آیا مریم هاشمی ووشوکار طلایی جهان دوپینگ کرده است؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
21
هاشمی در تدارک دفاع از خود

آیا مریم هاشمی ووشوکار طلایی جهان دوپینگ کرده است؟

  • کد خبر : 47970
  • 13 مرداد 1399 - 11:06
آیا مریم هاشمی ووشوکار طلایی جهان دوپینگ کرده است؟
محافل خبری می گویند مریم هاشمی ووشوکار طلایی ایران در مسابقات جهانی 2019 دوپینگ کرده است. خبری که نه فدراسیون ووشوی ایران و نه فدراسیون جهانی آن را تأیید نکرده‌اند.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایراندرنامریم هاشمی در مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در سال 2019 در شانگهای چین یکی از 3 عضو تیم ساندای ایران بود و همانند همتایانش الهه و شهربانو منصوریان برای تیم ملی ووشوی بانوان مدال طلا کسب کرد.

موفقیت او بخشی از پروژه قهرمانی ایران در مسابقات جهانی بود اما اکنون موضوع دوپینگ او، موفقیتش در سال 2019 را تحت تأثیر قرار داده و گفته می‌شود وی از مواد نیروزای غیر مجاز استفاده کرده است.

با وجود این که محافل خبری طی روزهای گذشته او را تازه‌ترین عضو تیم دوپینگی‌های ایران در مسابقات شانگهای می‌دانند اما فدراسیون ووشوی ایران تاکنون نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

نه در وب سایت فدراسیون ووشو و نه در خروجی‌های آن در شبکه‌های اجتماعی توضیحی در این زمینه وجود ندارد و تکذیب نکردن موضوع، به خودی خود تقویت کننده زمزمه‌ها تلقی می‌شود.

از سوی دیگر فدراسیون جهانی ووشو که به طور معمول اسامی دوپینگی‌های خود را منتشر می‌کند هنوز نام مریم هاشمی را در سایت خود درج نکرده است و این یک نقطه امیدبخش است.

گفته می‌شود هاشمی متهم به دوپینگ شده اما مستنداتی را در دفاع از این اتهام به فدراسیون جهانی ووشو و وادا ارائه کرده و دلیل این که فدراسیون جهانی ووشو هنوز او را دوپینگی نمی‌داند این است که قصد دارد دفاعیات او را بررسی کند.

بدین ترتیب اگر مستندات هاشمی قابل دفاع باشد او از این اتهام مبرا خواهد بود و در غیر این صورت در آینده موضوع استفاده وی از مواد نیروزا به طور رسمی اعلام و محرومیت او قطعی خواهد شد.

همچنین راضیه طهماسبی فر سرمربی تیم ملی ووشو به رسانه دختران قهرمان ایران گفت که در مورد این موضوع اطلاعی ندارد و کسی به او چیزی نگفته است.

مریم هاشمی 29 ساله و اهل کرمانشاه است. او 5 طلا در مسابقات قهرمانی جهان به دست آورده و اولین بار این مدال خوش‌رنگ را در مسابقات 2011 آنکارا ترکیه کسب کرد و سپس در 4 دوره متوالی دیگر در 2013 کوالالامپور، 2015 جاکارتا، 2017 کازان و 2019 شانگهای تکرار کرد.

هاشمی در جام جهانی ساندا که ماهیتی متفاوت با مسابقات ووشوی قهرمانی جهان دارد در 2014 اندونزی طلا گرفت و در 2016 چین نقره‌ای شد. یک بار نیز در 2016 تایوان موفق به کسب یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

این یک موقعیت پیچیده پس از کسب پنج طلای پیاپی جهان برای مریم هاشمی است. اگر دوپینگ او محرز شود اعتباری که او در مسابقات جهانی و در صحنه داخلی برای خود خریده خدشه دار خواهد شد و هاشمی این را به خوبی می‌داند.
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=47970
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.