20
اولین سال تیمداری شارلروآ در فوتبال زنان با یک ایرانی

حقایقی درباره یاسمن فرمانی و شارلروآ | بزرگ‌ترین شانس بازیکنی که ستاره نیست

  • کد خبر : 48574
  • 01 شهریور 1399 - 10:20
حقایقی درباره یاسمن فرمانی و شارلروآ | بزرگ‌ترین شانس بازیکنی که ستاره نیست
یاسمن فرمانی دختر فوتبالیست ایرانی حالا این فرصت را دارد تا در تیمی بازی کند که همسرش در آن حضور دارد اما چقدر درباره فوتبال زنان بلژیک و آینده فرمانی می دانیم؟

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایرانآی دبلیو اسپورتسیاسمن فرمانی بازیکن سابق تیم های ملی پایه و همسر علی قلی زاده فوتبالیست ملی پوش ایران در تیم شارلروآی بلژیک به تیم زنان این باشگاه ملحق شده است.

انتشار این خبر این سوال را پدید آورد که آیا فرمانی به عنوان یک لژیونر جدید، چه سوابقی دارد و از کجا آمده است؟ او 27 ساله و اهل اردبیل است و  برای اولین بار 10 سال پیش در فوتبال ایران خودی نشان داد زمانی که او در ترکیب تیم ملی نوجوانان اعزامی به المپیک جوانان 2010 سنگاپور قرار گرفت.

بعدها او در سطوح مختلف برای تیم‌های متفاوت بازی کرد اما در سال‌های اخیر، او آشکارا در مقایسه با دیگر چهره های شاخص فوتبال بانوان ایران، یک ستاره نبود که ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. او در لیگ 98 در ایران حضور نداشت و طبیعتاً بدون تیم بود و در لیگ 97 برای ملوان مریم ایراندوست به میدان می‌رفت.

او زمانی به ملوان پیوست که بازیکن پارس جنوبی جم بود به عبارت دیگر یاسمن فرمانی در سال‌های اخیر در هیچ تیم مدعی و شاخص لیگ بازی نکرده و آمار می‌گوید او با وجود شروع بسیار خوب در دوران نوجوانی و رسیدن از اردبیل به سطح اول فوتبال ایران، در زمره ستارگان فوتبال زنان ایران قرار نمی‌گیرد.

به همین دلیل است که نقش علی قلی زاده همسر او و بازیکن تیم مردان شارلروآ در حضور یاسمن فرمانی در تیم زنان را باید غیر قابل انکار دانست البته فرمانی چند هفته ای با شارلروآ تمرین کرده و نظر مثبت کادر فنی را به خود جلب کرده است.

فرمانی ممکن است سایه نقش همسرش در این شانس را روی سر خود حس کند اما می تواند از این سایه خارج شود.

فوتبال بلژیک و سال اول شارلروآ

لیگ فوتبال زنان بلژیک از جمعه 7 شهریور برابر با 28 آگوست آغاز می‌شود و شارلروآ در اولین دیدار خود باید در خارج از خانه به مصاف خنک برود.

در لیگ فوتبال زنان بلژیک 10 تیم حضور دارند که پس از برگزاری مسابقات دوره‌ای، 5 تیم بالای جدول دوباره با هم به صورت دوره‌ای مسابقه می‌دهند و تیم‌های نیمه پایین جدول نیز در جدولی مجزا برای بقا تلاش می‌کنند.

بلژیکی‌ها لیگ برتر فوتبال زنان خود را از سال 2015 آغاز کردند و اندرلشت همانند تیم مردانش، قدرتمندترین تیم فوتبال زنان بلژیک به حساب می‌آید که فصل گذشته نیز جام قهرمانی را بالای سر برده است.

لیگ برتر فوتبال بلژیک از سال 2015 با حضور 4 تیم فعال شد و سال بعد تعداد تیم‌های آن به 7 تیم رسید. نکته جالب این که تیم تاینن که در فصل اول قهرمان شده بود در فصل دوم در قعر جدول قرار گرفت و قهرمانی به استاندارد لیژ رسید.

شادی بازیکنان اندرلشت پس از قهرمانی در لیگ فوتبال زنان بلژیک در سال 2018 در حاشیه یکی از مسابقات تیم مردان

در سال 2017 لیگ بلژیک 6 تیمه شد و 4 تیم بالای جدول دوباره در یک جدول مجزا با هم رفت و برگشت بازی می‌کردند. اندرلشت قهرمان آن فصل شد. و همین شرایط دقیقاً در سال‌های 2018 و 2019 نیز تکرار شد.

امسال برای اولین بار است که لیگ برتر زنان بلژیک 10 تیمه می‌شود و شارلروآ، تیمی که یاسمن فرمانی را در اختیار گرفته برای اولین بار در لیگ برتر بلژیک حضور دارد.

به نظر می‌رسد فوتبال زنان در بلژیک از سال 2020 وارد دوران تازه‌ای شده زیرا از یک سو تعداد تیم‌های لیگ برتر برای اولین بار به 10 تیم رسیده و نام باشگاه‌های حرفه‌ای بیشتری در آن وجود دارد و از سوی دیگر در لیگ دسته اول فوتبال زنان این کشور 16 تیم حضور دارند که پشتوانه فوق‌العاده‌ای برای لیگ برتر ایجاد می‌کنند.

به همین دلیل، حضور یاسمن فرمانی در سطح عالی فوتبال زنان بلژیک قابل توجه است و او باید در اولین فصل حضورش در این سطح و در نخستین تجربه شارلروآ در لیگ برتر بتواند خودی نشان دهد تا فرصت بازی پیدا کند و در این لیگ که بازیکنان زیادی مترصد حضور در آن هستند ماندگار شود.

این بزرگترین شانس دوران ورزشی یاسمن فرمانی است و همه چیز بر عهده اوست که چطور از آن استفاده کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=48574
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.