رییس هیئت هندبال کیش : تلاش ۲ و نیم ساله ما را نابود کردند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15
حاضریم رو در رو مناظره کنیم

رییس هیئت هندبال کیش : تلاش ۲ و نیم ساله ما را نابود کردند

  • کد خبر : 49670
  • 03 مهر 1399 - 10:28
رییس هیئت هندبال کیش : تلاش ۲ و نیم ساله ما را نابود کردند
رئیس هیئت هندبال کیش معتقد است که امیری خراسانی علت اصلی حذف تیم هندبال دختران کیش از لیگ برتر هندبال و از بین بردن تلاش ۲٫۵ ساله آنها در هیئت هندبال است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران ؛ محمدرضا گل مینا رئیس هیات هندبال جزیره کیش با اشاره به وضعیت هندبال جزیره تا قبل از تصدی بر این هیات می گوید: سال ۹۷ در اواخر حضور دکتر انصاری لاری در سازمان منطقه آزاد کیش، مسوولیت هیات جزیره به بنده سپرده شد و با ابلاغ ریاست وقت فدراسیون هندبال جناب علیرضا رحیمی، رسما کار خودم را به‌عنوان رئیس هیات آغاز کردم.

تا آن زمان از هندبال جزیره تنها یک نام وجود داشت و کم کاری تا حدی بود که وقت سالن ویژه هندبال را به رشته‌های دیگر داده بودند و برای آنکه بی‌تعهدی نباشد، حدود ده یا پانزده نفر از بازیکنان پسر فعالیت نه‌چندان مطلوبی داشتند.

محمدرضا گل مینا در ادامه به سیاست‌های تعیین شده برای هیات در آغاز مسئولیت پرداخت و عنوان کرد: به چند دلیل تمرکزمان را روی هندبال بانوان قرار دادیم به‌دلیل اینکه اولا برای کار در حوزه بانوان احتیاج به هزینه‌های کمتری داشتیم،

دوم اینکه به این نتیجه رسیدیم که برای مطرح شدن و معرفی هندبال و نیز نشان دادن توانمندی‌های هندبال جزیره، می‌توانیم در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب برسیم، همچنین با جذب استعدادهای موجود در حوزه بانوان و با حمایت‌های بخش خصوصی به افقی که ترسیم کرده ایم برسیم و این افق چیزی نبود جز معرفی هندبال در جزیره و جذب حامی مالی برای برداشتن گام های بعدی.

گل‌مینا در رابطه با جذب نیروهای همگام و همراه و به‌کارگیری مربیان تاثیرگذار افزود: برای کار در حوزه بانوان در ابتدا تصمیم گرفتیم از زوج جوان آقای خوش قدم و خانم فرجی که یک زوج هندبالی بودند و به تازگی ساکن جزیره شده بودند استفاده کنیم و به این ترتیب استارت کار زده شد و تلاش‌ها را آغاز کردیم.

در این راستا استعدادیابی را در مدارس شروع کردیم که نتیجه خوبی نیز در برداشت. تا اینکه به زمان اولین مسابقات هندبال ساحلی در دروان مسوولیت رسیدیم، برای حضور در مسابقات، بازیکنان مختلفی را از سراسر کشور در کنار تعدادی از بازیکنان بومی در کیش جمع آوری کردیم.

بعد از ۱۰ روز اردو و تمرین و صرفاً باهزینه شخصی به مسابقات ساحلی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بندرعباس اعزام کردیم و علیرغم بازی‌های خوبی که داشتند متاسفانه در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدیم و این اولین گام در راه معرفی هندبال جزیره کیش به جامعه هندبال کشور و کیش بود.

اما در ادامه با استعداد یابی که با همکاری مدیران آموزش و پروش انجام شد موفق شدیم تیم نونهالان جزیره را به رقابت‌های اصفهان اعزام کنیم که در آنجا نیز نتایج مطلوبی بدست آوردیم و برای شروع کار نمره قابل قبولی دریافت گرفتیم.

قهرمانی در مسابقات امیدهای کشور

محمدرضا گل مینا در رابطه با درخشش تیم امیدهای جزیره کیش در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور در سنندج گفت: بعد از این دو اعزام حالا نوبت آن رسیده بود که تلاش‌هایمان را روی گروه سنی امیدها بگذاریم، برای تحقق این امر علاوه بر چند بازیکن بومی و کیشوند با تعدادی از بازیکنان خارج جزیره، تیم نسبتا مطلوبی را تدارک دیدیم و با هر زحمتی که بود تیم را راهی رقابت‌ها کردیم.

با همه مشکلات و کمبودهایی که داشتیمپ موفق شدیم همه تیم‌های قدرتمند و پرتوان را یکی پس از دیگری شکست بدهیم و در بازی پایانی با عبور قدرتمند از سد تیم تاسیسات دریایی تهران به مقام نخست نایل آئیم و جام قهرمانی را با خودمان به کیش بیاوریم.

