14
اقدام فدراسیون والیبال علیه تمرکز قوا

سهمیه هر تیم لیگ برتری والیبال؛ 7 بازیکن از فهرست 42 نفره

  • کد خبر : 47455
  • 25 تیر 1399 - 14:45
سهمیه هر تیم لیگ برتری والیبال؛  7 بازیکن از فهرست 42 نفره
فدراسیون والیبال در اقدامی متفاوت امروز فهرستی 42 نفره منتشر کرد و به باشگاه‌های لیگ برتری والیبال بانوان اجازه می‌دهد حداکثر 7 نفر از این فهرست را جذب کنند. این اقدامی برای پایان دادن به تجمع ستاره‌ها در یک یا دو تیم است.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درنا” فدراسیون والیبال فهرستی 42 نفره روی خروجی خود قرار داده است که شامل بازیکنان درجه اول والیبال ایران و اعضای تیم‌های ملی بزرگسالان و امید هستند.

بر این اساس، باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر قادر هستند حداکثر 7 نفر از این فهرست 42 نفره را جذب کنند. بدین ترتیب، از تجمع تعداد زیادی بازیکن ملی در یک یا دو تیم جلوگیری می‌شود و تیم‌های درجه 2 نیز این فرصت را به دست می‌آورند تا بازیکن ملی جذب کنند.

مهناز شاددل مشاور بانوان رییس فدراسیون والیبال با دفاع از این تصمیم، آن را اقدامی برای تمرکززدایی و تجمیع ستاره‌ها در تیم‌های خاص و همچنین فرصتی برای بازیکنان ملی جوان برای رهایی از نیمکت نشینی در تیم‌های بزرگ می‌داند.

این فهرست 42 نفره، شامل چهار پشت‌خط زن، 13 دریافت کننده، 11 بازیکن سرعتی، هشت پاسور و شش لیبرو است. این تصمیم عرصه را بر باشگاه‌های سایپا و پیکان به عنوان مقصد محبوب بازیکنان ملی تنگ می‌کند و فرصت را در اختیار باریج اسانس کاشان که ستارگانش را در دو هفته اخیر از دست داده قرار می‌دهد.

به عنوان نتیجه‌ای برای این اقدام، باریج اسانس کاشان فرصت حضور در جمع مدعیان در کنار سایپا، پیکان و ذوب آهن را به دست می‌آورد و باشگاه‌هایی چون اکسون که وضعیت مالی مناسبی دارند می‌توانند از بازیکنان باکیفیت‌تری بهره ببرند.

ملاک انتخاب در فهرست 42 نفره طبق آن چه شاددل گفته حضور در حداقل دو دوره در تیم ملی یا در دو رده سنی تیم‌های ملی بوده است. از نکات این فهرست، وجود نام مائده برهانی در فهرست است در حالی که برهانی هنوز در مورد این که تصمیمی مبنی بر خداحافظی با لیگ ترکیه و بازگشت به ایران گرفته باشد، اظهار نظری نداشته است. فهرست 42 نفره از این قرار است:

پشت خط زن

1) نگار سلحشوری 2) مهسا قادری 3) آیتک سلامت 4) مهتاب رحمانی 5) مهسا صابری 6) مائده برهانی

دریافت کننده

1) زینب گیوه 2) مونا (مهدیه) خواجه کلایی 3) مهسا کدخدا 4) ندا چملانیان 5) مونا آشفته 6) اسما سعیدی 7) فاطمه عنایت 8) مریم حبیبی 9) فرزانه زارعی 10) الهه پور صالح  11) فاطمه امینی

سرعتی

1) هانیه محتشمی پور 2) تهمینه درگذنی 3) مونا دریس محمودی 4) زهرا شیری 5) سودابه باقرپور 6) مینا روستا 7) زهرا صالحی 8) ریحانه کریمی 9) زهرا زهدی 10) زهرا کریمی 11) شکوفه صفری

پاسور

شبنم علیخانی 2)  بهار بهرامی نیا 3) زهرا مقانی4) نگین شیرتری 5) الهام فلاح 6) معصومه اسماعیلی 7) سارا اخلاقی 8) فرانک بابلیان

لیبرو

نگار کیانی 2) سارا نظری 3) الهه حلاج 4) هاله متقیان 5) زهرا بخشی 6) فرزانه مرادیان

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47455
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.