15
دست دادن و عکس تیمی در لیگ والیبال ممنوع

حداقل قرارداد دختران والیبالیست: 11 میلیون | سایپا قهرمان لیگ 98 نیست؟

  • کد خبر : 49871
  • 05 مهر 1399 - 15:10
حداقل قرارداد دختران والیبالیست: 11 میلیون | سایپا قهرمان لیگ 98 نیست؟
فدراسیون والیبال می‌گوید باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر بانوان باید قراردادی حداقل 11 میلیونی معادل شش ماه حقوق وزارت کار با بازیکنانشان داشته باشند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتسرسانه دختران قهرمان ایران؛ مراسم قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر والیبال بانوان امروز برگزار شد. لیگی که قرار است با حضور 9 تیم برگزار شود.

صرف نظر از اتفاقات طبیعی مراسم قرعه کشی یک لیگ، اظهارات شهرام عظیمی. سرپرست کمیته مسابقات و میلاد تقوی دبیر فدراسیون در این مراسم جالب توجه بود.

زیر 11 میلیون قرارداد نداریم

شهرام عظیمی. سرپرست کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات با اشاره به الزام باشگاه‌ها برای پرداخت حداقل دستمزد به بازیکنان، گفت: در فصل جدید لیگ برتر بانوان، باشگاه‌ها ملزم به پرداخت حداقل دستمزد به والیبالیست‌ها معادل 6 ماه حقوق سازمان تأمین اجتماعی هستند.

اگر حقوق اداره کار در سال 99 را رقم یک میلیون و 835 هزار تومانی در نظر بگیریم حداقل مبلغ قرارداد یک بازیکن در لیگ برتر والیبال بانوان 11 میلیون تومان است.

بزرگسال؛ حداکثر 14 نفر

در اوایل تابستان بود که فدراسیون والیبال 44 بازیکن ملی یا دارای سابقه ملی شاخص را به عنوان بازیکنان سهمیه‌دار انتخاب کرد و هر تیم مجاز به عقد قرارداد با حداکثر 7 نفر از از این فهرست بود. اکنون فدراسیون والیبال می‌گوید هر تیم در ترکیب نهایی 20 نفره خود باید 3 بازیکن امید، 2 بازیکن جوان و یک بازیکن نوجوان نیز داشته باشد.

سایپا قهرمان 98 نیست؟

فدراسیون والیبال بارها بابت این که نه مراسم اختتامیه‌ای برای لیگ برتر 98 برگزار کرده و نه جام قهرمانی به سایپا داده مورد انتقاد قرار گرفته بود اما اظهار نظر امروز دبیر فدراسیون والیبال این طور نشان داد که فدراسیون والیبال، سایپا را قهرمان نمی‌داند.

میلاد تقوی در بخشی از اظهارات امروز خود در مراسم قرعه کشی لیگ برتر بانوان درباره قرار گرفتن سایپا، ذوب‌آهن، باریج اسانس و پیکان در رده اول تا چهارم جدول قرعه‌کشی گفته است: این تصمیم برای احترام به تیم‌هایی است که سال گذشته با تمام سختی‌ها در لیگ حاضر شدند، اما به دلیل ناتمام ماندن مسابقات به خاطر شیوع کرونا، رده‌بندی مسابقات اعلام نشد.

به عبارت دیگر، تاکید تقوی بر این که رده بندی لیگ 98 اعلام نشده نشان می‌دهد ممکن است نتوان سایپا را قهرمان لیگ برتر 98 دانست به خصوص این که فدراسیون والیبال از اهدای جام و برگزاری اختتامیه لیگ گذشته طفره رفته است. فدراسیون والیبال البته پیش از این هرگز در این باره به صراحت اظهار نظر نکرده بود اما رنگ رخسار از سر درون خبر می‌داد.

عکس تیمی و دست دادن ممنوع

نادر انصاری دبیر کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال نیز درباره پروتکل‌های بهداشتی ضد کرونا در لیگ والیبال زنان گفته است: گرفتن عکس تیمی در بازی‌ها و همچنین دست دادن بازیکنان با هم ممنوع است و بازیکنان به جای نیم ساعت گرم کردن، حداکثر باید 23 دقیقه زمان گرم کردن داشته باشند.

دغدغه دیگر انصاری سالن برگزاری مسابقات است. سالن‌هایی که بیشترین نقش را در بهداشت لیگ دارند و فدراسیون والیبال بر استانداردهای بهداشتی محل برگزاری سخت گیری می‌کند. بدون شوخی و اغماض!

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=49871
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.