12
یادداشت

قهرمان پوشالی در فضای بزن درروی اینستاگرام

  • کد خبر : 46905
  • 10 تیر 1399 - 15:25
قهرمان پوشالی در فضای بزن درروی اینستاگرام

دختران قهرمان (درنا) : ورزش زنان ایران در دوران پرفراز و نشسب خود قهرمانان زیادی داشته است. از گذشته و حال حرف می زنیم و امروز آینده را می‌سازیم. در دورانی ستارگان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۷4 تهران روی سکو می‌رفتند، در المپیک ۱۹۷۶ مونترال تاریخ ساز می‌شدند و در المپیک آتلانتا پرچمداری می‌کردند […]

دختران قهرمان (درنا) : ورزش زنان ایران در دوران پرفراز و نشسب خود قهرمانان زیادی داشته است. از گذشته و حال حرف می زنیم و امروز آینده را می‌سازیم. در دورانی ستارگان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۷4 تهران روی سکو می‌رفتند، در المپیک ۱۹۷۶ مونترال تاریخ ساز می‌شدند و در المپیک آتلانتا پرچمداری می‌کردند و در دوره‌ای نوبت به مدال‌ها رسید.

کیمیا در ریو مدال گرفت، قایقران‌ها روی آب دلبری می‌کردند و رزمی کارها با مشت‌ها و پاها، جنگاوری دختران ایران را به نمایش می‌گذاشتند. آنچه امروز از آن صحبت می‌کنیم قهرمانان پوشالی هستند.

قهرمانانی که نه در بازی‌های آسیایی مدال گرفته‌اند، نه در مسابقات جهانی اما در مسابقات جهانی اینستاگرام، در رشته‌های ناشناخته، در تورنمنت‌هایی که تعداد رقبایشان به تعداد انگشتان دست هم نمی رسیده و در رقابت‌هایی که برای حضور در آنها از جیب مبارک هزینه کرده‌اند مدال گرفته‌اند.

مدال‌هایی که نه کسی آنها را به رسمیت می‌شناسد و نه در کارنامه فدراسیونی درج شده. این مدال‌ها حالا کاربرد تازه ای دارد. در فضای بزن درروی اینستاگرام نه کسی از قهرمانان پوشالی حکم و مدرک می‌خواهد و نه کسی اهمیت یک عنوان را در محیط‌های معتبرتر مثل رسانه‌های معتبر و دارای مجوز جستجو می‌کند.

قوی شدن ریشه قهرمانان پوشالی، پیش از هر چیز ضربه به شخصیت ورزشکارانی است که عمری را صرف موفقیت در ورزش کرده‌اند، مدال گرفته‌اند و افتخار آفریده‌اند. دردناک است که آنها با ورزشکاری که حتی یک مسابقه قهرمانی آسیا را هم ندیده مقایسه شوند.

چالش دیگر رشد قهرمانان پوشالی در اینستاگرام، سوء استفاده‌هایی است که به نام ورزشکار انجام می‌شود و در نهایت این نام ورزش است که مخدوش می‌شود. اینستاگرام به فروشگاهی پر زرق و برق با انبوهی از کالاهای تقلبی تبدیل شده که مشتریان، آگاهی کافی در مورد تشخیص اعتبار و ارزش اجناس را ندارند.

در این شرایط چاره چیست جز باز کردن دیدگان، مقایسه کردن، جستجو کردن و اعتماد نکردن؟ اگر آنها امروز بها پیدا کرده‌اند و با اعداد فالوورهایشان چشم‌ها را فریب می‌دهند ذهن که بیدار است و هشیار.

باور کنید تشخیص سره از ناسره آن‌قدرها هم سخت نیست. گرچه ما نمی‌توانیم اینستاگرام را پاک سازی کنیم اما حداقل این از ما بر می‌آید که به سهم خودمان از جهان دوست داشتنی مان، دنیای کوچک و در عین حال گسترده ورزش مراقبت کنیم.

ما به یکدیگر اعتبار می‌بخشیم. ما حافظ ارزش این خانواده هستیم و باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم. قضاوتی که پس از یک سودجویی رخ می‌دهد خشک و تر را با هم می‌سوزاند. قهرمانان پوشالی علف‌های هرز دنیای ورزش اند. به آنها اجازه رشد ندهیم.

*عکس تزیینی است

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46905
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.