تراجنسیتی ها با دستور بایدن وارد ورزش زنان می‌شوند؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17
موج تغییر به ورزش زنان می رسد

تراجنسیتی ها با دستور بایدن وارد ورزش زنان می‌شوند؟

  • کد خبر : 53453
  • 05 بهمن 1399 - 9:46
تراجنسیتی ها با دستور بایدن وارد ورزش زنان می‌شوند؟
اولین دستورالعمل رئیس جمهور جدید آمریکا درباره تبعیض نژادی با واکنش های تندی از سوی مخالفان روبرو شد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران و به نقل از راشاتودی، دستورالعمل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در مورد “مبارزه با تبعیض” که به تازگی امضا شده است، بحث و جدال بسیاری از منتقدان را برانگیخته که می‌گویند این امر با اجازه دادن به ورزشکاران تراجنسیتی برای رقابت، ورزش زنان را نابود می‌کند.

بایدن در اولین روز کاری خود ده‌ها دستور جدید را امضا کرد، از جمله یکی از موارد تبعیض جنسیتی که به عقیده بسیاری کالج ها را موظف به تأیید ورزشکاران تراجنسیتی برای ورزش زنان می‌کند.

این دستور با عنوان “پیشگیری و مبارزه با تبعیض بر اساس هویت جنسیتی یا جهت گیری جنسی” به ورزشکاران اجازه می دهد تا در ورزش های دبیرستان و کالج مطابق با هویت جنسیتی خود و نه جنسیت بیولوژیکی شرکت کنند.

در این مقاله آمده است: کودکان و نوجوانان باید بتوانند بدون نگرانی در مورد عدم دسترسی به دستشویی، رختکن یا ورزش در مدرسه به تلاش و فعالیت خود ادامه دهند.

این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در بین فعال‌های ورزش زنان در آمریکا داشته و بعضی‌ها آن را  روز غم انگیز برای ورزش زنان دانستند.

عده‌ای در شبکه اجتماعی خود با ناراحتی از این تصمیم بایدن اعلام کردند به لطف دستورالعمل جدید بایدن، زنان باید در برابر مردان بیولوژیکی در معرض خطر مصدومیت و از دست دادن عنوان قهرمانی خود قرار بگیرند. این اتفاق مخرب و نابود کننده است.

این دستور موجب خشم و عصبانیت در شبکه های اجتماعی شد و بسیاری اظهار داشتند که هجوم ورزشکاران تراجنسیتی ورزش های زنان را خراب می کند.

بر این اساس مراکزی که زیر بار اجرای این دستورالعمل نروند، از دریافت بودجه دولتی محروم خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=53453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.