17
حضور ۴۰ هفته ای در مسابقات بین المللی

درسا چراغی : مربیان تنیس بازیکن پروری نمی کنند

  • کد خبر : 48470
  • 28 مرداد 1399 - 18:23
درسا چراغی : مربیان تنیس بازیکن پروری نمی کنند
ملی‌پوش تنیس بانوان ایران گفت: مربیان خوبی داریم، اما دنبال بازیکن پروری نیستند و به همین دلیل استعدادیابی در تنیس ایران کم شده است.

دختران قهرمان (درنا): درسا چراغی درباره وضعیت رشته تنیس اظهار داشت: کمبود مربی باتجربه و خوب، یکی از مشکلات تنیس کشورمان است چون مربیان خوبی داریم که تفننی بازی می‌کنند و دنبال بازیکن پروری نیستند. ما استعدادهای خوبی در تنیس داریم که می‌توانند خیلی خوب پرورش پیدا کنند و به سطح جهانی برسند، اما به دلیل حمایت نکردن مربیان یا کمبود مربی خوب برای بازیکن پروری از این مسئله چشم پوشی شده و استعدادیابی در فدراسیون تنیس کم شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات تنیس ما این است که خیلی کم به این رشته توجه می‌شود، درحالی که این رشته می‌تواند خیلی خوب شکوفا شود چون واقعا بازیکنان خیلی خوبی داریم. بازیکنان رده‌های سنی زیر 14 و زیر 18 سال می‌توانند خیلی خوب بازی کرده و رنکینگ‌های خوبی بگیرند. به عبارت دیگر استعدادهای خوبی هستند، اما خیلی کم به این رشته توجه می‌شود درحالی که حمایت نمی‌کنند و حامی و اسپانسر ندارند. اگر توجه شود پیشرفت‌های زیادی حاصل می‌شود و تنیس ایران دوباره جان می‌گیرد.

ملی پوش تنیس ایران به مسئله استقبال ضعیف اسپانسرها اشاره کرد و گفت: تنیس در مقایسه با رشته‌های دیگر هزینه‌های بالاتری دارد، چون بازیکن باید هزینه‌های زمین، مربی، راکت و توپ را بپردازد. از طرفی سفرهای زیادی برای شرکت در مسابقات داریم و برای پیشرفت باید 40 هفته از 50 هفته سال را در مسابقات شرکت کنیم و برای حضور در مسابقات خارجی باید اسپانسر بگیریم که خیلی سخت است، چون باید بازیکن مطرح و خوبی باشیم. به نظر من با کمی توجه بیشتر و حل شدن مشکلاتی که در تنیس است می‌توانیم باعث پیشرفت این رشته در کشور شویم.

وی ادامه داد: به تنیس حرفه‌ای در ایران خیلی کم اهمیت داده و البته گام های موثری برداشته شده است، مثلا تیم بانوان ایران را به بازی‌های آسیایی اعزام کردند و امیدوارم سهمیه‌های بیشتر و مسابقات بیشتری اعزام شویم. فدراسیون تنیس هم خیلی ما را حمایت می‌کنند و امیدوارم بیشتر حمایت شویم و گام‌های مهمی برای کشورمان و رشته تنیس برداریم.

چراغی همچنین به مشکل گرفتن زمین اشاره کرد و گفت: گرفتن زمین برای تنیسورهای حرفه‌ای در زمان‌هایی که می‌خواهند کمی سخت است، چون زمین خالی خیلی کم است. در شرایط کرونا هم یا مجموعه‌های ورزشی بسته است یا به سختی می‌توانیم تمرین کنیم. در آکادمی ملی المپیک تمرین کردن سخت است و ما وقتی می‌خواهیم تمرینات بدنسازی و چابکی انجام دهیم باید به جاهایی برویم که شلوغ است. از طرف دیگر مدتی تمرینات تعطیل شده و می‌تواند در روحیه ورزشکاران تأثیرگذار باشد و الان هم که مسابقاتی برگزار نمی‌شود با انگیزه تمرین کردن سخت است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=48470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.