25
چرا او نادیده گرفته می‌شود؟

مژگان رحمانی ؛ الهام بخش در جهان؛ غریب در خانه

  • کد خبر : 47015
  • 12 تیر 1399 - 13:07
مژگان رحمانی ؛ الهام بخش در جهان؛ غریب در خانه
مژگان رحمانی ستاره بین المللی دارت ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه مجامع بین المللی است. رسانه بین المللی اسکای اسپورتس گزارشی ویژه در مورد او منتشر کرد.

رسانه دختران قهرمان (درنا) : برای اینکه اهمیت حضور یک ورزشکار ایرانی در اسکای اسپورتس را بدانید کافی است کمی درباره رسانه‌های قدرتمند ورزشی جهان آگاهی داشته باشید. هیچ ورزشکار ایرانی هنوز سوژه گفتگوی ویژه اسکای اسپورتس نشده است.

گفتگوی اسکای اسپورتس با مژگان رحمانی سبب شد او یک هفته بعد نیز مقابل دوربین آسوشیتدپرس قرار بگیرد. رسانه معتبر آمریکایی که نمایندگان دفتر ایران این رسانه با حضور در باشگاهی که رحمانی در آن تمرین می‌کند با او گفتگو کردند.

دارت در ایران هنوز جایگاهی به عنوان یک رشته مهم و جدی ندارد اما در خارج از ایران، نگاه‌ها متفاوت است. دارت در کشورهای توسعه یافته رشته‌ای معتبر است و به همین دلیل است که مژگان رحمانی از دید جامعه رسانه‌ای بین المللی مورد توجه قرار گرفته است.

قسمت تلخ قضیه اما این بود که توجه رسانه‌های بین المللی به مژگان رحمانی در داخل ایران با چیزی در حد سرکوب مواجه شد. پس از انتشار گزارش اسکای اسپورتس از او، درنا رسانه تخصصی ورزش زنان ترجمه مصاحبه او را روی خروجی خود قرار داد.

چند ساعت بعد، وب سایت طرفداری این مطلب را بازنشر کرد اما خروجی های رسانه‌ای دولتی و دستگاه مدیریتی ورزش یا از آن به سادگی عبور کردند یا با اکراه به این موضوع واکنش نشان دادند.

اینکه نادیده گرفتن رحمانی عمدی است و به سفارش شخص و اشخاصی یا سهوی است، هر چه که هست عذری بدتر از گناه است و غیر قابل پذیرش. او ایرانی است اما در خانه اش، با او مثل یک غریبه رفتار می‌شود.

او برای رسانه‌های معتبر هلندی، آمریکایی و انگلیسی یک قهرمان الهام بخش است به طوری که اسکای اسپورتس در گزارش خود دقیقاً به همین موضوع اشاره کرده بود که او برای رویاهایش جنگیده است اما در ایران، کسی برای این میزان از تلاش و خستگی ناپذیری – به اندازه کافی و قابل لمس –  ارزشی قائل نشده است.

مژگان رحمانی اگر امروز دلخور است حق دارد که غمگین باشد. خودی ندانستن او، بی معرفتی بزرگی است. در نادیده گرفتن او، بدون تردید کسی که متضرر می‌شود او نیست.

او مسیر خود را یافته است و امروز یک چهره بین المللی است. اگر از افتخار ایرانی بودن او بهره نبریم، بازنده ماییم. ما مردمان غرولندهای بی پایان، ما مردمان حسابگر. ما مردمان جوگیر در اینستاگرام و سایر چیزهای قشنگ بی ارزش.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47015
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام
    شما هیچ اطلاعی از دارت ایران ندارید. لطفا یک طرفه قضاوت نکنید. متاسفانه ادم های اطراف خانم رحمانی این بازیکن خوب کشور را به حاشیه برده اند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.