زهرا کریمی: در جاکارتا طلا گرفتیم اما مجبوریم رایگان در لیگ بازی کنیم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19
دغدغه‌های یک ملی پوش کبدی

زهرا کریمی: در جاکارتا طلا گرفتیم اما مجبوریم رایگان در لیگ بازی کنیم

  • کد خبر : 47961
  • 13 مرداد 1399 - 21:42
زهرا کریمی: در جاکارتا طلا گرفتیم اما مجبوریم رایگان در لیگ بازی کنیم
زهرا کریمی بازیکن ارزشمند کبدی ایران می گوید در جاکارتا طلا گرفتیم اما مجبوریم رایگان در لیگ بازی کنیم. او همچنین گفت امیدوارم اسپانسرها نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشند تا شرایط برای همه بازیکنان یکسان شود.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران “درنا” ؛ ملی پوش کبدی در مورد شرایط تمرینی خود اظهار کرد: کبدی از جمله رشته های تیمی پر برخورد است که نمی توان در این روزها تمرینات گروهی داشته باشیم. احتمال شیوع کرونا هست بنابراین شرایط تمرین گروهی را نداریم. من در خانه یا باشگاه تمرین می‌کنم تا بدنم را همچنان آماده نگه دارم.

وی در خصوص آغاز تمرینات تیم ملی کبدی بانوان برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۰ گفت: ۱۰۰ درصد به محض بهتر شدن اوضاع، فدراسیون تمرینات را آغاز می‌کند. فدراسیون برنامه‌های هدفمندی دارد. همانطور که با برنامه‌ریزی فدراسیون در جاکارتا توانستیم طلایی شویم مطمئنا برای ۲۰۲۰ هم برنامه‌ریزی دقیق خواهیم داشت تا بتوانیم قهرمانی را تکرار کنیم.

عضو تیم ملی کبدی در خصوص جوانگرایی تیم ملی کبدی بانوان افزود: در بازی‌های آسیایی جاکارتا که تیم ملی بانوان رده سنی بالایی نداشت اما به هر حال باید در گذر زمان به جوانان بها داد. یک تیم ملی خوب باید بازیکنان جوان و بزرگسال را در کنار هم داشته باشد تا ترکیبی از نیروی جوانی و تجربه بزرگسالان را به نمایش بگذارد.

کریمی در مورد سطح لیگ برتر کبدی گفت: خداراشکر لیگ در دو سال اخیر خیلی حرفه ای تر شده است. فدراسیون در دوسال اخیر تغییراتی در جدول و برنامه ریزی لیگ انجام داده که باعث بهتر شدن آن شده است. باید از اورسجی رییس و سایر اعضای فدراسیون تشکر کرد که سبب بهتر شدن شرایط شده اند.

وی  گفت: متاسفانه چون لیگ بانوان از تلویزیون پخش نمی شود اسپانسر نیست و بازیکنان در تیم‌ها از نظر مالی حمایت نمی‌شوند. در لیگ هیچ حمایتی از سوی باشگاه ها نیست و ما تنها از سمت فدراسیون و وزارت حمایت می‌شویم. حتی در برخی از تیم‌ها بازیکنان خودشان هزینه رفت و آمدها و خورد و خوراک را پرداخت می‌کنند. من خودم امسال رایگان بازی کردم و هیچ پولی نگرفتم در حالی که تیم به عنوان نایب قهرمانی رسید.

کریمی گفت: من و هم تیمی‌هایم در یک تیم از تهران رایگان بازی کردیم. حتی در برخی موارد به خاطر شرایط مالی هزینه تغذیه نیز به عهده خودمان بود. در تیم طبق قانون دو بازیکن ملی‌پوشی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا لباس تیم ملی داشتند و دو بازیکن که دوره قبل در بازیهای آسیایی شرکت کردند حضور داشتند. اکثر بازیکنان دیگر نیز ملی‌پوشانی بودند که تا لحظه آخر در تیم ملی بودند ولی برای جاکارتا اعزام نشدند ولی هیچ کدام پولی نگرفتیم.

او گفت: امسال در لیگ برتر ۸ یا ۱۰ تیم بودیم. برخی تیم‌ها به بازیکنان پول دادند و برخی دیگر هیچ پولی پرداخت نکردند. همه تیم‌ها اسپانسر ندارند. امیدوارم شرایط برای همه تیم‌ها و بازیکنان یکسان شود. امسال فکر می‌کنم بیشترین مبلغ قرارداد برای بانوان ۱۰ میلیون بود.

ملی‌پوش کبدی در مورد تامین هزینه‌های موجود گفت: شرایط سخت است. من در باشگاه انقلاب مربی بدنسازی هستم. سختی ها را می‌پذیریم چون عاشق ورزش و کبدی هستیم. به عشق مسابقه و قهرمانی تمرین می‌کنیم و با این‌ها حالمان خوب است. من همیشه به این فکر می‌کنم که باز هم همانند جاکارتا قهرمان شویم و این‌ها تنها اولویت‌های من است.

وی گفت: در ورزش‌های مختلف بودم، در کاراته مقام آسیایی دارم و دوومیدانی و والیبال هم بازی کردم اما رشته‌ای که من را جذب خودش کرد کبدی بود. این رشته برای من بسیار هیجان انگیز و جذاب است و رشته‌ای است که آن را دوست دارم. از اینکه در این رشته هستم ناراحت نیستم. شاید کبدی در ایران محروم باشد اما باید دانست که تنها ورزش تیمی طلایی بانوان ایران است. بانوان هیچ رشته دیگری در جاکاراتا نه انفرای و نه تیمی موفق به کسب طلا نشدند. شاید کبدی در ایران دیده نشود اما افتخاراتش بیشتر از رشته‌های دیگر است.

وی گفت: امیدوارم اسپانسرها نگاه ویژه‌تری به رشته ما داشته باشند. فدراسیون زحمت زیادی برای برگزاری مسابقات می‌کشد اما وقتی اسپانسر نباشد کار فدراسیون هم سخت می‌شود و باید بار سنگین تری را به دوش بکشد. امیدوارم شرایط برای این رشته بهتر شود و همه تیم‌ها به یک اندازه حمایت شوند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.