14

لیگ جهانی کاراته وان استانبول؛ خاکسار تنها مدال آور زنان ایران

  • کد خبر : 5359
  • 19 خرداد 1397 - 15:34
لیگ جهانی کاراته وان استانبول؛ خاکسار تنها مدال آور زنان ایران

مسابقات کاراته وان ترکیه به عنوان بخشی از لیگ جهانی کاراته 2018 در حالی به میزبانی استانبول برگزار شد که تیم ملی کاراته بانوان ایران نیز در این مسابقات حضور داشت و با یک مدال برنز توسط طراوت خاکسار به کار خود خاتمه داد. حمیده عباسعلی وداعی زودهنگام داشت و تلاش قابل ستایش نسرین دوستی و آویشن باقری بی ثمر ماند.

به گزارش IWSports ؛ در کاراته وان استانبول در بخش کاتا ، نگین باقری تنها نماینده ایران در کاتای انفرادی در اولین مسابقه  نئومی نیکوسانتی از ایتالیا را 5 بر صفر شکست داد اما در دور دوم برابر ناتسوکی شیمیزو از ژاپن 4 بر یک بازنده شد. این کاتاروی ژاپنی  برنز لیگ جهانی ترکیه ۲۰۱۷ و نقره لیگ سری آ اتریش ۲۰۱۸ را در پرونده دارد.

توقف بهمن یار برابر عایشه سیاح

در وزن منهای 50 کیلوگرم کاراته وان استانبول ، سارا بهمن یار در دور اول برابر اوروره بورکو از فرانسه 5 بر یک پیروز شد. سارا در دور دوم به مصاف چیناتسو اندو از ژاپن رفت و حریف خود را که عنوان نایب قهرمانی کاراته وان اتریش در سال ۲۰۱۸ را در کارنامه داشت با اقتدار 10 بر صفر حذف کرد.

در دور سوم ، عایشه سیاح مراکشی حریف سارا بهمن یار بود که این مسابقه با برتری 3 بر یک کاراته کای مراکشی که نقره کاراته وان ۲۰۱۷ فرانسه را کسب کرده بود به پایان رسید.

حذف نسرین دوستی در هانتی

در همین وزن نسرین دوستی در مسابقه نخست خود برابر چانیاتوک چیپنسوک از تایلند پس از تساوی یک بر یک در قانون سنشو پیروز شد و به مرحله بعد صعود کرد.

نسرین در دور دوم برابر آلکساندرا پوپ از رومانی 3 بر صفر به پیروزی رسید تا راهی دور سوم شود. در دور سوم نبرد نسرین دوستی با دالیا اسدولینا از روسیه صفر – صفر تمام شد اما کاراته کای روس در هانتی پیروز میدان شد.

فاطمه چالاکی و چالش ون یو ژون

در وزن منهای 55 کیلوگرم فاطمه چالاکی در نخستین مسابقه خود 2 بر یک برابر امی کانل از اسکاتلند پیروز شد. فاطمه در دور دوم 4 بر صفر ویکتوریا سمانیکوا از روسیه را مغلوب کرد.

چالاکی در سومین مسابقه برابر گلمیرا اوسانوا از قزاقستان 3 بر یک به پیروزی رسید اما در دور چهارم 2 بر صفر برابر ون یو ژون از چین تایپه نتیجه را واگذار کرد.

فاطمه چالاکی در جدول شانس مجدد در همان دور اول 2 بر یک برابر دورتا باناژک از لهستان بازنده شد و نتوانست تلاش خود برای برنز را تداوم بخشد.

حذف آویشن برابر کاردین ایتالیایی

در همین دسته ، آویشن باقری کاراته کای گیلانی در مبارزه اول 2 بر یک از سد سعیده جیدا از الجزایر گذشت و سپس در دور دوم آروژان مختار از قزاقستان را یک بر صفر از پیش رو برداشت. آویشن در دور سوم موفق شد یک بر صفر جولیا ریتر از اتریش را شکست دهد اما در دور چهارم 3 بر یک مقابل سارا کاردین از ایتالیا بازنده شد.

