18
لیگ برتر بسکتبال بانوان

مهرام 79 گروه بهمن 75 | شکست قهرمان در “فراتر از یک بازی”

  • کد خبر : 50876
  • 16 آبان 1399 - 17:13
مهرام 79 گروه بهمن 75 | شکست قهرمان در “فراتر از یک بازی”
در مهم‌ترین بازی دور اول مرحله گروهی لیگ برتر بسکتبال بانوان مهرام، تیم تازه وارد لیگ برتر برابر مدافع عنوان قهرمانی در مسابقه‌ای دیدنی به پیروزی رسید.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ لیگ برتر بسکتبال بانوان کار خود در سال 99 را با مسابقه‌ای “فراتر از یک بازی” آغاز کرد. مسابقه‌ای که به شکست قهرمان قبل انجامید.

مهرام و گروه بهمن امروز در سالن دانشگاه آزاد واحد تهران شمال از گروه یک لیگ برتر بسکتبال بانوان به مصاف هم رفتند که مهرام با هدایت نیکا بیک لیکلی 79 بر 75 گروه بهمن را شکست داد.

تجمع ستارگان در دو تیم، این مسابقه را به مهم‌ترین بازی نیم فصل لیگ تبدیل کرده بود. مهرام پس از پیروزی آسان روز پنج شنبه برابر گاز قدم به این بازی گذاشت و بهمن که پنج شنبه در پی غیبت سینام مشهد بازی نکرده و پیروزی فنی آن مسابقه را کسب کرده بود، به دنبال دفاع از شخصیت خود به عنوان قهرمان بود.

مهرام بازی را با ترکیب اولیه شادی عبدالوند، ساناز اسکندری، نگین رسولی، سحر نجفی و تینا عیساییان آغاز کرد و در ارنج آغازین بهمن، دلارام وکیلی، کیمیا یزدیان طهرانی، زهرا عدالت کار، آنا بهشتیان و ساغر آجیلی وارد زمین شدند.

مهرام در این بازی تیمی بود که بازی را از ابتدای کار، بهتر شروع کرد و آنچه به دست آورد حاصل نمایش فوق العاده اش در نیمه اول بود. آنها در کوارتر اول 19 بر 13 بهمن را شکست دادند.

در کوارتر دوم، نقطه عطف بازی رقم خورد. اشتباهات شاگردان فریناز طائرپور در این کوارتر آنها را از هدف، بسیار دور کرد و این اشتباهات نابخشودنی بود. شکست بهمن در کوارتر دوم با امتیاز 12 بر 25، برد را عملاً تقدیم مهرام کرد.

با این وجود، نیمه دوم بازی، تماشایی‌تر از نیمه اول بود جایی که بهمن خود را در بازی پیدا کرده بود و به‌تدریج چهره خود را به نمایش گذاشت. بهمن در کوارتر سوم فوق العاده بود. هر اندازه در کوارتر دوم پراشتباه بود، در این کوارتر مهرام را عقب راند و 24 بر 12 پیروز شد.

پرتاب‌های 3 امتیازی دلارام وکیلی در فواصل 3:35 و 1:41 دقیقه به پایان کوارتر سوم، هایلایت های ویژه کوارتر سوم بود. نمایش جذاب ساغر آجیلی در کوارتر سوم پس از نیمه اول ناامید کننده‌اش، بهمن را به بازگشت امیدوار کرد.

شماره 66 تند و تیز بهمن پنالتی زد، نفوذ کرد، 3 امتیازی و 2 امتیازی‌های موفق داشت و برای بهمن همه کار کرد. او در این بازی یکی از چهره های پرفروغ بود. آنا بهشتیان و شکیبا کایید دیگر خوب‌های بهمن در کوارتر سوم بودند.

در آغاز کوارتر چهارم و در شرایطی که مهرام 56 بر 49 پیش افتاده بود، بهمن با استفاده از وضعیت روانی مناسب‌تری که داشت تلاش کرد، عقب ماندگی را جبران کند اما فرماندهی شادی عبدالوند در زمین و تجربه بالای سحر نجفی به کمک مهرام آمدند.

پرتاب 3 امتیازی موفق نگین رسولی در فاصله 2:07 دقیقه به پایان مسابقه در شرایطی که پیش از این شوت، مهرام 73 بر 67 از حریف پیش بود، یکی از 2 لحظه کلیدی بازی در کوارتر چهارم بود که مهرام را به امتیاز 76 رساند.

بازه زمانی کلیدی دوم، در 46 ثانیه پایانی بازی رقم خورد. ابتدا دلارام وکیلی در ادامه 3 امتیازی‌های سحرانگیزش، اختلاف را به سود بهمن کم کرد و سپس در 20 ثانیه آخر، آنا بهشتیان ضد حمله فوق العاده بهمن را زیر سبد از دست داد و همین اتفاق باعث شد توپ ناگهان در سوی مقابل زیر سبد بهمن، سر از دستان شادی عبدالوند دربیاورد و البته او این موقعیت‌ها را از دست نمی‌دهد.

بدین ترتیب در 20 ثانیه آخر، نتیجه‌ای که می‌توانست 77 بر 75 به سود مهرام شود، 79 بر 73 به سود این تیم شد و این برای مدافع عنوان قهرمانی، پایان کار بود. در نهایت مهرام با وجود شکست 23 بر 26 در کوارتر چهارم، در نتیجه مجموع 79 بر 75 پیروز میدان شد.

در حاشیه این بازی، مربیان دو تیم اعتراضاتی نسبت به داوری داشتند که شاخص‌ترین آن، اعتراضات نیکا بیک لیکلی در کوارتر چهارم بود. همچنین از تلاشهای سعیده علی کاپیتان تیم گروه بهمن که چندی پیش از بسکتبال خداحافظی کرد تجلیل شد.

آنا بهشتیان با کسب 25 امتیاز در ترکیب گروه بهمن، امتیازآورترین بازیکن میدان بود. بهشتیان 5 ریباند، یک پاس منجر به گل و 2 توپ ربایی ثبت کرد. همچنین برای بهمن، ساغر آجیلی 19 امتیاز، کیمیا یزدیان طهرانی 13 امتیاز و دلارام وکیلی 9 امتیاز کسب کردند. فریناز طائرپور در این بازی فرصت بسیار کمی برای بازی به وانه خیچومیان، مهگل نایی و سارا حسنینی داد.

در تیم مهرام شادی عبدالوند با 22 امتیاز و 11 پاس منجر به گل به همراه 2 ریباند و 3 توپ ربایی، همان ستاره همیشگی مورد انتظار بود. سحر نجفی با 15 امتیاز، نگین رسولی با 14 امتیاز و تینا عیساییان با 13 امتیاز نقش پررنگی در این برد برای مهرام ایفا کردند. زهرا قیس نیز 8 امتیاز برای مهرام گرفت و آیدا گل محمدی جوان با وجود بازی 7 دقیقه‌ای برای مهرام 5 امتیاز ثبت کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=50876
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.