12
از نگار قدیانی تا زهرا پوراسماعیل

ستارگان لیگ تکواندو : این هشت نفر

  • کد خبر : 47334
  • 19 تیر 1399 - 9:11
ستارگان لیگ تکواندو : این هشت نفر
لیگ تکواندوی بانوان با قهرمانی مشترک لوازم خانگی کن و فتح صدر البرز به پایان رسید و کرونا جذابیت گام‌های آخر آن را گرفت با این حال، اکنون فرصتی است برای بررسی ستاره‌های لیگ کوثر.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درنا“؛ لیگ تکواندوی بانوان 98 در مرحله پایانی خود نیمه تمام ماند و سازمان لیگ تکواندو رأی به قهرمانی مشترک فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن داد و عنوان دوم نیز به اسپریچو رسید.

حالا با نگاهی به لیگ سپری شده، 8 ستاره لیگ را در اوزان 8 گانه معرفی می‌کنیم. نیمه تمام ماندن مرحله دوم سبب شد مسابقات برگزار شده این مرحله مورد بررسی قرار نگیرد و تنها مرحله اول و اصلی مسابقات مدنظر باشد:

1) نگار قدیانی از اسپریچو

او در 13 بازی از 14 بازی ممکن برای اسپریچو به میدان رفت و هر 13 مسابقه را برد البته یک پیروزی او در مبارزه برگزار نشده هفته نهم برابر شوکا لاوین مریوان در وزن دوم ثبت شد.

مهم‌ترین پیروزی‌هایش برد 31 بر 12 برابر سوگند پور مرآت از داتیس یزد، پیروزی 23 بر 17 مقابل مریم طاهری از فتح صدر البرز و برتری 10 بر یک برابر فرشته خزایی از لوازم خانگی کن بود.

2) مریم ملکوتی خواه از فتح صدر البرز:

9 بازی و 9 برد برای تیم قهرمان، نشان از آمادگی مریم ملکوتی خواه در این فصل داشت. او البته در جریان بازی مهم لیگ برابر لوازم خانگی کن در وزن اول مسابقه داد و نگار اسماعیلی را مغلوب کرد.

در بازی با فرمانیه علیه زهره مدانلو البته به دردسر افتاد و به سختی 31 بر 28 پیروز شد اما در مجموع، برنده قاطعی در لیگ کوثر بود. رجوع کنید به پیروزی‌اش برابر کیانا اخوان، پارمیدا توکلی و …

3) ناهید کیانی از فتح صدر البرز

گرچه او تنها در 6 بازی از مجموع 14 مسابقه فتح صدر البرز در لیگ به میدان رفت اما در هر 6 مسابقه برنده قاطعی بود و پیروزی‌های مهمی به دست آورد از جمله برتری 33 بر 2 برابر شاپرک نجفی که شکست دادن او کار ساده‌ای نیست.

غزل سلطانی هم در 6 بازی از وزن سوم، 6 برد داشت اما کیفیت پیروزی‌های ناهید کیانی در وزن سوم او را در مرتبه بالاتری قرار می‌دهد

4) زهرا شیدایی از لوازم خانگی کن

6 بازی و 6 پیروزی مقتدرانه در وزن چهارم و البته چند برد دیگر در اوزان بالاتر او را در موقعیتی ممتاز در لیگ کوثر قرار می‌دهد.

کاپیتان تیم لوازم خانگی کن گرچه در سال 98 با مشکل مصدومیت مواجه شد اما برای این که در وزن 4 او را بهترین بدانیم شایستگی لازم را دارد. تینا مدانلوی جوان در این وزن 4 بازی و 4 برد از جمله برتری برابر نرگس میرنوراللهی داشت.

5) طیبه پارسا از فتح صدر البرز

نمایش خیره کننده او در لیگ 98 جای حرف و حدیثی باقی نمی‌گذارد. 9 بازی و 9 برد در وزن پنجم به اضافه 2 برد دیگر در اوزان بالاتر فصل او را کامل کرد. در مهم‌ترین بازی فصلش کوثر اساسه از لوازم خانگی کن را هر چند به سختی شکست داد و هانیه بخشی و راضیه رنگرز زاده هم از جمله قربانیان او بودند.

6) یلدا ولی نژاد از اسپریچو

در بین چهره‌های موفق این وزن، نماینده مدال آور ایران در المپیک جوانان آرژانتین کم نوسان و مقتدر بود و هر گاه در این دسته وزنی به میدان رفت طبق انتظارات کم نقص عمل کرد.

این وزن یک تکواندوکار جوان به نام مارال رضازاده در تیم داتیس یزد داشت که آمار فوق‌العاده‌ای بر جای گذاشته بود. اگر شکست غیرمنتظره او برابر مهسا منتظران بازیکن تیم روپایی الکترونیکی کین در هفته سوم رخ نمی‌داد می‌توانستیم او را چهره اول وزن ششم بدانیم.

همچنین الهه شیدایی تکواندوکار تیم کن نیز یکی از چهره‌های بی شکست این وزن بود که از نام او نمی‌توان به سادگی گذر کرد.

7) ملیکا میرحسینی وکیلی از فتح صدر البرز

برای انتخاب او به عنوان بهترین تکواندوکار وزن هفتم کار سختی در پیش نیست. ملیکا میرحسینی گرچه از هفته پنجم به ترکیب فتح صدر اضافه شد اما در همه مسابقاتی که در وزن هفتم روی شیاپ چانگ رفت با اقتدار برنده بود.

گل سرسبد بازی‌های این فصل او برتری 12 بر 7 بر اکرم خدابنده در هفته هشتم و پیروزی 25 بر 14 بر آناهیتا توکلی در هفته پنجم بود.

8) زهرا پوراسماعیل از فتح صدر البرز

سال موفق او با درخشش زهرا در ترکیب تیم قهرمان همراه شد. زهرا پوراسماعیل در حساس‌ترین مبارزات، چهره برتر میدان شد و رقبایش نتوانستند او را متوقف کنند او در هفته پنجم در مبارزه حساس با زینب اسماعیلی، او را 15 بر 11 شکست داد و بدون تردید بهترین وزن 8 ایران در سالی که گذشت، بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47334
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. به نظرم که خیلی غیر منصفانه نوشته شده بود.
    خیلی زیااااد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.