19

الهام قانعی و یک ورزش ابداعی/ ورزشی جدید برای مبتلایان به ام اس

  • کد خبر : 4951
  • 03 خرداد 1397 - 5:08
الهام قانعی و یک ورزش ابداعی/ ورزشی جدید برای مبتلایان به ام اس

الهام قانعى اقدام به طراحی و ابداع یک ورزش جذاب به نام الوتوس کرده است.این ورزش به شکلی طراحی شده که برای سلامتی و امنیت بدن تمام افراد در رده های مختلف سنی کاربرد فراوانی دارد و به طور ویژه برای درمان مبتلایان به بیماری ام اس قابلیت بهره برداری خواهد داشت.

به گزارش IWSports ؛ الهام قانعى ، متولد ٢٨ شهريور ١٣٦٩ ،دارای مدرک ليسانس گرافيك و كارشناسى سنگهاى قيمتى است.وی اقدام به طراحی و ابداع یک ورزش جذاب به نام الوتوس کرده است.این ورزش به شکلی طراحی شده که برای سلامتی و امنیت بدن تمام افراد در رده های مختلف سنی کاربرد فراوانی دارد.

الهام قانعی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس نقش ورزش کردن را در بهبود بیماران مبتلا به ام اس مهم برشمرد و اظهار کرد:ورزش كردن يكى از روشهاى طبيعى آرام كردن نشانه هاى بيمارى ام اس است،اما بسيار مهم است كه مبتلايان در انتخاب نوع ورزش مراقب باشند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد:مهم ترين مسئله اين است كه این افراد نبايد در ورزش زياده روى كنند. بدون شك همه ما شنيده ايم كه ميگويند برای رسیدن به اهدافمان در ورزش باید تلاش كنیم اما فردى كه مبتلا به ام اس است نبايد تلاش زيادى براى ورزش كردن كند يا به زبان ديگر سخت ورزش كند.

این بانوی فعال در عرصه ورزشی تشریح کرد:برنامه ورزشى ايده آل براى اشخاص مبتلا به ام اس بهتر است به صورت فردى باشد ، به طور كلى بر طبق نشانه ها و علائم بروز و شدتهايشان مي توان نوع تمرين ها را در يك نمودار هرمى دسته بندى كرد. اگر فرد مبتلا به ام اس در ورزش كردن زياده روى كند عضلاتش از كار مي افتند ، درد تشديد مي شود و در نهايت بدن و ذهن دچار استرس مي شود. پس مشخص است تفاوت طراحى تمرينات اين ورزش با بقيه ورزش ها توجه به عدم خستگى ورزشكار است و افراد مبتلا به این بیماری بايد توجه داشته باشند كه هرگز تا نقطه خستگى ورزش نكنند.

وی با اعتقاد بر اینکه ورزش ايده ال براى افراد مبتلا به ام اس در واقع ورزشى است كه بدن و ذهن را به سمت آرامش فرا خواند،بیان کرد:يكى از شاخه هاى ورزش الوتوس توجه ويژه اى به بيماران مبتلا به ام اس و چاره اى براى بهبود مبتلايان دارد. طبق تحقيقات نهايى که من روى ١٤ بيمار خانم مبتلا به مولتيپل اسكلورسيز در شهرهاى مختلف ايران در رده هاى سنى ١٩- ٣٦ ساله انجام دادم، هر ١٤ نفر عامل اصلى بيمارى خود را استرس و فشارهاى عصبى مي دانند و بعد از بروز مشكلات و ناراحتى بدنشان علائم را به صورت حمله هاى عصبى مختلف مانند حمله به عصب چشم ، دست ، پا يا عضلات صورت نشان داده است.

قانعی اضافه کرد:نكته مشترك بين همگى اين بود كه همگى داراى شخصيت هاى درون گرا بودند و بعد از ابتلا به این بیماری ترس و استرس بيمارى به استرسهاى ديگر اضافه شده و اضطراب شدت يافته است.

وی به بیان روش های مقابله با این بیماری پرداخت و تصریح کرد:در ورزش الوتوس با تلفيق حركات بدنى و تكنيك هاى روانشناسى ذهنى و دورى از استرس با طراحى تمرين هاى هوشمندانه و تمرين هاى سبك كه بدن را دچار خستگى نكند و در عين حال ذهن را آرام كند می توان به مقابله با این بیماری پرداخت . تمرين ها و تكنيك هايي كه مستقيما و آگاهانه به بيمار كمك نماید اول شرايط فعلى خود را درك و قبول كند و به بدن خود بیشتر اهمیت دهد و ذهن خويش را براى رسيدن به آرامش مطلق و در نهايت مبارزه ذهنى و روحى با اين بيمارى یاری کند.

مبتکر رشته ورزشی التوس گفت: از نظر من اگر اين تكنيك ها باعث سلامت كامل فرد نشود ، به طور قطعى حس بهتری نسبت به گذشته به فرد مي دهد و سیستم دفاعی بدن با اين حس بهتر و خود دوستی عملكرد بهترى پیدا خواهد کرد و از آنجا كه ام اس جز دسته بيماريهاي خود ايمنى است ، پروسه بهبود آغاز ميشود.

قانعی عنوان کرد :تلاش من بر اين است كه محيطى فراهم آوريم تا افراد مبتلا به ام اس خستگى و استرس را با انجام اين ورزش ها و تكنيك هاى روانشناسى از خود دور كنند و به طور ناخودآگاه ذهنشان را به سمت اميد و آرامش سوق دهند.من بر اين باورم که با كمك مسئولين و فراهم آوردن اين محيط ها و ارائه خدمات ورزشى درمانى و حظور ممتد مبتلايان در كلاسهای مربوطه و انجام آزمايشها و ام ار اي ، پيشرفت شگرفى در بدن این بیماران مشاهده خواهد شد.در مطالب بعدى توضيحات بيشترى راجع به شاخه هاى مختلف ورزش الوتوس خواهم داد و در آينده ويديوهاى اموزشى را در دسترس عزيزان علاقه مند خواهيم گذاشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.