در جدول شانس مجدد، آویشن باقری به دیدار شوری ناکامورا از زاپن و دارنده مدال برنز 2015 آسیا و 3 مدال ادوار کاراته وان رفت و با شکست 2 بر صفر از رسیدن به دور بعد بازماند.

طراوت خاکسار و شکست در آستانه فینال

دیگر کاراته کای ایران در وزن منهای 55 کیلو طراوت خاکسار بود که در دور اول مقابل فدریکا ریکاردی از ایتالیا 4 بر صفر پیروز شد. طراوت در دور دوم برابر طوبا یاکان از ترکیه 3 بر یک به برتری رسید.

طراوت خاکسار در ادامه روند موفقش در دور سوم برابر سابینا زاخاروا از قزاقستان و نایب قهرمان آسیا در سال 2015 با حساب یک بر صفر پیروز میدان شد تا به نیمه نهایی برسد.

خاکسار در نیمه نهایی برابر ون یو ژون از چین تایپه 3 بر یک شکست خورد و به فینال نرسید در حالی که کاراته کای تایوانی پیش از این فاطمه چالاکی را هم حذف کرده بود و قهرمان 2017 آسیا و کاراته وان 2018 هلند بود.

طراوت در دیدار رده بندی موفق شد پس از تساوی با ورتا باناژك از لهستان در هانتی برنده مسابقه شود و مدال برنز کاراته وان استانبول را به عنوان تنها مدال آور ایران در بخش زنان در این تورنمنت بر گردن بیاویزد.

علیپور و کاویانی و حذف در دور دوم

رزیتا علیپور دیگر کاراته کای ایرانی بود که در دسته منهای 61 کیلو مسابقه داد و در اولین رقابت نينا رادنويچ از سوئيس را 2 بر صفر شکست داد. رزیتا در دومین مسابقه  4 بر صفر از سد تتیانا ایزلار از هلند عبور کرد.

پس از صعود علیپور ، وی در دور سوم برابر آنيتا سروگينا از اوكراين که در سال جاری میلادی نقره اروپا و یک نقره و یک برنز از کاراته وان را کسب کرده بود 2 بر یک تن به شکست داد.

در وزن منهای 68 کیلوگرم ، مبینا کاویانی در اولین مسابقه برابر آیت فتیان از اردن 3 بر صفر صاحب برد شد و در دور دوم برابر كريستيانا گونزالز از اسپانيا و دارنده مدال برنز کاراته وان های پاریس و دوبی در سال جاری میلادی پس ای تساوی یک بر یک ، در قانون سنشو مغلوب شد.

حذف زودهنگام محدثه آقایی و حمیده عباسعلی

محدثه آقایی در وزن به اضافه 68 کیلوگرم وداعی زودهنگام با کاراته وان استانبول داشت. شکست 2 بر صفر او برابر فورتسا اورانا از كوزوو سبب شد رویای محدثه برای رسیدن به مراحل بالاتر رنگ ببازد.

حمیده عباسعلی نماینده پرامید ایران نیز سرنوشتی مشابه آقایی داشت. او پس از استراحت در دور اول در دوم دوم با حساب یک بر صفر برابر چیلو فراکوتی دارنده مدال طلای امیدهای اروپا و نقره کاراته وان اسپانیا در سال 2017 شکست خورد.

کاتای تیمی ناکام شد

در کاتای تیمی زنان تیم کاتای اصفهان با ترکیب فاطمه چیذری، مریم کریمی و زهره میرزاخانی در دور اول 5 بر صفر به ایتالیا باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

در دیگر مسابقه دور اول 2 تیم ایرانی شوتوكان JSKA با تركيب نسیم افشار، هانیه عزیزی و غزاله موقر نیا و منتخب ایران با ترکیب الناز تقی پور ، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری با هم رقابت کردند که تیم منتخب ایران پیروز میدان شد. در دور دوم تیم منتخب ایران با شکست برابر تیمی از ترکیه حذف شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.