سلامت دختران فوتسالیست در حراجی سازمان لیگ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
10
اگر اتفاقی برای یک نفر رخ دهد خود را می‌بخشید؟

سلامت دختران فوتسالیست در حراجی سازمان لیگ

  • کد خبر : 47274
  • 17 تیر 1399 - 14:34
سلامت دختران فوتسالیست در حراجی سازمان لیگ
سازمان لیگ فوتسال هنوز زیر بار لغو دیدارهای دور برگشت لیگ برتر فوتسال نرفته. بازی‌هایی که مستقیماً سلامت افراد را تهدید می‌کند . اگر اتفاقی برای یک نفر رخ دهد آنها خود را می‌بخشند؟

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درنا”  صدای دختران فوتسالیست این روزها به جایی نمی‌رسد. آن‌ها باید سوم مرداد در دور برگشت لیگ برتر فوتسال بازی‌هایشان را در رفسنجان و اهواز برگزار کنند اما عقل و منطق می‌گوید این یک خطر بزرگ است.

وضعیت کرونا در اغلب استان‌های کشور نگران کننده است و استان‌های میزبان نیمه نهایی وضعیت مناسبی ندارند بخصوص در خوزستان، شرایط کاملاً تهدید کننده است اما سازمان لیگ فوتسال به طرز عجیبی و با این منطق که فینال لیگ فوتسال مردان را برگزار کرده، زیر بار لغو لیگ زنان نمی‌رود.

از سوی دیگر در اهواز، باشگاه ملی حفاری خوزستان اعلام کرده از پروتکل‌های وزارت نفت در استفاده از اماکن خود تبعیت می‌کند و وزارت نفت نیز به این باشگاه اجازه بازگشایی سالن ورزشی، هتل، اماکن رفاهی و برگزاری تمرینات را نداده است.

در این شرایط موضع حفاری مشخص است: آن‌ها نه قادر به تمرین هستند و نه عزمی برای بازی سوم مرداد برابر سایپا دارند. ناگفته پیداست که این بازی برگزار شدنی نیست زیرا نه تنها میزبان، که میهمان هم علاقه‌ای به بازی در اهواز ندارد.

سایپا، تیمی که باید به اهواز سفر کند تصمیم گرفته از این مسابقه تا زمان سفید شدن وضعیت انصراف دهد و به نظر می‌رسد این یک اقدام منطقی در زمینه حفاظت از سلامت بازیکنان و کادر فنی و خانواده‌های آنهاست.

سایپا از یک سو در تهران به دلیل شرایط نگران کننده پایتخت امکان برگزاری تمرین را ندارد و از سوی دیگر حاضر به پذیرش خطر سفر به خوزستان و آن شرایط بحرانی نیست. بدین ترتیب این دو تیم احتمالاً سوم مرداد مسابقه‌ای برگزار نمی‌کنند.

مس رفسنجان و هیئت خراسان رضوی دو تیم دیگر حاضر در نیمه نهایی گرچه از حضور در این مرحله منصرف نشده‌اند اما مشخص نیست چطور و با چه شرایطی می‌توانند تمرین کنند و در چنین مسابقه‌ای حضور یابند.

هیئت خراسان رضوی در مشهد با بحران بزرگ کرونا مواجه است و باور کردنی نیست که آن‌ها در این شرایط تمرین می‌کنند. اوضاع در تیم مس هم تعریفی ندارد. هر 4 تیم حاضر در این مرحله از پایان لیگ استقبال می‌کنند اما وقتی سازمان لیگ عزمی برای لغو لیگ ندارد، نگاه‌ها به مراجع بالاتر است.

این انتظار از وزارت ورزش به عنوان مرجع عالی ورزش کشور وجود دارد که سلامت ورزشکاران را در نظر بگیرد و اوضاع نابسامان مدیریتی در فدراسیون فوتبال را درک کند. گرچه وزارت ورزش در امور فدراسیون‌ها به طور مستقیم دخالتی ندارد اما این یک مورد ویژه است.

برگزاری لیگ و به پایان رساندن آن ارزش به خطر انداختن جان یک نفر را هم ندارد چه برسد به این که بخواهد افراد زیادی را در خط مقدم رویارویی با ویروس قرار دهد. مسئولان سازمان لیگ بدانند اگر با برگزاری این مسابقات اتفاقی برای  کسی رخ دهد آن‌ها نمی‌توانند هرگز خود را ببخشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47274
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.