21

ساجده سیاحیان ؛ پدیده جدید دوچرخه سواری ایران از گلپایگان می آید

  • کد خبر : 5137
  • 08 خرداد 1397 - 15:14
ساجده سیاحیان ؛ پدیده جدید دوچرخه سواری ایران از گلپایگان می آید

ساجده سیاحیان ستاره جدید دوچرخه سواری زنان ایران یک دختر 17 ساله از گلپایگان است. در عین جوانی ، برای پشت سر گذاشتن تمرینات طاقت فرسا انگیزه دارد و امسال نماینده ایران در چند دوره مسابقات آسیایی و جهانی خواهد بود.

به گزارش IWSports ؛ ساجده سیاحیان یک استعداد ناب در دوچرخه سواری است. با 17 سال سن ، فقط یک سال و نیم است که وارد رشته دوچرخه سواری شده یعنی در 15 سالگی. معرفی یک قهرمان دوچرخه سوار دختر از گلپایگان به ورزش ایران به خودی خود اتفاق جالبی به نظر می رسد.

ساجده در اولین حضورش در لیگ استعدادیابی شد و به تیم ملی نوجوانان فراخوانده شد. اردیبهشت 96 بود که به کمپ یو سی آی کره جنوبی دعوت شد و حدود 50 روز به تمرینات حرفه ای در کره زیر نظر مربیان خارجی مشغول بود و توانست بهترین دوچرخه سوار حاضر در کمپ در بین سایر دوچرخه سواران آسیایی شود.

بعد از آن بود که حدود 7 ماه بعد به مسابقات قهرمانی آسیا در میانمار و مالزی اعزام شد. در آن مسابقات بود که برای اولین بار مقام ششم استقامت جاده را برای ایران به دست آورد. گفتگوی ساجده با IWSports را بخوانید:

نتایج درخشان در مرحله اول لیگ پیست

در اولین مرحله از لیگ پیست، در 2 کیلومتر انفرادی و اسکرچ با فاصله قهرمان شدم و در شب دوم در دور امتیازی و تیم اسپرینت طلا و در 500 متر هم نقره گرفتم.

شرایط مسابقات در ایران به دلیل این که پیست چوبی وجود ندارد کمی سخت است. امسال تیم های بیشتری در لیگ حاضر بودند و به نظر می رسید همه دوچرخه سوارها تمرین کرده اند و آماده اند.

تمرین با اسکورت پدر و ایرادهای پلیس

تمریناتم را در گلپایگان زیر نظر مربی ام حسین ناطقی و با اسکورت پدرم در جاده انجام می شود. تمرین در جاده سختی های خاص خود را دارد اما چاره ای نیست. در اوایل کار ، پلیس به حضور من در جاده ایراد می گرفت اما در حال حاضر که شناخت پیدا کرده اند دیگری کاری با من ندارند.

خودم باید درس بخوانم و امتحان بدهم!

تمرينات جاده بسیار طولانی و پرفشار است. حداقل باید روزی 3 ساعت تمرین کنم. در بیشتر مواقع درگیر اردو و سفر و مسابقه هستم و مجبور هستم با توجه به این که مدت زیادی را در مدرسه ام نیستم ، خودم درس هایم را بخوانم و امتحان بدهم.

سفر دور دنیا برای ساجده

به تازگی وارد رده سنی جوانان شده ام و امسال هم می توانم در مسابقات جوانان آسیا شرکت کنم. امسال ، مسابقات قهرمانی جهان ، قهرمانی آسیا و همچنین کاپ های قاره ای را در پیش داریم و باید زمان زیادی را در سفر و مسابقه باشم. مسابقات جهانی مهر ماه در اتریش برگزار می شود و مسابقات قهرمانی آسیا ، بهمن ماه در بخش جاده در ازبکستان و در بخش پیست در اندونزی که در هر دو بخش مسابقه می دهم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.