداران و حماسی‌ترین بازگشت‌ها را به نمایش گذاشت.

دختران قهرمان (درنا) :گرچه در بسکتبال، این آمارها است که بیشتر در متن اخبار قرار می‌گیرد، اما صرف نظر از جام قهرمانی، دبل دبل و تریپل دبل ها و درخشش قدیمی‌ها یا تازه واردها، این اتمسفر بی نظیر قلعه شمالی بود که جلوه ویژه لیگ ۹۸ بود. گرگان یعنی بسکتبال و بسکتبال یعنی گرگان.

نیکا بیک لیکلی در گفتگو با درنا درباره نایب قهرمانی تیمش می‌گوید: “کار سختی داشتیم زیرا باید ترکیبی از بازیکنان باتجربه مثل تینا عیساییان و شادی عبدالوند را با نفرات بومی به سطحی از هماهنگی می‌رساندیم تا بتوانیم با تیمی منسجم با مدعیان رقابت کنیم. اینکه گرگان همیشه در رتبه‌های هفتم یا هشتم لیگ بوده و امسال نایب قهرمان لیگ شد، یک جهش برای بسکتبال گرگان است و برای اولین بار، نماینده گرگان به فینال رسید و پیش از این فقط یک بار به جمع ۴ تیم برتر رسیده بود.”

او ادامه داد: “این صعود چند پله‌ای، کار بزرگی قلمداد می‌شد. در مرحله گروهی در گروه سختی قرار داشتیم و باید با نامی نو رقابت می‌کردیم که سال قبل نایب قهرمان شده بود و پس از انصراف دانشگاه آزاد، مدعی اول لیگ به شمار می‌رفت. با تیم‌هایی بازی کردیم که تمامی آنها بازیکنان باکیفیت و باتجربه ای در اختیار داشتند. ”

تیم بانوان شهر گرگان پیش از رسیدن به فینال، ۲ بار طعم شکست را چشید اما به سرعت بازگشت. در بازی با نامی نو بازی برگشت را با ۱۹ پوئن اختلاف به سود خود پایان داد و این بازگشت از شکست به پیروزی در بازی با پالایش نفت آبادان هم اتفاق افتاد. اینکه یک تیم بتواند پس از شکست، به سرعت خود را بازیابی کند، نقاط ضعف و دلایل شکست خود را بشناسد و با قدرت، جبران مافات کند شاخص‌های یک تیم بزرگ است.

نیکا در این باره عنوان می‌کند: “صادقانه بسیار امیدوار بودم که در بازی دوم فینال بتوانیم در تهران گروه بهمن را شکست دهیم. البته که پیش بینی، فقط یک گمانه زنی است اما برای تیم ما که برای اولین بار در فینال حضور پیدا کرده بود و انگیزه فوق العاده ای برای تا آخر جنگیدن داشت و از سوی دیگر، پیش از این ۲ بار سابقه جبران شکست در بازی دوم را داشت، تلافی شکست برابر بهمن امکانپذیر بود.”

در هر صورت آنها تصمیم گرفتند به نایب قهرمانی بسنده کنند و دیدار دوم فینال برگزار نشد. نیکا ادامه می‌دهد: “باید همه جوانب را در نظر گرفت و سلامتی بازیکنان در اولویت بود. ارزش این نایب قهرمانی را کم از قهرمانی نمی دانم. ما در بازی با بهمن فقط ۳ امتیاز با آنها فاصله داشتیم. خوشحالم که لیگ بسکتبال در گرگان و در آن مسابقه باکیفیت و در آن جو پرشور به نقطه پایانی رسید و برای همه خاطره ساز شد.”

نمایش جذاب بسکتبال گرگان در لیگ ۹۸ در سال ۹۹ ادامه خواهد داشت؟ سرمربی گرگانی‌ها می‌گوید: “ما این شانس را داریم که در شهری زندگی می‌کنیم که بسکتبال در آن بخشی از زندگی عموم مردم است. مردم در گرگان بسکتبال را دوست دارند و مسئولان شهری و استانی هم به بسکتبال اهمیت می‌دهند و این، نقطه امیدبخش ماست.

نیکا ادامه می دهد: “دست تک تک اعضای انجمن هواداران گرگان را می بوسم و فکر می‌کنم به همت آنها، ما پرطرفدارترین تیم لیگ چه در بخش مردان و چه در بخش زنان بودیم. ادامه فعالیت تیم گرگان، خواسته مردم است و امیدوارم خواسته شهردار گرگان هم باشد. در گرگان، تیم زنان به موازات تصمیم گیر‌ی ها برای تیم مردان حرکت می‌کند و هر اتفاق و سیاست گذاری که در قبال تیم مردان باشد تیم زنان نیز از آن تاثیر می‌پذیرد.”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46888
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.