20
در جنگ همیشگی با مصدومیت و بدعهدی

مریم غلامی؛ بازگشت به صحنه هندبال با “ریف”

  • کد خبر : 47282
  • 17 تیر 1399 - 18:03
مریم غلامی؛ بازگشت به صحنه هندبال با “ریف”
مریم غلامی هندبالیست اصفهانی در لیگ اخیر دسته یک هندبال با ریف اصفهان قهرمان شد. این قهرمانی برای او پس از گذر از مصدومیت ها و بدعهدی ها شیرینی خاصی داشته است.

رسانه دختران قهرمان ایران “درنا” : مریم غلامی هندبالیست اصفهانی دی‌ماه ۷۲ در شهر اصفهان به دنیا آمد، در ورزش ابتدا با والیبال آشنا شد اما در  ۹ سالگی وارد هندبال شد. پس از دو سال تمرین در ۱۱ سالگی به تیم ذوب آهن پیوست. نبود تیم پایه هندبال در باشگاه ذوب آهن باعث شد تا غلامی در ۱۱ سالگی با تیم بزرگسالان تمرین کند.

او در  ۱۴ سالگی در المپیاد دانش آموزی شرکت می‌کند و در این دوره از مسابقات به عنوان پدیده رقابت‌ها شناخته می شود. این عنوان ارزشمند استارت موفقیت‌های او را زد و مریم غلامی در سن ۱۴ سالگی در همان سال همراه با ذوبی‌ها قهرمان لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور شد.

مریم در ادامه به تیم ملی جوانان دعوت می شود و  در آخرین اردو تیم ملی در سال ۹۰ که خود را برای رقابت‌های آسیایی قزاقستان آماده می‌کرد با بد شانسی یک هفته قبل اعزام تیم از ناحیه ACL مصدوم می‌شود و رقابت‌های آسیایی را از دست می‌دهد.

غلامی بعد از حدود دو سال جدایی از هندبال دوباره در سال ۹۳ به هندبال و ذوب آهن باز می گردد. او که روزهای خوب را با ذوب آهن تجربه می‌کرد بار دیگر با بد شانسی در سال ۹۴ در ابتدای فصل با پارگی مینیسک رو به رو می‌شود.

مصدومیت‌های پی درپی باعث شد که غلامی قید هندبال را بزند اما با تلاش روسای استانی و مربیان او از این تصمیم منصرف می‌شود. هندبالیست اصفهانی در سال ۹۵ با فولاد مبارکه سپاهان قهرمان لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور شد و در سال ۹۶ همراه با تیم شاهین شهر مقام چهارم  لیگ برتر را کسب کرد.

بدقولی تیم شاهین شهر در پرداخت مطالبات این بازیکن باعث شد او دلسرد شود و دو سالی را از هندبال دور باشد و اما سرانجام فروردین ۹۸ غلامی استارت تمرینات هندبالی را زد.

غلامی در سال ۹۸ از ناحیه مچ دست مصدوم شد و این مصدومیت جزئی باعث شد و نتواند با تیم‌های لیگ برتری قرارداد به ثبت برساند. با پیشنهاد رئیس هیئت هندبال استان اصفهان، غلامی در سال ۹۸ برای تیم لیگ یکی ریف بازی کردذ و موفق شد با این تیم در رقابت‌های دسته یک باشگاه‌های کشور قهرمان شود.

غلامی که سابقه فعالیت ۱۲ ساله در ذوب آهن را دارد و همراه با تیم های مختلف لیگ برتر بارها عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی را به دست آورده تجربه قهرمانی و حضور در تیم ریف را یکی از بهترین خاطرات ورزشی خود می‌داند.

بازیکن سابق شاهین شهر در گفت و گو با رسانه دختران قهرمان ایران “درنا” به مشکلات موجود در رشته هندبال پرداخت و اظهار داشت؛  در هندبال اسپانسرهای موقت وجود دارد و تیم داری در لیگ برتر به صورت مدام نیست، به‌جز ذوب آهن و سپاهان ، سایر تیم‌ها به صورت موقت در لیگ برتر شرکت می‌کنند که همین امر باعث شده که تیم‌ها به وعده‌ها و قول‌هایی که می‌دهند عمل نکنند.

غلامی می‌گوید؛ کسی که ورزش حرفه‌ای را دنبال می‌کند منبع در آمدش هم از همان ورزش است: “متاسفانه در هندبال ایران رقم قرارداد بازیکنان پایین است. که کفاف یک زندگی عادی برای ورزشکار حرفه‌ای را ندارد. همین موضوع پایین بودن قرارداد باعث می‌شود تا بازیکن از ادامه دادن به ورزش حرفه‌ای منصرف شود.”

او اعتقاد دارد؛ همین مبالغ کم قراردادها در هندبال هم از سوی باشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود و اگر هم پرداخت شود با تاخیر است به طوری که او هنوز طلب ۳ سال قبل خود را از تیم شاهین شهر دریافت نکرده است.

بازیکن اصفهانی هندبال ایران که با سپاهان به قهرمانی لیگ یک هم رسیده از دیگر مشکلات هندبال زنان را ارتباط ضعیف رسانه با هندبال را می‌داند و می‌گوید؛ پوشش ضعیف رسانه‌ای باعث شده که هندبال دیده نشود و همین موضوع باعث شد اسپانسرها در هندبال سرمایه گذاری نکنند. هندبال نیازمند حمایت و دیده شدن است..

غلامی که سابقه حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان را در کارنامه دارد معتقد است؛ هندبال زنان نیازمند همکاری با آقایان است و اگر بانوان هندبالیست در کنار مربیان مرد تمرین کنند خیلی زود هندبال اوج می‌گیرد و تمرین در کنار مربی مرد باعث می‌شود تا دختران هندبالیست هم تجربه کسب کنند و خیلی زود پیشرفت کنند.

غلامی که سه بار در مسابقات هندبال ساحلی نکوداشت اصفهان قهرمان شده در پایان در مورد قهرمانی با ریف در لیگ دسته یک در سال ۹۸ یادآور شد:قهرمانی با تیم ریف یکی از بهترین خاطرات ورزشی من است که مسئولان استانی و تیم شرایطی را به فراهم کردند تا بازیکن با کمترین دغدغه و شرایط روحی آرام در این مسابقه شرکت کند و حاصل آن هم قهرمانی این مسابقات شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47282
  • نویسنده : صمد خزایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.