ساره جوانمردی: تعویق المپیک و پارالمپیک به سود ورزش ایران شد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15
کاروان ایران در توکیو شانس موفقیت زیادی نداشت

ساره جوانمردی: تعویق المپیک و پارالمپیک به سود ورزش ایران شد

  • کد خبر : 49127
  • 17 شهریور 1399 - 6:54
ساره جوانمردی: تعویق المپیک و پارالمپیک به سود ورزش ایران شد
عضو تیم ملی تیراندازی معلولان ایران مدعی شد کاروان ایران در توکیو شانس موفقیت زیادی نداشت و تعویق المپیک و پارالمپیک به سود ورزش ایران شد.

ساره جوانمردی در گفتگو با “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ در شیراز با بیان اینکه از اسفندماه سال ۹۸، ورزش و فعالیتهای ورزشی در سراسر جهان درگیر بحران بیماری کرونا شد، اظهار کرد: رشته تیراندازی هم از این قاعده مستثنی نبوده و از اسفند ماه سال گذشته با پیامدهای ناشی از این بیماری منحوس روبه رو شد‌ه است. متأسفانه در طول این مدت اردوها و مسابقات زیادی در این رشته ورزشی لغو گردید.

وی در همین راستا افزود: مسابقات تیراندازی به میزبانی امارات و مسابقات جهانی آلمان از مهمترین مسابقاتی بودند که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شدند. همچنین با گسترش این بیماری رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یک سال به تعویق افتاد.

شش ماه است در منزل تمرین می کنم

جوانمردی در خصوص نحوه انجام تمریناتش در ایام کرونا، گفت: به دلیل تعطیلی اماکن ورزشی، نتوانستیم تمریناتمان را مانند گذشته در سالن های تیراندازی انجام دهیم. من هم مانند سایر ورزشکاران از همان ابتدای شیوع این بیماری تا کنون تمام تمریناتم را در منزل دنبال می کنم. البته با توجه به محدودیت هایی که برای تمرین کردن در منزل دارم، نتوانستم تمرینات مربوط به رشته خفیف ۵۰ متر را انجام دهم و فقط تمرینات مختص به تپانچه بادی در فاصله ده متری را پیگیری کرده ام‌.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که قبل از شیوع این بیماری دچار آسیب دیدگی شدم که متأسفانه هنوز هم این مشکل برطرف نشده است و در حال گذراندن دوره های فیزیوتراپی هستم. با این وجود بیش از شش ماه است که تمرینات بدنسازی و حرفه ای ام را نیز در منزل دنبال می کنم.

تمرین در منزل کافی نیست

جوانمردی با اعتقاد به اینکه انجام تمرینات در منزل باعث افت سطح فنی تمام قهرمانان می شود، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به آمادگی قبلی خود برگردیم و به شرایط ایده آلی برسیم به زمان نیاز داریم. با این حال سعی کردم که در این مدت ناامید نشوم و روحیه خود را حفظ کنم. امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم با اتحاد و همدلی بر این بیماری غلبه کنیم و فعالیت های حرفه ای خود را در اماکن ورزشی از سر بگیریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اماکن ورزشی در بسیاری از کشورها فعالیتهای خود را آغاز کرده اند و در این کشورها شاهد برگزاری تمرینات و اردوهای تدارکاتی هستیم. این در حالی است که در کشور ما هنوز هم سالن های تیراندازی تعطیل است و قهرمانان مجبور به انجام تمرینات در منزل هستند.

قهرمان مسابقات تیراندازی معلولان جهان خاطرنشان کرد: بدون تردید یک ورزشکار در چنین شرایطی حتی اگر تمام تلاش خود را برای حفظ آمادگی جسمانی و افزایش سطح فنی اش به کار بگیرد، باز هم نمی تواند به نتیجه مطلوبی برسد. مسئولین بایستی تمرینات و اردوهای ما را در شرایطی خاص و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

در فارس حمایت نمی شوم

وی با تأکید بر اینکه دستیابی به موفقیت در این شرایط نیاز به حفظ روحیه قهرمانان و بالا بردن انگیزه در آنها دارد، گفت: مدت هاست از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و هیأت ورزش های جانبازان و معلولین فارس مورد توجه و حمایت قرار نگرفته ام و در طول این مدت حتی سراغی از من نگرفته اند.

