25
واقعیتی تلخ از زبان رییس فدراسیون

دختران بوکسور برای مسابقه مجبور به سفر به ترکیه و تایلند هستند

  • کد خبر : 47073
  • 14 تیر 1399 - 10:34
دختران بوکسور برای مسابقه مجبور به سفر به ترکیه و تایلند هستند
رییس فدراسیون بوکس می‌گوید دختران بوکسور برای مسابقه مجبور به سفر به ترکیه و تایلند هستند. این در حالی است که پرونده راه اندازی رسمی بوکس زنان در ایران هنوز در حال خاک خوردن است.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درنا” حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس پیش از این که به سمت ریاست فدراسیون بوکس انتخاب شود یکی از وعده‌های تبلیغاتی خود را راه اندازی بوکس زنان عنوان کرده بود اما این شعار هنوز تا تحقق فاصله دارد.

ثوری که البته برای راه اندازی بوکس بانوان تلاش کرده هنوز نتوانسته مجوزهای لازم برای این اقدام را کسب کند. مشکل مربوط به وزارت ورزش و جوانان است که در زمینه اعطای مجوز اقدام عملیاتی انجام نداده و مسیر همچنان بسته است.

ثوری حالا در گفتگویی که با رادیو ایران انجام داده از واقعیتی تلخ پرده برداشته است. او گفته است دختران بوکسور ایران برای این که بتوانند مسابقه دهند مجبور هستند به ترکیه و تایلند سفر کنند و بی سر و صدا در آن کشورها علایق خود را دنبال کنند.

راه دختران علاقمند به بوکس در ایران در شرایطی هنوز سد است که فدراسیون جهانی بوکس پوشش اسلامی برای دختران بوکسور را به رسمیت شناخته و دیگر مشکلی برای حضور بوکسورهای زن در میادین بین المللی هم وجود ندارد.

ثوری درباره اقدامات فدراسیون برای راه اندازی رسمی بوکس زنان گفته: ما به وزارت ورزش لباس مدنظر را ارائه دادیم. البته نتیجه کار هم این شد که ما این را ثابت کردیم بوکس رشته‌ای بدون خطر برای بانوان است. امروز این مطالبه از سوی دختران علاقمند به این رشته وجود دارد و باید این مطالبه را پاسخ گفت. نمی‌توان به آن‌ها گفت که مطالبه نداشته باشند. این پاک کردن صورت مسئله است.

بوکس به واقع رشته‌ای بی خطر برای همگان است زیرا ورزشکاران آن از دستکش‌های بسیار نرم و منعطف استفاده می‌کنند و قوانین سفت و سختی برای محافظت از آسیب بدنی ورزشکاران در آن وجود دارد که اگر ورزشکاری از آن تخطی کند دیسکالیفه می‌شود بنا بر این، خطرناک دانستن بوکس افسانه‌ای بیش نیست.

این بخشی از مطالبات ورزش زنان ایران است. راه دختران بوکسور ایران به سوی میادین رسمی، نه در سرزمین‌های دور، که در ایران باز شدنی است؟

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47073
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.