تمجید مدیر اجرایی فیبا در ایران از نمایش دختران بسکتبالیست | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19
فرزین: نتایج دختران بسکتبال

تمجید مدیر اجرایی فیبا در ایران از نمایش دختران بسکتبالیست

  • کد خبر : 47491
  • 26 تیر 1399 - 10:17
تمجید مدیر اجرایی فیبا در ایران از نمایش دختران بسکتبالیست
مدیر اجرایی فدراسیون جهانی بسکتبال در ایران گفت: بسکتبال در ایران نسبت به سالهای گذشته روند روبه رشدی پیدا کرده و مهم‌ترین دلیل موفقیت‌های تیم‌های ملی است.

ایمان فرزین در گفت و گو با رسانه دختران قهرمان ایران “درنا” با اشاره به صعود تیم ملی بسکتبال به مسابقات المپیک 2020 توکیو گفت: این که ملی پوشان ایران با کمترین امکانات و درحالی‌که انتظاری نیز از آنان نمی‌رفت موفق شدند به بازی‌های المپیک توکیو راه پیدا کنند، بیانگر این مسئله است که ورزشکاران ما پتانسیل فوق العاده بالایی برای کسب موفقیت‌های بیشتر دارند. امکانات و زیرساخت‌های بسکتبال ما با کشورهای صاحب نام دنیا قابل مقایسه نیست، اما بسکتبالیست‌های ما با همین شرایط به موفقیت بزرگی دست پیدا کردند. البته این نکته را باید در نظر گرفت که دست فدراسیون ما خالی است و سالن بسکتبال آزادی، تنها دارایی و مایملک فدراسیون است و باید حمایت از این رشته به مانند والیبال بیشتر از گذشته شود.

وی در ادامه افزود: امروزه رویکرد مسئولان عالی‌رتبه کمیته بین‌المللی المپیک و سیاست گذاران ورزش جهان به مقوله ورزش تغییر کرده و تمایل نسل جدید در دنیا به سمت رشته‌های ورزشی نوین رفته است. رشته‌هایی مثل والیبال ساحلی، دوچرخه سواری BMX، رقص شکسته، بسکتبال 3 نفره و موج سواری به المپیک تابستانی اضافه شده‌اند و این در حالی است که تا چندی پیش بسیاری از این رشته‌ها حتی به عنوان یک رشته ورزشی شناخته نمی‌شدند.

Iman Farzin at FIBA Headquarters

فرزین با اشاره به حضور تیم‌های ملی بسکتبال 3 نفره بانوان در مسابقات بین‌المللی گفت: صرف حضور در مسابقات معتبر بین‌المللی و رقابت با تیمهای قدرتمند جهان، تجربه خوبی برای دختران جوان ایرانی است. تیم‌های ملی زیر 18 سال و زیر 23 سال بانوان ما در مسابقات جهانی شرکت کردند و فارغ از نتیجه، حضورشان امید بخش بود.

او ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان 3 نفره ما هم در جام جهانی حضوری نسبتاً موفق داشت و توانست تا رده‌های بالای رنکینگ جهانی فیبا صعود کند. نباید فراموش کرد که امکانات تیم‌های خارجی، چه در بحث شرایط تمرین، تغذیه و تعداد بالای مسابقات تدارکاتی، و چه به لحاظ زیرساخت‌ها و پشتیبانی و حمایت‌های مالی و لجستیکی با ما قابل مقایسه نیست و به همین دلیل می‌توانیم نتایج دخترانمان را درخشان عنوان کنیم.

مدیر اجرایی فیبا در ایران در پایان گفت: بسکتبال 3 نفره یک رشته نوین است که در دنیای امروز طرفداران زیادی کسب کرده، لذا با توجه به حضورش در بازی‌های المپیک تابستانی، بهترین فرصت برای بسکتبال ما است که با سرمایه گذاری و حمایت از این رشته نوپا، بتوانیم به کسب مدال المپیک در آینده امیدوار باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47491
  • نویسنده : محمد حسین افشار
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.