این مهم برای اولین بار در تاریخ ورزش‌های توپی جزیره اتفاق افتاد که بازتاب بسیار مطلوبی در کشور و جزیره داشت و بالاخره به افقی که ترسیم کرده بودیم دست یافتیم.

رئیس هیات هندبال جزیره با اشاره به بازتاب این قهرمانی در جمع مدیران جزیره افزود: قهرمانی امیدهای جزیره با رفتن آقای دکتر افشاردوست مدیر موسسه ورزش جزیره و آمدن جناب دکتر امیری خراسانی هم‌زمان شده بود که به استقبال تیم آمد.

پس از آن نیز جناب دکتر مظفری در تالار همایش‌ها و بعد آن در نشستی باحضور بازیکنان، برخی مدیران سازمان و موسسه ورزش از تیم تقدیر کرد و طی سحنانی با ابراز خرسندی خواست که تیم حفظ شود و ضمن دستورات موکد، قول هرگونه همکاری را دادند.

وی همچنین در خصوص راهیابی تیم هندبال بانوان کیش به لیگ برتر گفت: بالاخره تیم را حفظ کردیم و به لطف جناب دکتر پاکدل ریاست محترم فدراسیون هندبال و مساعدت‌های ارزشمند جناب دکترمظفری سهمیه لیگ برتر بانوان به هیات هندبال جزیره کیش داده شد.

این کار بزرگی بود که برای دستیابی به آن حداقل چهارسال طول می‌کشد که یک تیم قوی و با صرف هزینه‌های زیاد بتواند به لیگ برتر برسد.

دراین راستا محمدگل مینا با بیان نقطه نظرات مدیر موسسه ورزش جزیره می‌گوید: روزی که سهمیه لیگ برتر را گرفتیم(لیگ ۹۸)، آقای امیری خراسانی گفت که “خودت هستی و خودت، ما پولی برای این کار نداریم!”

درست است که می‌دانستیم هزینه‌ها زیاد است، اما توقع داشتیم ایشان دست کم برای جذب حامی مالی مساعدت کند، نه اینکه از اول آب پاکی را روی دستمان بریزد و تنهایمان بگذارد، این کمترین توقع بود!!

صحبت‌های ما با ایشان به جایی نرسید، تا اینکه دست به دامان دکتر مظفری شدیم و ازشان کمک خواستیم و آقای مظفری با عنایت به قول مساعدی که داده بود، خودش برای جذب حامی مالی تلاش کرد که انصافاً جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

قرعه‌کشی رقابت‌های سال ۹۸ – ۹۹ شروع شد و ما مانده بودیم نداشتن ۲۰ میلیون برای واریزی به حساب فدراسیون.!

طی نامه‌ای از موسسه ورزش خواستیم تا مشخص شدن حامی مالی این ۲۰ میلیون را به‌عنوان قرض بپردازد که این کار انجام نشد و در نهایت با دستور جناب دکتر مظفری این پول از حوزه مالی سازمان پرداخت شد. سوال اینجاست آیا این پیگیری‌ها نمی‌توانست از سوی موسسه ورزش انجام شود آنها هزینه ورودی را برای تهیه کنند؟! در دور گذشته به دلیل نداشتن پول برای بازی اول موفق به اعزام تیم نشدیم و یک باخت در کارنامه تیم ثبت شد!

رئیس هیات هندبال جزیره کیش در راستای حمایت هواپیمایی کیش ایر افزود: سرانجام به لطف دکتر مظفری و حمایت مدیرعامل محترم هواپیمایی کیش ایر تیم با اسم “کیش ایر” در رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

ولی همچنان تا تحقق کامل حمایت کیش ایر مشکل مالی داشتیم و همچنان موسسه ورزش خودش را کنار می‌کشید. تا جایی که ممکن بود یک باخت دیگر برای بازی دوم ثبت شود که بازهم این مساعدت دکتر مظفری بود که به یاری‌مان آمد و مشکل حل شد.

بعد از آن تیم روی ریل قرار گرفت، بازی‌های خود را یکی پس از دیگری می‌بردیم، به طوری که تیم کیش ایر در دور رفت به‌عنوان پدیده لیگ معرفی شد، از اینجا بود که موسسه ورزش وارد گود شد و درحالی که پول نداشت هوس تیم‌داری به سرش زد و آنقدر در کارها دخالت کرد و آنقدر فشار وارد شد که بنده مجبور به استعفاء شدم که جناب دکتر مظفری نپذیرفت.

رئیس هیات هندبال جزیره کیش در پاسخ به این سئوال که چرا با استعفای شما مخالفت شد می‌گوید: شخص جناب دکتر مظفری میداند که برای به‌دست آمدن این جایگاه برای هندبال کیش در کشور چه کسی و چه تشکیلاتی تلاش می‌کند.

