11
قربانی بی عدالتی در فوتسال شدیم

شریف: جوانگرایی در لیگ فوتسال بانوان؟ تمرین نه؛ آن‌ها باید بازی کنند

  • کد خبر : 48644
  • 03 شهریور 1399 - 6:10
شریف: جوانگرایی در لیگ فوتسال بانوان؟ تمرین نه؛ آن‌ها باید بازی کنند
 سرمربی تیم فوتسال بانوان هیئت خراسان رضوی مدعی شد تیمش قربانی بی عدالتی در فوتسال شده است. او همچنین گفته حضور بازیکنان با سن و سال اندک در تمرین‌ها نشان از جوانگرایی در لیگ فوتسال بانوان نیست.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایرانآی دبلیو اسپورتس” فاطمه شریف در مورد لیگ‌برتر فوتسال بانوان در فصلی که گذشت، اظهارکرد: لیگ امسال علیرغم اینکه طولانی شد و پایان تلخی هم برای استان خراسان رضوی داشت، برای سازمان لیگ و تیم ملی دستاوردهای خوبی به ارمغان آورد، چراکه در شرایط سخت ناشی از کرونا موفق شدند لیگ را در سلامت کامل به اتمام برسانند.

وی ادامه داد: متاسفانه تیم فوتسال هیات فوتبال استان خراسان رضوی جایگاهی که انتظار داشتیم و مستحق بود را کسب نکرد؛ بدون شک اگر مسابقات لیگ اسفندماه به اتمام می‌رسید، نتیجه غیر از این بود.

وی با اشاره به مثبت شدن تست کرونا ۷ نفر از بازیکنان تیم، افزود: همین موضوع سبب شد تا تمرینات را نتوانیم به موقع شروع کنیم و وقفه‌ای ۱۰ روزه، طلایی‌ترین زمان را از ما گرفت.

شریف در تشریح علل موافقت تیم فوتسال هیات فوتبال خراسان رضوی برای ادامه برگزاری مسابقات لیگ، تصریح کرد: ما پیوسته به تصمیمات سازمان لیگ احترام گذاشته‌ایم؛ پس از مثبت شدن تست کرونای بازیکنانمان می‌توانستیم نسبت به تصمیم سازمان لیگ مخالفت کنیم ولی در همین شرایط هم با وجود اینکه به ضرر ما بود، تمکین کردیم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال استان خراسان رضوی گفت: امیدواریم این رفتار حرفه‌ای در تمام تیم‌ها وجود داشته باشد و همه در هر شرایطی تابع تصمیمات سازمان باشند که البته در مقاطعی برخی افراد دنبال فضاسازی‌های رسانه‌ای بودند ولی خوشبختانه با درایت سازمان لیگ فوتسال اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی از جوانگرایی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این فصل لیگ فوتسال بانوان یاد کرد و گفت: البته زمانی می‌توانیم ادعای جوانگرایی کنیم که به جوانان میدان بدهیم و بتوانند بازی کنند؛ انعقاد قرارداد و حضور برخی بازیکنان با سن و سال اندک در تمرین‌ها نشان از جوانگرایی نیست.

وی ادامه داد: ۲ سال پیش که سرمربی تیم سیاه‌جامگان خراسان بودم، با حمایت عباسی، مدیرعامل باشگاه از بازیکنان تیم ملی جوانان در لیگ‌برتر فوتسال استفاده و به آنها میدان دادم، بازیکنانی همچون زینب کرمی، رقیه صومعه، تارا جانی نژاد که اولین حضورشان در لیگ برتر را آن سال تجربه کردند و امروز خوشحالم که همان بازیکنان در تیم‌های خود مهره‌های تاثیرگذاری هستند.

سرمربی تیم فوتسال بانوان خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تاثیر استفاده از مشاوران و مربیان مرد اشاره کرد و گفت: استفاده از مشاوران فنی مرد، نقش بسزایی در پیشرفت علم و دانش بانوان مربی خواهد داشت چراکه تجربیات آن‌ها بیشتر از بانوان است و در مسابقات بیشتری هم حضور داشته‌اند؛ اگر این فرصت و موقعیت برای همه تیم‌ها فراهم باشد در رشد فوتسال بانوان بی‌تاثیر نخواهد بود البته که این امکان برای تیم ما فراهم نبود؛ اما برخی از تیم‌های لیگ امسال توانستند از مربیان خوب و توانمند آقا استفاده کنند و بهره آن را بردند.

شریف تاکید کرد: آقایان نباید تمرین دهنده باشند و مدیریت تیم را به شکل کامل بر عهده بگیرند چراکه در این صورت جایگاه و اعتبار مربیان زن زیر سوال خواهد رفت و همکاران من نباید اجازه چنین کاری را بدهند.

وی با تقدیر از حمایت‌های شورای شهر و شهرداری مشهد و همچنین مدیریت هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: شرمنده این مجموعه‌ها و هوادارن فوتسال بانوان استان شدیم که نتوانستیم قهرمان شویم ولی خوشحالم که اولین مقام سومی فوتسال استان در لیگ‌برتر را کسب کردیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=48644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.