18
از ورامین تا آران و بیدگل

آنچه از دختران دوومیدانی کار نمی‌دانیم: تمرین در خاک و پرتاب سنگ ترازو

  • کد خبر : 49678
  • 03 مهر 1399 - 12:52
آنچه از دختران دوومیدانی کار نمی‌دانیم: تمرین در خاک و پرتاب سنگ ترازو
در نشست دختران رکوردشکن دوومیدانی کار، مربیان و کمیته ملی المپیک، نبود امکانات اولیه و تمرین فداکارانه در سخت‌ترین شرایط، نقل محفل بود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتسرسانه دختران قهرمان ایران؛ کمیته ملی المپیک طی مراسمی از دختران رکوردشکن دوومیدانی که در جریان رقابت‌های دوومیدانی باشگاه‌های کشور رکورد جدیدی به ثبت رسانده‌اند تقدیر کرد.

در این مراسم در آکادمی ملی المپیک مهسا میرزا طبیبی پرنده جوان و دارنده رکورد جدید پرش با نیزه، ریحانه مبینی رکوردشکن پرش طول پس از 46 سال، ریحانه آرانی و زهرا عرب رستمی که طی 10 روز رکورد یکدیگر در پرتاب چکش را شکستند مورد تجلیل قرار گرفتند.

نکته ویژه این مراسم اظهارات جالب و تأمل برانگیزی بود که مربیان و ورزشکاران داشتند و یکی از این نکات، مباحثی بود که جمشید بختیاری مربی مواد پرتابی بیان کرد.

او با بیان این که در یک زمین خاکی در ورامین ورزشکاران را تمرین می‌دهد گفت: من کار با ریحانه آرانی را با سنگ ترازو 3 کیلویی آغاز کردم تا او توانست به تدریج به تیم ملی برسد. وقتی می‌خواست به مسابقات نوجوانان آسیا برود کفش تخصصی پرتاب نداشت که با کمک آقای کیهانی کفش برایش تهیه شد و او مدال پرتاب چکش هم کسب کرد.

وی ادامه داد: در مسابقات مدارس، پدیده جدیدی به نام زهرا عرب رستمی را کشف کردیم که امروز یکی از رکوردشکنان پرتاب وزنه است. عرب رستمی با سن کم، حرف زیادی برای گفتن دارد و غیر از او، ما چند پرتابگر نوجوان دیگر هم داریم که می‌توانند رشد کنند اما در ورامین که یک قطب در پرتاب چکش شده مشکل وسایل و محل تمرین داریم.

کاوه موسوی دیگر مربی سازنده دوومیدانی ایران نیز گفت: رشته دوومیدانی رشته‌ای است که کار زیاد و طولانی می‌طلبد و بازده آن سریع نیست. ما با عشق در این میدان حضور داریم. مربی من از بلاروس در 40 سالگی مدال المپیک ریو گرفت. به همین دلیل باید صبور باشیم و سرمایه گذاری کنیم. شاید این سرمایه گذاری 10 سال طول بکشد و چند نفر در این برنامه باشند و در نهایت 2 یا 3 نفر نتیجه بدهند.

حسین بادپی، مربی پرش طول و مربی تخصصی ریحانه مبینی در این نشست گفت: با امکاناتی کمتر از حداقل پیش نیازها کار می‌کنیم. در آران و بیدگل کار بسیار دشوار است. یک پیست تارتان کوچک بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند و این درخواست من است. ساخت این پیست که ثمره‌اش برای ورزش ایران است به یکی از آرزوهای من تبدیل شده است.

محسن ربانی، مربی پرش با نیزه و مربی تخصصی مهسا میرزا طبیبی خاطرنشان کرد: دختران ما جای پیشرفت دارند. ما چه کم از پرندگان دیگر کشورها داریم؟ نمی‌خواهم طعم شیرین این مراسم را با انتقاد تلخ کنم. حرف من این است که هر اندازه پشتیبانی کنیم، نتیجه می‌گیریم و این یک حساب منطقی است.

از نکات جالب این نشست، اظهارات زهرا عرب رستمی بود. پرتابگر نوجوان چکش، که این هفته رکوردش توسط همتایش ریحانه آرانی شکسته شد گفت که خود را در سطح المپیک می‌بیند و نه بازی‌های آسیایی.

ریحانه آرانی هم در اظهار نظری وفادارانه به مربی‌اش، خواستار اولویت حمایتی از مربیانی شد که مجبور به تحمل مشقت زیادی هستند و این سختی‌ها دیده نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=49678
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.