صانعی : در برخی موارد از فوتسال زنان ژاپن و تایلند عقب هستیم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
10
واکنش صانعی به بلاتکلیفی تیم ملی فوتسال بانوان

صانعی : در برخی موارد از فوتسال زنان ژاپن و تایلند عقب هستیم

  • کد خبر : 50003
  • 10 مهر 1399 - 9:52
صانعی : در برخی موارد از فوتسال زنان ژاپن و تایلند عقب هستیم
مشاور فنی پیشین تیم ملی فوتسال زنان به لغو اردوهای این تیم انتقاد کرد و آن را در روند کسب سومین قهرمانی در آسیا تاثیرگذار دانست.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران، تیم ملی فوتسال زنان ایران سال آینده جام ملت‌های آسیا را پیش‌رو دارد اما از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بازیکنان با هم تمرین نکرده‌اند و چندین مرحله اردوهای این تیم لغو شده است. نمی‌توان کرونا را دلیل لغو اردوها دانست چرا که در همین مدت تمرینات تیم مردان برگزار شده است. از طرفی باید یادآور شد که فوتسال زنان ایران برای دفاع از عنوان قهرمانی خود رقیبان سرسختی مثل ژاپن، تایلند و ویتنام را پیش‌رو دارد.

علی صانعی، مربی فوتسال که در زمان قهرمانی‌ تیم ملی بانوان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ به عنوان مشاور فنی، کنار ملی‌پوشان بود، در واکنش به لغو اردوهای تیم ملی گفت: معاونت بانوان فدراسیون باید از قبل برنامه‌ریزی می‌کرد. تصور بر این بود که پس از لیگ و با توجه به این که سرمربی تیم ملی (شهناز یاری) بازی‌ها را مشاهده کرده بود، حداقل دو یا سه اردو برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد. اگر این اردوها برگزار نشود اضافه شدن بازیکنان جدید به تیم ملی به تاخیر می‌افتد، هماهنگی بازیکنان قدیمی هم کم‌تر می‌شود و در آینده روی روند کاری آن‌ها نتیجه منفی می‌گذارد. بازیکنان ۱۰ ماه است که دور هم جمع نشده‌اند و برای استعدادهایی که خانم یاری در لیگ دیده، اردویی برگزار نشده است تا نفراتی که توانایی کمک به ترکیب اصلی تیم را دارند، شناسایی شوند و تیم ملی را تقویت کنند.

او در مورد این تصور که سطح تیم ایران نسبت به دیگر رقیبان آسیایی زیاد است و لغو اردوها تاثیر زیادی بر کار آن‌ها نمی‌گذارد، گفت: اصلا چنین چیزی نیست و به هیچ وجه فاصله ایران با تیم‌های آسیایی زیاد نیست؛ در یک سطح و حتی در برخی موارد پایین‌تر هستیم. چنین تصوری نشان‌دهنده شناخت کم از فوتسال زنان آسیا است.

ما در خیلی موارد از فوتسال زنان ژاپن و تایلند به عنوان رقیبان اصلی‌مان عقب‌تر هستیم،  اکنون هم پدیده‌ای به نام چین داریم که در سال‌های آینده حرف‌های زیادی در فوتسال آسیا خواهد داشت. از طرفی ویتنام هم تیم خوبی است. جدا از این تیم‌هایی مثل اندونزی و مالزی در فوتسال زنان خوب کار می‌کنند و اگر کرونا نبود بهتر پیش می‌رفتند اما مطمئن هستم که آن‌ها کار می‌کنند، بنابراین به این سادگی نیست که برخی فکر می‌کنند.

صانعی بار دیگر بر برگزاری زودتر اردوهای تیم ملی تاکید کرد و گفت: مربی باید بداند که بازیکنان از نظر بدنی و آمادگی چه وضعیتی دارند اما بدون اردو چگونه بفهمد؟ قبل از تعطیلی لیگ تصور بر این بود که بازیکنان برای این که آسیب نبینند و لیگ مرتب برگزار شود، در اختیار باشگاه‌های خود هستند اما اکنون لیگ تمام شده و بازیکنان انفرادی تمرین می‌کنند، در حالی که آن‌ها به تمرین گروهی نیاز دارند تا هماهنگ شوند. از طرفی مربی باید دیدگاه‌هایش را به بازیکنان انتقال دهد، اگر اردو نباشد چگونه این موارد را به آن‌ها بگوید؟ فوتبال و فوتسال تئوری نیست که مسائل و دیدگاه‌ها را تئوری به بازیکنان یاد داد، بنابراین باید تمرین گروهی برگزار شوند. درست است که اردوها کم شده، اکنون اردوهای ما هم به یک سوم، یک چهارم و گاهی یک ششم تنزل پیدا کرده است اما به هر حال تک و توک برگزار می‌شود. امیدوارم برای زنان هم برنامه‌ریزی و تمرینات را برگزار کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=50003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.