15

والیبال نوجوانان آسیا / پایان کار ایران با رتبه هفتم ؛ بهترین رتبه تاریخ آسیایی

  • کد خبر : 5033
  • 06 خرداد 1397 - 14:14
والیبال نوجوانان آسیا / پایان کار ایران با رتبه هفتم ؛ بهترین رتبه تاریخ آسیایی

پرونده رقابت های والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا در ناخون پاتوم تایلند برای تیم ملی ایران بسته شد و ایران با کسب رتبه هفتم آسیا ، بهترین رتبه خود در ادوار مسابقات نوجوانان آسیا را ثبت کرد. پیشرفتی ملموس از سوی شاگردان میترا شعبانیان.

به گزارش IWSports ؛ دختران والیبالیست ایران در آخرین مسابقه خود در رقابت های نوجوانان آسیا در تایلند در روزی که برای کسب رتبه هفتم و هشتم ، هند را در پیش رو داشتند حریف خود را شکست دادند و رتبه هفتم آسیا را کسب کردند.

ایران در این مسابقات گرچه روی سکو نرفت اما کسب رتبه هفتم برای ما اتفاقی خوشحال کننده است. بهترین رتبه ای که ایران در مسابقات نوجوانان دختر آسیا کسب کرده بود رتبه نهم بود اما شاگردان میترا شعبانیان با شکست هند ، در رده هفتم قرار گرفتند و بهترین رتبه ایران در ادوار این تورنمنت را به نام خود ثبت کردند.

ایران در بازی با هند در ست اول به سختی 25 بر 23 هند را شکست داد اما هند در ست دوم به بازی برگشت و با برتری 25 بر 20 ، در ست شماری کار را به تساوی کشاند. با این حال ایران در ست های سوم و چهارم با امتیازات 25 بر 16 ئ 25 بر 15 پیروز شد تا سه بر یک کار را به سود خود خاتمه دهد.

میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی نوجوانان در این بازی از نگار سلحشوری، زهرا رضایی، الهه پورصالح، نگار حسینی‌نژاد، زهرا مغانی، ریحانه کریمی و کیمیا کیانی(لیبرو) در ترکیب اصلی استفاده کرد.

ملی‌پوشان نوجوان ایران که در گروه C رقابت‌های قهرمانی آسیا با استرالیا و نیوزیلند هم‌گروه بودند با ثبت3 برد مقابل نیوزیلند، مالزی و هند و 3 باخت در برابر استرالیا، ژاپن و چین تایپه به کار خود در دوازدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 17 سال آسیا پایان دادند.

والیبال نوجوانان دختر ایران پیش از این در پنج دوره رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کرده بود که رتبه نهم در سال 2010 و 2017 بهترین جایگاه کسب شده ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شد. ملی پوشان ایران در سالهای 2008، 2012 و 2014 رتبه های یازدهم، دهم و دهم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا را به دست آوردند و امسال با کسب رتبه هفتم آسیا بهترین نتیجه کسب شده در این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.