لیگ برتر والیبال بانوان به دلیل کرونا به تعویق افتاد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13
تغییر روش برگزاری با روش دموکراتیک

لیگ برتر والیبال بانوان به دلیل کرونا به تعویق افتاد

  • کد خبر : 50387
  • 29 مهر 1399 - 9:11
لیگ برتر والیبال بانوان به دلیل کرونا به تعویق افتاد
فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال بانوان را به دلیل کرونا به 29 آبان موکول کرد . همچنین شیوه برگزاری این مسابقات تغییر کرده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران ، نشست هم‌اندیشی نحوه برگزاری لیگ برتر بانوان جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دوشنبه 28 مهر به صورت وبینار با حضور مسئولین فدراسیون، سرمربیان و مدیران عامل باشگاه‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نادر انصاری دبیر کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، سه روش پیشنهادی فدراسیون برای برگزاری لیگ برتر بانوان را تشریح کرد.

سپس رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه اولویت فدراسیون حفظ سلامتی بازیکنان، کادرفنی و عوامل اجرایی مسابقات است، گفت: برای فدراسیون تعداد مسابقات و هفته‌های رفت و برگشت لیگ برتر بانوان، فرقی ندارد و اگر مواردی را مطرح می‌کنیم، تنها برای حفظ سلامتی است.

محمدرضا داورزنی با یادآوری این موضوع که طبیعی است چون باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، انتظارت خاص خود را دارند، تصریح کرد: سه روش برگزاری از سوی کارشناسان و فدراسیون برای برگزاری مسابقات مطرح است و علاقه‌مندیم با خرد جمعی، لیگ برتر بانوان را با یکی از این روش‌ها برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش فدراسیون، ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری لیگ برتر بانوان است و امیدوارم با جمع‌بندی نظرات، به نتیجه مطلوب دست یابیم، اما این موضوع را باید در نظر گرفت که هرچه تعداد سفرها کم‌تر شود، سلامتی بیش‌تری به وجود خواهد آمد.

دبیر فدراسیون والیبال نیز در این نشست آنلاین گفت: اولویت کاری فدراسیون، سلامت ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی است و با توجه به تجربه برگزاری هفت هفته لیگ برتر مردان در سال ۹۹، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که به اهداف مد نظر دست یابیم.

میلاد تقوی با تشریح مزایا و معایب روش‌های مختلف برگزاری مسابقات، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که هدف اصلی، حفظ آمادگی بانوان ملی‌پوش والیبال برای رویدادهای پیش رو است.

در ادامه این نشست، سرمربیان و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری بانوان درباره سه روش برگزاری مسابقات، نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.=بنابر نظرات ارائه شده، لیگ برتر بانوان سال ۹۹ در دو گروه مقدماتی و به صورت متمرکز در چهار هفته برگزار خواهد شد.

تیم‌های سایپا، شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل در گروه الف و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته تهران نیز در گروه ب در چهار هفته دور مقدماتی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بر اساس پیشنهاد کمیته داوران و به منظور استفاده بهتر از ظرفیت داوران و ناظران، دیدارهای دور مقدماتی گروه‌های الف و ب لیگ برتر بانوان، یک هفته در میان برگزار می‌شود.همچنین برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی و ریکاوری مناسب بازیکنان، هر گروه بعد از یک هفته مسابقه، دو هفته استراحت خواهد داشت.

در پایان دور مقدماتی، چهار تیم برتر (تیم‌های اول و دوم هر گروه) در یک گروه برای رتبه‌های اول تا چهارم به مصاف یکدیگر می‌روند و چهار تیم دیگر (تیم‌های سوم و چهارم هر گروه) برای رتبه‌های پنجم تا هشتم برای مشخص شدن جایگاه نهایی با هم مسابقه می‌دهند. دیدارهای این دو گروه نیز به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

در صورت تعیین میزبانان و مشخص شدن برنامه دور مقدماتی، لیگ برتر بانوان از روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه با ورود تیم‌ها به شهر میزبان شروع می‌شود و دیدارهای گروه نخست روزهای پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه، شنبه یکم آذرماه و دوشنبه سوم آذرماه برگزار خواهد شد. مسابقات هفته نخست گروه دوم نیز روزهای پنج‌شنبه، شنبه و دوشنبه ۶، ۸ و ۱۰ آذرماه پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=50387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.