14
120 میلیون بودجه برای تیم ووشو ناچیز است

راضیه طهماسبی پس از قهرمانی: نایب قهرمانی تلخ 97 را جبران کردیم

  • کد خبر : 47390
  • 22 تیر 1399 - 12:13
راضیه طهماسبی پس از قهرمانی: نایب قهرمانی تلخ 97 را جبران کردیم
راضیه طهماسبی مربی تیم ووشوی بانوان دانشگاه آزاد پس از قهرمانی مشترک با سپاهان در لیگ به سؤالات درنا پاسخ داده است.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درناتیم ووشوی دانشگاه آزاد با اعلام اتمام لیگ نیمه تمام ووشوی بانوان به طور مشترک با سپاهان قهرمان شد تا دوباره به مسیر قهرمانی بازگردد.

یک سال قبل، زمانی که آن‌ها در نبرد نفس گیر برای قهرمانی در گام آخر به سپاهان باختند، نوار قهرمانی‌های متوالی دانشگاه آزاد از سال 93 به بعد قطع شد اما کسب جام 98 بازگشت به افتخار برای دانشگاه آزاد است.

راضیه طهماسبی فر مربی تیم ملی ووشو هدایت تیم ساندای دانشگاه آزاد را بر عهده دارد و معتقد است دانشگاه آزاد برای کسب جام کاملاً شایسته بوده است.

طهماسبی فر در گفتگو با درنا (رسانه دختران قهرمان) می‌گوید: سال گذشته پس از این که در فینال برابر سپاهان با فاصله ناچیز، قهرمانی را واگذار کردیم آن اتفاق همه ما را به شدت متأثر و ناامید کرد. ما قهرمانی را حق خودمان می‌دانستیم. با این حال تصمیم گرفتیم که هر طور شده این نایب قهرمانی را جبران کنیم. خوشحالی امروز من بابت تحقق این تصمیم است.

آیا دانشگاه آزاد علاقه‌مند به ادامه لیگ و رویارویی دوباره با سپاهان بود؟ طهماسبی فر تأیید می‌کند و می‌گوید: “ما برای رقابت مجدد با سپاهان آماده بودیم. به عقیده من این امکان وجود داشت که تحت شرایط خاصی مرحله نهایی طی یک روز برگزار شود اما نظر دانشگاه آزاد این بود که به نظر فدراسیون ووشو تمکین کنیم. اگر قرار بود رقابت ادامه داشته باشد، ما از هر نظر برای شکست دادن سپاهان مهیا و باانگیزه بودیم.”

دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر تیم‌های ورزشی خود را سال به سال کمتر کرده است و اکنون این نگرانی وجود دارد که حامی همیشگی ووشوی بانوان در سال‌های اخیر از ووشو کنار برود اما راضیه طهماسبی امیدوار است به لطف یک قهرمانی دیگر و همچنین تیم بی حاشیه و همیشه موفق سال‌های اخیر، وفاداری دانشگاه آزاد به تیم ووشوی زنان تداوم داشته باشد.

دستمزدها در ورزش زنان ناچیز است و ووشو گرچه یک رشته مدال آور در آسیا و جهان در بخش زنان به حساب می‌آید اما ورزشکاران این رشته از نظر مالی به شدت در مضیقه‌اند به طوری که جز 2 تیم قدرتمند لیگ یعنی سپاهان و دانشگاه آزاد سایر تیم‌ها از قرارداد مالی بهره‌مند نبوده‌اند.

در لیگ ووشو، سقف قرارداد دختران ووشوکار چیزی بین 7 تا حدود 10 میلیون تومان است که در دانشگاه آزاد این عدد از حدود 7 میلیون تجاوز نمی‌کند اما در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان که باشگاه متمولی است این رقم اندکی بیشتر است و از 10 میلیون تومان عبور می‌کند.

طهماسبی فر در مورد وضعیت مالی لیگ ووشو عنوان می‌کند: “رقم بودجه 120 میلیون تومانی برای یک تیم موفق در لیگ رقم بسیار ناچیزی است. به دلیل همین مشکلات مالی است که برخی از چهره‌های شاخص ووشوی زنان ایران در لیگ 98 در عضویت هیچ تیمی قرار نداشتند درست مثل اتفاقی که در سوپرلیگ کاراته رخ داد .”

مربی تیم ساندای دانشگاه آزاد با اشاره به حضور چهره‌های جوان و باانگیزه در لیگ ووشو می‌گوید: “بازیکنان باانگیزه چه در تیم ما و چه سایر تیم‌ها، آینده ووشو را می‌سازند برای مثال فاطمه ویسی سانداکار ما در دومین سال حضور در لیگ بزرگسالان نمایش بسیار خوبی داشت، بازیکنان تیم ملی را شکست داد و محنا رحیمی بازیکن ملی تیم کارون خرمشهر را طی 2 راند شکست داد و در سال 97 مائده هاشمی را مغلوب کرد و تاکنون هیچ شکستی نداشته. ووشو ستاره جوان، کم ندارد.”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47390
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.