آقای مظفری به موسسه ورزش دستور اکید داد که باید از تیم حمایت شود و هیئت باید همچنان با قدرت به کارهایش ادامه دهد.

از این به‌بعد بود که توهین و هتک حرمت‌ها شروع شد و شاید بهتر بود همان نیم فصل از هندبال جزیره جدا می‌شدم. پدرم نیز همین اعتقاد را داشت، ایشان هم به من و هم به معاون موسسه ورزش گفت که بی‌تردید این تیم با این شرایط تمام بازی‌های دور برگشت خود را خواهد باخت و دقیقاً همین طور شد.

تیمی که در دور رفت دست اهلش بود شگفتی ساز شد، همین تیم در دور برگشت که دست آقایان کاردان بود تمام بازی‌هایش را واگذار کرد در حالی‌که می‌توانست روی سکو باشد.

محمدگل مینا در ادامه و در خصوص جاماندن تیم برای حضور در لیگ ۹۹ اضافه می‌کند: این مورد را به‌صورت سرفصل‌های متعدد مطرح می‌کنم و قضاوت با شما وکسانی‌که این مطالب را می‌خوانند.

۱- مدت‌ها قبل از اینکه به روز قرعه کشی برسیم در جلسه‌ای مشترک در موسسه ورزش با حضور مسئولان، پس از بحث و بررسی گوناگون برای حل موضوع دو راهکار ارائه دادیم:

الف- برای اینکه بتوانیم در شرایط اقتصادی کنونی حامی مالی جذب کنیم نیاز است که پخش مستقیم تلویزیونی داشته باشیم که مقرر شد طی مکاتبه و جلسه با صدا و سیمای کیش راهکارهای اجرایی را پیدا کنند که این امر نیز شدنی بود.

ب- مقرر شد طی جلسه‌ای با ارگان‌های مربوطه راهکارهای حضور تماشاچیان در سالن بررسی شود تا اسپانسر بتواند با انجام تبلیغات میدانی هزینه‌ها را جبران کند.

باید پرسید که کدام یک از این دو بند صورتجلسه محقق شد؟!

در همین اثنا نیز ما به دنبال انتخاب بازیکن بودیم که با انجام تست فیزیکی آنلاین ۳۵ بازیکن از سطح کشور برای ما فیلم فرستادند.

۲- درجریان کارها بودیم که متوجه شدیم موسسه ورزش به‌دنبال تیم‌داری است و دارد هیئت را دور می‌زند!! دوستان مذاکرات خودشان را کرده‌اند، اسپانسر هم پیدا کرده‌ بودند، و از سوی دیگر با چند بازیکن درسطح کشور هم مذاکره کرده‌اند که خودشان در رقابت‌ها تیم بدهند.

حتی از طرف موسسه با فدراسیون هم مذاکره کرده‌اند! اما دراین میان وقتی متوجه می‌شوند که همه راه‌ها به هیئت ختم می‌شود گویی تیرشان به سنگ می‌خورد!! اینجاست که عطای کار را به لقایش می‌بخشند و قید تیم و تیمداری را می‌زنند!!

۳- شب قبل از قرعه‌کشی علیرغم اینکه زمان واریز حق ورودی تمام شده بود، به لطف ریاست فدارسیون، از آقای امیری خراسانی خواهش کردیم به شکلی پول ورودی به حساب فدراسیون واریز کنند که حذف نشویم تا بعد موضوع حامی مالی حل شود، پیام آن موجود است، ما دیگر به ایشان التماس نکردیم. اما متأسفانه هزینه ورودی پرداخت نشد و اینگونه بود که حذف شدیم.

محمد گل مینا در پایان گفت: بدشانسی ما بیماری جناب دکتر مظفری در زمان قرعه کشی لیگ ۹۹ بود وگرنه ایشان به‌هر طریقی بود مشکل را حل می‌کرد.

به‌نظرم هندبال جزیره فدای لجبازی جناب دکتر امیری خراسانی با بنده و هیئت هندبال جزیره شد. ایشان دو سال و نیم تلاش‌های ما را لگدمال کردند در حالی که اگر صادقانه می‌گفتند شما بروید من مشکل تیم را حل می‌کنم، به‌خاطر هندبال جزیره هم که شده بی شک ما می‌رفتیم.

حالا هم اعلام می‌کنم ما حاضریم هرکجا و هرموقع که ایشان اعلام کند در یک مناظره رو در رو به بحث بنشینیم.

ضمن اینکه ایشان یادش باشد، ما در جزیره ماندنی هستیم و همچنان در کنار هندبال، دوباره تلاش می‌کنیم و اگر خدا عمر بدهد دوباره هندبال جزیره را بدون ایشان در کشور مطرح می‌کنیم، این نیز یگذرد

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=49670
  • نویسنده : مرتضی رضایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : کیشوند نیوز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.