شروع مقتدرانه پالایش نفت آبادان و شهرداری قزوین و نخستین شکست گرگان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16
در هفته اول لیگ برتر بسکتبال بانوان در گروه 2 روی داد؛

شروع مقتدرانه پالایش نفت آبادان و شهرداری قزوین و نخستین شکست گرگان

  • کد خبر : 50965
  • 23 آبان 1399 - 20:52
شروع مقتدرانه پالایش نفت آبادان و شهرداری قزوین و نخستین شکست گرگان
در آغاز دیدارهای گروه دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان و شهرداری قزوین در گام نخست هر 2 حریف خود را شکست دادند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ دیدارهای گروه دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان پنج شنبه و جمعه 22 و 23 آبان 99 در سالن دانشگاه آزاد واحد تهران شمال آغاز شد.

در روز پنج شنبه و در دیدار افتتاحیه این گروه؛ پالایش نفت آبادان موفق شد 99 بر 63 سپهرداد تهران را شکست دهد. بانوان شهر گرگان نایب قهرمان دوره قبل 67 بر 58 نوشت افزار کنکو را برد و شهرداری قزوین 75 بر 47 مولتی کافه مشهد را شکست داد.

اما در بازی‌های روز جمعه، شهرداری قزوین با هدایت افسانه حسن نایبی در دیدار برابر کنکو 62 بر 58 پیروز شد و در مسابقه‌ای دشوار پیروزی دوم خود را به دست آورد.

در این بازی نزدیک، کنکو با هدایت زهرا اسلام زاده در کوارتر اول 8 بر 12 و در کوارتر دوم 9 بر 19 مغلوب شد اما در نیمه دوم به بازی برگشت و 24 بر 18 در کوارتر سوم و 17 بر 13 در کوارتر چهارم پیروز شد اما در مجموع نتوانست عقب ماندگی نیمه اول خود را جبران کند.

محدثه قسمی با 13 امتیاز و 10 ریباند و همچنین 7 توپ ربایی از شهرداری قزوین و غزل ملکی از کنکو با 19 امتیاز و 19 ریباند دبل دبل کردند. سمانه دهقانی، رویا وردی و فاطمه طاهری تیم داوری این بازی را تشکیل دادند.

فاطمه آقازادگان بازیکن جوان شهرداری قزوین که در این بازی در تمام 40 دقیقه مسابقه در زمین حضور داشت با 24 امتیاز، بهترین عملکرد را در کسب امتیاز در میان بازیکنان حاضر در میدان ثبت کرد. آقازادگان علاوه بر 24 امتیاز، 7 ریباند، 6 پاس منجر به گل و 3 توپ ربایی نیز داشت.

در بازی دوم روز جمعه، پالایش نفت آبادان 83 بر 51 مولتی کافه مشهد را برد و صدرنشین شد. نفت در کوارتر اول 24 بر 8 و در کوارتر دوم 23 بر 6 پیروز شد و برتری فنی خود را به اثبات رساند.

در نیمه دوم گرچه مولتی کافه عملکردی درخشان داشت اما در کوارتر سوم 17 بر 19 مغلوب شد و در کوارتر چهارم 20 بر 17 به پیروزی رسید و در نهایت شکست را پذیرفت.

انیس گریوانی از مولتی کافه مشهد با 11 امتیاز و 14 ریباند و فرزانه فروتن فرد و شیدا شجاعی از پالایش نفت آبادان به ترتیب با 10 امتیاز و 10 ریباند و 12 امتیاز و 14 ریباند دبل دبل کردند.

فائزه شهریاری در این بازی با کسب 30 امتیاز، روزی درخشان داشت و امتیازآورترین بازیکن میدان شد. او به همراه آناهیس خداوردیان، مهسا تقی زاده، شیدا شجاعی و فرزانه فروتن فرد ترکیب آغازین نفت را با هدایت شایسته متشرعی تشکیل دادند.

مولتی کافه نیز در ترکیب اولیه خود سحر رضازاده، فائزه باستانی، ریحانه حشمتی، انسیه فروزان فر و انیس گریوانی را به میدان فرستاد و مربی این تیم نسرین فدایی بود. صنم نظامی، تالین طهماسیان و فاطمه تمیمی تیم داوری این بازی را تشکیل دادند.

در حساس‌ترین بازی امروز نیز سپهرداد، شکست اول را به نایب قهرمان فصل گذشته تحمیل کرد و 76 بر 73 بانوان شهر گرگان را برد. لیلا علیمرادی، کشیوا درسازان و کیانا دادرس تیم داوری این بازی را تشکیل دادند.

در این بازی سپهرداد در کوارتر نخست 22 بر 16 پیروز شد اما در کوارتر دوم، نمایش درخشان گرگان و برتری 21 بر 10 این تیم، کفه ترازو را به سود تیم گرگانی سنگین کرد.

در نیمه دوم سپهرداد برای جبران به میدان آمد و با کسب پیروزی 25 بر 21 در کوارتر سوم موقعیت پیروزی گرگان را به خطر انداخت. سرانجام در کوارتر نفس گیر پایانی، در حالی که سپهرداد این کوارتر را با یک امتیاز عقب‌تر از گرگان شروع کرد اما با برتری 19 بر 15 در این کوارتر، کامبک خود را کامل کرد و پیروزی را دشت کرد.

زهرا سوخته سرایی بازیکن پست سنتر تیم بانوان شهر گرگان در مسابقه‌ای که 40 دقیقه تمام بازی کرد با کسب 19 امتیاز و ثبت 23 ریباند به همراه 4 پاس منجر به گل، 2 توپ ربایی و یک بلاک شات، دبل دبل کرد و روز درخشانی داشت.

دیگر دبل دبل این بازی به نام مونس علی پناه دیگر بازیکن گرگان ثبت شد که در 39 دقیقه بازی برای سپهرداد، 12 امتیاز و 15 ریباند ثبت کرد. او همچنین 3 توپ ربایی، 4 پاس منجر به گل و یک بلاک شات داشت.

همچنین مریم شیرازی بازیکن تیم سپهرداد در این بازی یک تنه 25 امتیاز کسب کرد و امتیاز آورترین بازیکن مسابقه بود. تی‌ام پروینی و سروناز احمدی نیز به ترتیب 14 و 11 پوئن برای تیم تحت هدایت پوران عباسی کسب کردند.

جدول و اطلاعات لیگ برتر بسکتبال 99

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=50965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.