14
ناخوشایند و حاصل بحران اقتصادی

باشگاه‌های نفتی ورزش زنان در مسیر تضعیف یا انحلال

  • کد خبر : 49404
  • 21 شهریور 1399 - 14:36
باشگاه‌های نفتی ورزش زنان در مسیر تضعیف یا انحلال
باشگاه‌های نفتی ورزش زنان در پی تشدید بحران اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا  در مسیر تضعیف یا انحلال قرار گرفته‌اند. این برای ورزش بانوان اتفاقی تلخ است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ باشگاه‌های مرتبط با صنایع نفت و گاز بخشی از بار روی دوش ورزش ایران و همچنین ورزش زنان را بر می‌داشتند اما آن‌ها احتمالاً مجبور هستند به روند فعالیت خود در ورزش پایان یا سطح آن را کاهش دهند.

فشار تحریم و کاهش منابع درآمدی کشور به ویژه از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی سبب شده باشگاه‌هایی که از اعتبارات نفتی تغذیه می‌شدند حالا با کاهش شدید بودجه مواجه شوند تا به سمت تضعیف یا انحلال حرکت کنند.

پالایش نفت آبادان، مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری خوزستان به عنوان 3 باشگاه اصلی وزارت نفت در ورزش زنان ایران، باشگاه‌هایی هستند که این فشارها را به وضوح حس می‌کنند.

سوابق و جایگاه این باشگاه‌ها مانع از انحلال آن‌هاست اما وزارت نفت آن‌ها را تحت فشار می‌گذارد تا هزینه‌های خود را به شدت کاهش دهند. این کاهش از طریق کم کردن گستره فعالیت و هزینه تیم‌ها انجام می‌شود.

به همین دلیل بود که مناطق نفت خیز جنوب برای حضور در لیگ برتر تنیس روی میز بانوان اعلام آمادگی نکرد و در آبادان، پالایش نفت برای تیم همیشه قدرتمند بسکتبال خود برنامه‌های ریاضتی در دستور کار دارد به طوری که آبادانی ها مثل سابق قادر به جذب ستاره برای تیم بسکتبال خود نیستند.

همچنین در فوتسال، پالایش نفت آبادان این برنامه ر یاضتی را از مدت‌ها قبل آغاز کرده و در اهواز، باشگاه ملی حفاری خوزستان نیز همچنان نان بومی‌ها را می‌خورد و شاید حفاری تنها تیم نفتی باشد که آثار تحریم در تیم فوتسال زنان این باشگاه کمتر به چشم بیاید.

باشگاه‌های نفتی تنها در خوزستان قرار ندارند. دیگر تیم‌های نفتی کشور از جمله نفت و گاز گچساران در خطر توقف کامل فعالیت‌های ورزشی قرار دارند. در تهران، برخی صنایع نفت و گاز قادر به تیمداری نیستند.

این وضعیت به معنای خروج اعتبار مالی زیادی از بدنه ورزش زنان است و وزارت نفت به عنوان یکی از بازوهای توانمند ورزش زنان در این کارزار دشوار خود را کنار کشیده است. اتفاقی که نه عجیب است و نه غیر قابل پیش بینی بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=49404
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.