23
بررسی آماری سوپرلیگ کاراته 98

لونجی، فلاح و خاکپور در صدر کاتای تیمی ؛ تقسیم قوا در دانشگاه آزاد

  • کد خبر : 47306
  • 17 تیر 1399 - 20:15
لونجی، فلاح و خاکپور در صدر کاتای تیمی ؛ تقسیم قوا در دانشگاه آزاد
پرونده سوپرلیگ کاراته زنان 98 با قهرمانی دانشگاه آزاد بسته شد. در مرور عملکرد نفرات حاضر در سوپرلیگ به کاتای تیمی می رسیم جایی که رقابت نزدیکی بین شهرداری سمنان و پیام در جریان بود.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درنا” با پایان سوپرلیگ کاراته زنان در سال 98 به بررسی آماری وضعیت کاراته کاهای حاضر در لیگ بر اساس آمار عملکرد آن‌ها در مسابقات برگزار شده می‌پردازیم.

در بخش کاتای تیمی، برترین مثلث از آن شهرداری سمنان بود. دختران کاتاروی شهرداری سمنان شامل آرزو لونجی، شکیلا فلاح و ستاره خاکپور با فاصله‌ای میلی متری نسبت به پیام و البته 2 بازی کمتر از آن‌ها در صدر رنکینگ کاتای تیمی ایستادند.

لونجی، فلاح و خاکپور در 9 مسابقه برای تیمشان، 7 پیروزی یک تساوی و یک شکست در کارنامه داشتند و با امتیاز کل 163 و یک امتیاز بیشتر از رقیب تعقیب کننده خود رتبه نخست رنکینگ را از آن خود کردند.

رقیب آن‌ها پیام بود که با ترکیب یاسمین ایزدپناه، سارا علی بابازاده و مهسا حسن زاده 11 بازی برگزار کرد و با 7 پیروزی و 4 شکست. 162 امتیاز دوم شد. 2 بازی بیشتر آن‌ها از شهرداری سمنان هم نتوانست به صدر نشینی این مثلث کمک کند.

دانشگاه آزاد، تیم قهرمان سوپرلیگ در رنکینگ کاتای تیمی بر خلاف کاتای انفرادی در رده‌های اول و دوم جایگاهی پیدا نکرد که علت اصلی آن تقسیم قوا و در نتیجه بازی‌های کمی بود که 2 تیم 3 نفره کاتای تیمی دانشگاه آزاد برگزار کردند.

مثلث مریم کریمی، زهره میرزاخانی و فاطمه چیذری در 6 بازی برای دانشگاه آزاد روی تاتامی رفتند و تیم باتجربه‌ها، الناز تقی پور، شادی جعفری زاده و نجمه قاضی زاده 5 بازی برای دانشگاه برگزار کردند.

در نتیجه، با وجود این که هر دو تیم دانشگاه آزاد همه بازی‌های خود را با برد پشت سر گذاشتند اما در جدول از سمنان و پیام ارتباطات جا ماندند. با این وجود نباید به سادگی از این موضوع گذر کرد که هر 2 تیم کاتای دانشگاه آزاد تنها تیم‌هایی بودند که 100 درصد بازی‌های خود را با پیروزی سپری کردند و دانشگاه آزاد، رتبه اول و دوم رنکینگ کاتای تیمی را فدای در اختیار داشتن همزمان این 6 نفر کرد.

به عبارت دیگر دانشگاه آزاد این 6 نفر را با این سیاست در اختیار گرفته بود که مانع از حضور آن‌ها در تیم‌های دیگر شود. به هر حال بخشی از سیاست نقل و انتقالاتی، علاوه بر تقویت خود، تضعیف دیگران است.

در رده پنجم رنکینگ کاتای تیمی، باشگاه حامی با ترکیب فاطمه زرنوشه، مرضیه بهرامی و ساناز فیضی با 4 برد و یک تساوی از 11 مسابقه قرار گرفت و رتبه ششم نیز به آوای رزم رسید که توران فروتن، لیلا فروتن و ملیکا رسولی را در 11 مسابقه به میدان فرستاد.

ترکیب ماریا حسین نیا سلیمی، زهرا آقاسی، نرگس نجفی و فریبا زارعی نیز کاتای تیمی آرتانا را در جایگاه هفتم قرار دادند و در تیم سکوتی مازندران، صبا جهانگیری، مائده سهرابی و معصومه احمدی تیم هشتم رنکینگ سوپرلیگ 98 بودند.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47306
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.