15
ادامه حاشیه نشینی رشته مغضوب

تعلیق قایقرانی بادبانی ایران در فدراسیون جهانی به خاطر 750 پوند!

  • کد خبر : 47301
  • 17 تیر 1399 - 19:20
تعلیق قایقرانی بادبانی ایران در فدراسیون جهانی به خاطر 750 پوند!
فدراسیون جهانی بادبانی، ایران را به علت عدم پرداخت حق عضویت محروم کرد. رشته بادبانی رشته‌ای است که ایران در آن در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو 3 نماینده در بخش زنان داشته است.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درنا“، فدراسیون جهانی بادبانی (World Sailing) مجمع عمومی سال 2020 خود را که پیش از این قرار بود در ماه نوامبر در ابوظبی امارات برگزار گردد و به دلیل شیوع بیماری کووید 19 لغو شد.

در ادامه، فدراسیون جهانی از اعضای خود که فدراسیون‌های ملی بادبانی هستند درخواست کرد که برگزاری مجمع عمومی به‌صورت الکترونیکی را تصویب کنند اما رأی ایران را به دلیل عدم پرداخت حق عضویت از سیستم حذف کرد زیرا ایران حق عضویت 750 پوندی که می توانسته به راحتی از درگاه های ساده مثل PayPal پرداخت کند را نپرداخته است.

بدین ترتیب گمانه زنی‌ها درباره تعلیق عضویت فدراسیون قایقرانی ایران در فدراسیون جهانی به حقیقت پیوست. مطابق با ماده 12 اساسنامه فدراسیون جهانی بادبانی، نه تنها ایران امکان حضور و حق رأی در کلیه مجامع رسمی را نخواهد داشت، بلکه تا رفع محرومیت امکان حضور مربیان و داوران در دوره‌های آموزشی، استفاده از بورسیه‌های ورزشی و المپیک سولیداریتی و همچنین حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی را نیز از دست داده است.

ایران با بیش از 5800 کیلومتر خط ساحلی در شمال و جنوب رتبه 9 آسیا بر اساس طول خطوط ساحلی است. رشته‌های بادبانی که از سال 1387 در ایران به شکل رسمی شروع فعالیت کرده و به فدراسیون قایقرانی ایران ملحق شد، به غیر از سه سال اول که فعالیت چشمگیری داشت، پس از آن و با تغییر مدیریت با بی توجهی روبرو شد و تمامی ورزشکاران آن یا خانه نشین شده و به حاشیه رفته‌اند یا به شکل خودجوش و شخصی در جنوب کشور فعالیت می‌کنند.

رشته بادبانی رشته‌ای است که دختران ایران در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو در این رشته مسابقه داده‌اند به طوری که فاطمه جعفری، پریسا مرادی و کیمیا مینابی نژاد شرکت کنندگان ایرانی در آن رویداد بودند که امروز از دیدگان پنهان مانده‌اند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.