روزهای دشوار تنیس روی میز بانوان ؛ بدون مسابقه و دور از سهمیه | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
9
شهسواری و صفایی در انتظار اعزام

روزهای دشوار تنیس روی میز بانوان ؛ بدون مسابقه و دور از سهمیه

  • کد خبر : 51274
  • 04 آذر 1399 - 9:51
روزهای دشوار تنیس روی میز بانوان ؛ بدون مسابقه و دور از سهمیه
حمیده ایرانمنش می‌گوید با توجه به اینکه امکان شرکت در مسابقات جهانی تنیس روی میز را نداریم، اگر شرایط فراهم شود دو نماینده ایران در انتخابی المپیک به اردوی برون مرزی اعزام می‌شوند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران، تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران قبل از شیوع کرونا به دنبال آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات جهانی بود اما پس از شیوع بیماری و تعویق  مسابقات، تمرینات ملی‌پوشان به صورت انفرادی دنبال شد. با این حال فدراسیون جهانی در جدیدترین تصمیم خود اعلام کرده که مسابقات جهانی ۲۰۲۱ با حضور ۸ یا در صورت امکان ۱۶ تیم برتر رنکینگ جهانی برگزار می‌شود. به این ترتیب تیم زنان و مردان با توجه به اینکه جزو ۱۶ تیم برتر نیستند، فرصت حضور در مسابقات جهانی را از دست دادند.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی زنان ایران در مورد تصمیم فدراسیون جهانی به ایسنا گفت: قرار بود ۱۴۴ تیم مردان و زنان با ترکیب کامل در مسابقات جهانی شرکت کنند به همین دلیل کنترل و مدیریت آنها در شرایط شیوع کرونا بسیار سخت بود، به همین دلیل تصمیم گرفته شده که مسابقات با تعداد تیم‌های محدودی برگزار شود. دوست داشتیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم اما باید تابع تصمیمات فدراسیون جهانی باشیم.

او در ادامه افزود: برای مسابقات جهانی دو هدف داشتیم؛ اول ارتقاء رنکینگ تیم ملی بود چون دور بعدی مسابقات تیمی جهان با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود. به این ترتیب بازیکنان دائم در اردو و تمرین بودند تا با ارتقاء رنکینگ جزو ۳۲ تیم برتر قرار بگیریم. دومین مورد آماده سازی ندا شهسواری و شیما صفایی برای انتخابی المپیک بود. شرایط ما سال گذشته خیلی مساعد بود اما شیوع کرونا اوضاع را تغییر دارد، حتی صحبت‌هایی در مورد لغو المپیک شده اما امیدمان را از دست نمی‌دهیم و تلاش می‌کنیم. در حال حاضر با شهسواری و صفایی در ارتباط هستم و همراه با فدراسیون تلاش می‌کنیم تا آنها و سایر بازیکنان را از نظر روانی، مالی و امکانات حمایت کنیم.

ایرانمنش در مورد برنامه جایگزین مسابقات جهانی برای تیم ملی گفت: متاسفانه هیچ مسابقه‌ای در سال ۲۰۲۰ نداریم و در اوایل ۲۰۲۱ هم فقط مسابقات جهانی برگزار می‌شود. اگر فدراسیون جهانی تقویم ۲۰۲۱ را کامل کند و رویدادی پیش رو داشته باشیم، در صورت فراهم بودن شرایط کشور حداقل شهسواری و صفایی را اعزام می‌کنیم، ضمن اینکه در صورت امکان برایشان اردوی برون مرزی تدارک می‌بینیم تا برای انتخابی المپیک آماده شوند.

او در این مورد افزود: قرار بود سال گذشته اردویی در تایلند داشته باشیم و شرایطمان به حدی مساعد بود که با امیدواری ۸۰ درصدی می‌گفتیم احتمالا یکی از بازیکنان ما سهمیه المپیک را کسب می‌کند. البته اکنون هم ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این سهمیه را برای ایران به دست بیاوریم.

ایرانمنش در مورد اردوهای تیم ملی گفت: از آنجایی که انتخابی المپیک را پیش رو داریم، اگر شرایط فراهم باشد و به ما اجازه بدهند ۱۰۰درصد اردوهای تیم ملی را برگزار می‌کنیم. علاوه بر این در تلاشیم تا برای آماده‌سازی بازیکنان، مسابقه‌ای را بین ۱۲ نفر برتر ایران برگزار کنیم. شرایط ما با مردان فرق می‌کند و آنها در کشورهای اروپایی توپ می زنند، به همین دلیل آمادگی نسبی دارند.

سرمربی تیم ملی زنان در مورد مسابقات لیگ برتر بیان کرد: اگر مشکلی پیش نیاید لیگ از اواخر آذر یا اوایل دی آغاز می‌شود. برگزاری لیگ بسیار مهم است چون برای بازیکنان انگیزه ایجاد می‌شود و نتیجه تلاش چندین ماهه خود را می‌بینند. فکر می‌کنم شهرداری بابک به عنوان اولین تیم مدارک خود را برای فدراسیون ارسال کرد اما برخی تیم‌ها هنوز قرارداد خود را نفرستاده‌اند، بنابراین دست فدراسیون هم بسته است چون ابتدا باید تیم‌ها قراردادهای خود را ارسال کنند تا بر اساس رنکینگ بازیکنان، تیم‌ها رنکینگ بگیرند و قرعه کشی انجام شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=51274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.