16
آویسا یا هیچ

مصائب فوتبال بانوان در خوزستان | تیمی که نیامده منحل شد

  • کد خبر : 51015
  • 25 آبان 1399 - 18:26
مصائب فوتبال بانوان در خوزستان | تیمی که نیامده منحل شد
فوتبال بانوان خوزستان طی روزهای گذشته شاهد اتفاقات عجیب و غریبی بوده است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ باشگاه آویسا خوزستان که در مردادماه سال ۹۸ توانست با قهرمانی در لیگ دسته یک فوتبال بانوان کشور، جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد، سال گذشته نیز در این رقابت‌ها تیم‌داری کرد تا فوتبال بانوان خوزستان که مملو از استعداد است از سطح اول فوتبال کشور دور نماند.

 هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ برتر فوتبال بانوان کشور به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و بر این اساس نیز آویسا خوزستان علی‌رغم نتایج ضعیف در لیگ برتر ماند تا سهمیه خوزستان حفظ شود.

باشگاه آویسا خوزستان نیز که یک باشگاه خصوصی است و باتوجه به این‌که با شیوع کرونا به شدت متضرر و دچار مشکلات مالی شده بود، تصمیم می‌گیرد برای یک فصل امتیاز خود را به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان واگذار کند تا این امتیاز با تصمیم این اداره‌کل در اختیار یکی از تیم‌های خوزستانی قرار داده شده و سهمیه لیگ برتری استان حفظ شود.

اما تیم‌داری خوزستان در لیگ برتر فوتبال بانوان با حرف و حدیث و اتفافات عجیب و غریب بسیاری مواجه بود؛ مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان یا یک مربی تماس می‌گیرند و از او می‌خواهند که هدایت تیم فوتبال بانوان خوزستان را قبول کند. این مربی هم لیست بازیکنان خود را آماده می‌کند و پس از مذاکره با نفرات مدنظر، به آن‌ها اعلام می‌کند که برای حضور در تمرینات به اهواز بیایند. در این بین نیز اداره‌کل ورزش خوزستان که خود نمی‌تواند تیم‌داری کند، تصمیم می‌گیرد امتیاز آویسا را در اختیار یک باشگاه‌ خصوصی دیگر در اهواز قرار دهد.

درنهایت نیز بازیکنان بومی و غیربومی که از استان‌هایی از جمله تهران و اصفهان بودند، با اعلام و هماهنگی‌های قبلی از سوی اداره‌کل ورزش خوزستان به تمرین می‌آیند. جلسه اول تمرین هم برگزار می‌شود. تا این‌جای کار همه چیز خوب پیش می‌رود و بازیکنان بعد از تمرین برای استراحت به خوابگاه می‌روند اما یک تماس از سوی مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با فردی که قرار بوده امتیاز به او واگذار شود، همه معادلات را بر هم می‌زند.

در این تماس اعلام می‌شود که پول و بودجه نیست و تیم‌داری خوزستان در لیگ برتر فوتبال بانوان منتفی است؛ به همین سادگی نیز تمام آرزوی عده‌ای دختر که کیلومترها راه را برای رسیدن به اهواز طی کرده ‌بودند و حتی برخی از آن‌ها قراردادشان را با تیم قبلی فسخ کرده بودند؛ بر سرشان خراب می‌شود و مشخص هم نمی‌شود که چرا پول برای فوتبال بانوان نبوده است!

بعد از این ماجرا نیز فوتبال بانوان خوزستان، روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و شاید در شرایط کرونایی که حالِ مردم و جوانان ناخوش است، این فوتبال می‌توانست کمی حالِ دختران خوزستانی را بهتر کند اما نه تنها حال‌شان بهتر نشد، بلکه با این اقدام حالا آن‌ها معتقدند که به سُخره گرفته شده‌اند زیرا وقتی اداره‌کل ورزش خوزستان از تیم‌داری و بودجه مطمئن نبوده، نباید پا پیش می‌گذاشته و دستور برگزاری تمرینات را صادر می‌کرده است. اتفاقی که شاید در دنیا کم‌نظیر و حتی خنده‌دار باشد که تیمی تشکیل می‌شود اما هنوز به چند ساعت نکشیده، دستور به انحلال آن می‌دهند.

نکته قابل تامل نیز سکوت مسئولان و نمایندگان خوزستان نسبت به این اقدام و زیر پا گذاشته شدن حق دختران فوتبالیست خوزستانی است. آن روزی که تماس گرفته می‌شود و قضیه تیم‌داری فوتبال بانوان منتفی می‌شود، دخترانی که به شوق و ذوق و هزاران امید در جلسه تمرینی شرکت کرده‌ بودند، با اشک خوابگاه را ترک می‌کنند اما حتی یک نفر نیز خود را مسئول جواب به چرایی این‌همه بغض و اشکِ دختران نمی‌داند. هرچند از استانداری خوزستان، نمایندگان استان و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، انتظار می‌رفت راه حلی برای این قضیه پیدا کنند و اکنون نیز جامعه فوتبال بانوان خوزستان، تنها منتظر جواب این سوال است که چرا دختران استانی که مملو از ثروت است باید این‌گونه سردرگم باشند و کسی هم جوابگوی آن‌ها نباشد؟

البته اکنون گفته می‌شود باتوجه به این‌که باشگاه آویسا، تصمیم‌گیری در مورد امتیاز لیگ برتری‌اش را به اداره‌کل ورزش خوزستان سپرده و ریش و قیچی دست مسئولان این اداره‌کل است، احتمال این‌که تیمی از خوزستان در لیگ برتر حضور پیدا کند، وجود دارد اما مسئولان باید بدانند که خوزستان تنها سه روز دیگر برای ارسال مدارک تیم خود به فدراسیون مهلت دارد. روزهایی که با بی‌توجهی در گذر هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=51015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.