اما خوشبختانه مسئولین فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک همواره با دید و نگرش مثبتی از ورزشکاران حمایت کرده اند و در ایام کرونا هم شاهد توجه و حمایت های خوب مسئولین فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک بوده ام.

اولین بانوی مدال آور ایرانی در مسابقات پارالمپیک، ابراز کرد: شاید مسئولین نتوانند برخی از مشکلات ورزشکاران را در دوران کرونا برطرف کنند اما پیگیری های آنها در خصوص تمرینات و وضعیت ما باعث دلگرمی مان می شود و جا دارد از ریاست فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و مسئول کمیته ملی پارالمپیک که تلاش بسیاری برای حضور ورزشکاران در پارالمپیک و فراهم کردن فضایی پرنشاط و پر انرژی در دوران کرونا داشته اند، قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

جوانمردی از برگزاری جام جهانی تیراندازی در سال جاری خبر داد و تشریح کرد: با وجود اینکه از آمادگی خوبی برای شرکت در این مسابقات برخوردار نیستیم اما اقدامات اولیه برای حضور در این رقابت‌ها انجام شده است. البته به منظور شرکت در این مسابقات به مجوز ستاد مقابله با کرونا هم نیاز داریم. امیدوارم برگزاری این رقابت های بین المللی شروعی برای برگشت قهرمانان این رشته به میادین ورزشی شود. در واقع نتیجه شرکت در این رقابت ها مهم نیست بلکه شروع دوباره فعالیت های ورزشی است که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

کرونا هم تهدید است؛ هم فرصت

وی بحران کرونا را هم تهدید و هم فرصتی طلایی برای ورزش قهرمانی دانست و تأکید کرد: در حال حاضر نه تنها رشته تیراندازی بلکه تمام رشته های ورزشی دچار بحران، کمبود و مشکلاتی هستند. اما می توان گفت بیماری کرونا با وجود تمام پیامدهای منفی و نامطلوبی که به دنبال داشته، فرصت های خوبی را هم برای ورزشکاران فعال در عرصه قهرمانی ایجاد کرده است.

ساره جوانمردی

در حقیقت شیوع بیماری کرونا تبعات زیادی داشت و منجر به این شد که بازی های پارالمپیک متوقف شود. با این حال می توان گفت با تأخیر در زمان برگزاری المپیک و پارالمپیک، فرصت بیشتری برای آماده‌سازی ورزشکاران مهیا می‌شود.

درست است که بخشی از این فرصت احتمالاً به دلیل بحران کرونا از دست می‌رود اما به هر حال این فرصت هم وجود دارد که برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای ورزشکارانی صورت بگیرد که قصد شرکت در این رقابت ها را دارند.

تاخیر المپیک به سود ایران بود

جوانمردی افزود: اگر مسابقات به تعویق نمی افتاد، نه تنها در بخش پارالمپیک بلکه در بخش المپیک هم نتیجه قابل توجهی کسب نمی کردیم. بدون شک تعویق یک ساله المپیک یک فرصت طلایی است و ورزشکاران باید قدر این فرصت را بدانند و خودشان را از لحاظ جسمی و ذهنی ارتقاء دهند.

ملی پوش تیراندازی بانوان کشور تأکید کرد: ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند و کسانی که می‌خواهند سهمیه بگیرند باید آمادگی ذهنی، روانی و جسمانی خود را افزایش بدهند. البته فرصت زیادی تا آغاز بازی‌ها نیست. مسئولین و ورزشکاران در این مدت باقی مانده باید همه توان خود را بگذارند تا به آنچه که هدف گذاری کرده‌اند، برسند. باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و قدرش را بدانیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=49127
  • نویسنده : فرزانه قنبر دزفولی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.