16
دخل و خرج همخوانی ندارد

اعتراض دختران رکابزن به قراردادهای لیگ دوچرخه سواری بانوان

  • کد خبر : 49106
  • 19 شهریور 1399 - 12:59
اعتراض دختران رکابزن به قراردادهای لیگ دوچرخه سواری بانوان
بانوان رکابزن نسبت به مبلغ پایین قراردادها در لیگ دوچرخه سواری معترض هستند و معتقدند این شرایط فشار مالی زیادی را به آنها وارد کرده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ لیگ برتر دوچرخه سواری بانوان با وجود اینکه هر سال برگزار می شود اما اوضاع  و احوال خوبی ندارد به گونه ای که این وضعیت دیگر صدای دختران دوچرخه سوار را هم در آورده است.

مبلغ قراردادها در لیگ بانوان به قدری پایین است که به سختی بخشی از هزینه های آن ها را تامین می کند. حتی در این میان  پیش آمده که خود بانوان هزینه ها را بر عهده می گیرند فقط به این خاطر که تیمی باشد تا بتوانند با آن در لیگ شرکت کنند.

اما دوچرخه سواران با توجه به افزایش قیمت دلار، با مشکل گران شدن تجهیزات نیز روبرو هستند و نداشتن قرارداد درست  و حسابی در لیگ نیز تامین هزینه خرید تجهیزات را برای آنها سخت تر کرده است.

ماندانا دهقان از بانوان رکابزن جاده ایران در این مورد به ایسنا گفت: مشکل ما در لیگ ربطی به کرونا هم ندارد چون کرونا هم تمام شود در لیگ یک میلیون تومان هم قرارداد نداریم. باز مردان شرایط بهتری دارند اما بانوان انگار رایگان رکاب می زنند.

ریحانه طالبی رکابزن پیست نیز بیان کرد: در لیگ کورسی قراردادی نداریم و حتی شده خود خانواده ها هزینه رفت و آمد و تغذیه را پرداخت می کنند تا فقط یک تیم باشد که فرزندانشان با آن تیم در مسابقات شرکت کنند. لیگ بانوان نه پوشش خبری دارد و نه پخش زنده از این رو اسپانسر هم به آن ورود نمی کند.

*سازمان لیگ  نظارتی بر روی قراردادها دارد؟

فدراسیون دوچرخه سواری دارای سازمان لیگ است اما به نظر می رسد این سازمان نظارتی بر روی وضعیت قراردادها ندارد و این بی توجهی می تواند به دلسردی رکابزنان از وضعیت موجود و در نهایت کنار گذاشتن دوچرخه سواری منجر شود. چراکه اکنون رکابزنان معتقد هستند دخلشان با خرجشان هم خوانی ندارد و این وضعیت فشار مالی زیادی را به آنها وارد کرده است. رکابزنان عنوان می کنند در شرایطی که  مبلغ قرارداد ها ناچیز است، مجبور هستند در هفته برای تعویض تیوپ مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

زندگی خیلی از ورزشکاران از طریق لیگ تامین می شود بنابراین فدراسیون باید فکری برای این مسئله کند و حداقل برای قراردادها مبلغی را به عنوان کف قرارداد تعیین کند.

تعطیلی مسابقات و اردوها می تواند فرصت خوبی باشد که فدراسیون برای برگزاری لیگ به فکر آیین نامه ای باشد که در آن حق رکابزنان براساس سابقه و عنوانی که دارند تضییع نشود.

*اشتباه بانوان در قرارداد بستن

محمود وفایی که سالها مسئولیت سازمان لیگ دوچرخه سواری را بر عهده داشت، در مورد قراردادهای پایین بانوان به ایسنا گفت: در سازمان لیگ قراردادها فقط باید بدون مبلغ نباشد و در حداقل  و حداکثر مبلغ دیگر محدودیتی نیست. خود بانوان هم اشتباه می کردند و ما خیلی می گفتیم بدون مبلغ یا مبلغ پایین قرارداد امضا نکنند اما در قرارداد قانونی سازمان لیگ مبلغی نوشته می شد و بعد بین خود رکابزنان و تیم مربوطه قرارداد داخلی بسته می شد که بدون مبلغ و یا به صورت جایزه ای رکاب بزنند. البته گاهی هم مجبور بودند این کار را انجام دهند که فقط در مسابقات باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=49106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.