19

اسکواش ایران از زبان فرشته اقتداری ؛ از میانگین سنی 20 سال تا قول کمیته ملی المپیک

  • کد خبر : 4797
  • 01 خرداد 1397 - 8:56
اسکواش ایران از زبان فرشته اقتداری ؛ از میانگین سنی 20 سال تا قول کمیته ملی المپیک

فرشته اقتداری یکی از اعضای تیم ملی اسکواش بانوان ایران بود که در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی نتایجی فراتر از حد انتظار گرفت. ستاره جوان اسکواش ایران نسبت به آینده اسکواش زنان خوشببین است.

به گزارش IWSports ؛ رقابت های اسکواش قهرمانی زنان آسیا اوایل فروردین 97 به میزبانی کره جنوبی در حالی برگزار شد که تیم ملی اسکواش بانوان در پایان این رقابت ها به مقام ششم دست پیدا کرد.

فرشته اقتداری ، ستاره جوان اسکواش ایران در کنار آیلی نیری ، حدیث فرزاد و غزال شرف پور ، اعضای تیم ملی را در کره تشکیل می دادند که در رقابت با حریفانی عمدتا از شرق آسیا تجربیات جدیدی افزودند تا نسل جدیدی از اسکواش دختران ایران اعلام موجودیت کند. فرشته در گفتگو با IWSports در مورد اسکواش زنان ایران صحبت کرده:

اسکواش هنوز هم یک رشته نوپا است

اسکواش هنوز هم در ایران یک ورزش نوپا و جدید محسوب می شود و می توان گفت چندان شناخته نشده است با این حال اتفاقات خوشی رخ داده و اسکواش به تدریج جایگاه خود را در ورزش کشور پیدا می کند.

ما در کره جنوبی نتایج خوبی گرفتیم و فکر می کنم اسکواش در آینده نزدیک به تدریج طرفداران زیادی را به سمت خود جلب خواهد کرد.

میانگین سنی 20 ساله در کره جنوبی

تیم ملی اسکواش بانوان حدود 5 سال قبل اولین اعزام آسیایی را در بخش تیمی تجربه کرد که نتیجه قابل توجهی برای تیم ملی به دست نیامد و تیم ملی همه مسابقات خود را با شکست ، پایان برد. امسال برای دومین بار بود که تیم ملی اسکواش بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا می رفت و خوشبختانه با اردوها و تمرینات بلندمدت که خارج از کشور برای ما درنظر گرفته شد توانستیم نتیجه مطلوبی بگیریم.

تیم ما در این دوره از مسابقات تیم کاملا جوانی بود و میانگین سنی تقریبی ما به ۲۰ سال می‌رسید. با این پشتوانه سنی می توانیم در آینده در سطح آسیا به کسب رتبه بهتری هم فکر کنیم. ما در کره ، توانستیم سنگاپور ، چین تایپه  و سری لانکا را شکست دهیم و شاید در آینده بتوانیم برای تیم های بزرگتر آسیا که قدمت زیادی در این رشته دارند مشکل ساز شویم.

قول کمیته ملی المپیک و مشکلی به نام بودجه

اسکواش ایران در حال حاضر در مسیر پیشرفت و ترقی قرارگرفته است و انشالله در چند سال آینده با تلاش ها و زحمات فدراسیون اسکواش و اعضای تیم ملی  شاهد موفقیت ها و جایگاه های بالاتری را برای اسکواش بانوان چه در جوانان و چه در بزگسالان خواهیم بود و به این موضوع کاملا خوشبین هستم.

امسال بازی های آسیایی جاکارتا را در پیش داریم.  کمیته ملی المپیک به تیم ما قول داده بود که اگر در جمع ۸ تیم برتر آسیا قراربگیریم به جاکارتا اعزام می شویم اما به دلیل شرایط مالی و بودجه و مسائل دیگر در نهایت قرار شده که احتمالاً ۲ نفر از اسکواش بازان اعزام شوند و این به معنای آن است که نمی توانیم در بخش تیمی مسابقات ، شرکت کنیم.

برنامه آینده : جام جهانی جوانان و مسابقات جوانان آسیا

در آینده نزدیک 2 تورنمنت مهم در رده جوانان در پیش داریم که هم من و هم آیلی نیری به توجه به رده سنی مان می توانیم در آن ها حضور داشته باشیم. مسابقات قهرمانی جوانان جهان در هند برگزار می شود و اواخر شهریور هم رقابت های جوانان آسیا در پیش است.

امیدوارم شرایط اعزام ما از سوی فدراسیون اسکواش فراهم شود. کیفیت فنی در گرو میدان دیدن و مسابقه دادن با بازیکنان و تیم های طراز اول است. اسکواش ایران می تواند در آسیا صاحب سکو باشد به شرطی که از همین حالا برنامه داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.