16
داستان مشاهیر

روزگار تلخ و شیرین سرنا ویلیامز (۵)

  • کد خبر : 50279
  • 25 مهر 1399 - 12:01
روزگار تلخ و شیرین سرنا ویلیامز (۵)
سرنا ویلیامز تنیسور حرفه ای شماره یک سابق جهان است که بیشترین عناوین گرند اسلم را در دنیای تنیس کسب کرده است همچنین تنیسور آمریکایی در سال پیش توسط مجله فوربس به عنوان پر درآمد ترین ورزشکار زن جهان شناخته شد .

“آی دبلیو اسپورتس “رسانه دختران قهرمان ایران : سال ۲۰۰۲ با مصدومیت برای سرنا ویلیامز شروع شد اما مصدومیت اجازه نداد که سرنا رو به افول برود و با حضور در تور ایالتی منطقه ای که دوره ی کوتاهی برگزار شد برگشت که با چاشنی قهرمانی همراه بود . در آن سال ها او همیشه به همراه خواهرش ونوس ویلیامز پای ثابت بیشتر فینال های گرند اسلم بودند و اغلب در فینال ونوس بر سرنا غلبه می کرد . در این سال خواهران ویلیامز در سه فینال گرند اسلم فرانسه ، ویمبلدون و آمریکا مقابل همدیگر قرار گرفتند اما بر خلاف سال های گذشته تمامی سه فینال به سود سرنا ویلیامز به پایان رسید .

سرنا و ونوس در بخش انفرادی با هم رقیب بودند اما در رقابت های دو نفره همانطور که در قسمت های قبل مطالعه کردید با یکدیگر در رقابت ها حضور پیدا می کردند . سرنا و ونوس سال ۲۰۰۲ در بخش دو نفره تنیس ویمبلدون به مقام قهرمانی دست یافتند . سال ۲۰۰۳ موفقیت های سرنا ادامه داشت و موفق شد اولین قهرمانی خود را در گرند اسلم استرالیا باز هم با شکست دادن خواهرش کسب کند و در بخش دو نفره گرند اسلم استرالیا با خواهرش قهرمانی دیگری را تجربه کند همچنین او در سال ۲۰۰۳ قهرمانی در ویمبلدون را برای دومین سال پیاپی تجربه کرد .

مصدومیت که همیشه یار سرنا ویلیامز بود در این مقطع نیز او را تنها نگذاشت و در پایان سال او را از ورزش دور انداخت . پس از ۸ ماه دوری سرنا ویلیامز در تنیس میامی شرکت کرد . عموم مردم بر این باور بودند که پس از عمل جراحی سختی که انجام داده است نمی تواند در این مسابقات موفق شود اما سرنا با نمایش های بی نظیرش باور ها را زیر سوال برد ، قهرمانی که قبل از این هم بوسه زدن بر این جام را تجربه کرده بود . سال ها گذشت و سرنا ویلیامز موفق شد در بازه ی زمانی سال های ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۷ دو قهرمانی در گرند اسلم استرالیا تجربه کند اما این قهرمانی ها نتوانست مرحمی بر زخم این سال ها باشد ، او طی این مدت از رتبه ی ۲ رنکینگ جهانی به رتبه ی ۱۳۹ تنزل پیدا کرد .

بعد ها درباره ی ناکامی در سال ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۷ گفت :« من در شرایط مناسبی قرار نداشتم و از افسردگی رنج می بردم و هر روز به روانپزشک مراجعه می کردم ». سال ۲۰۰۸ شروعی دوباره برای سرنا ویلیامز بود ، او آماده بود تا ناکامی ها گذشته را فراموش کند و به کامیابی آینده برسد .

ادامه دارد …

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=50279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.