22

الی کارپنتر برترین بازیکن سال 2020 فوتبال آسیا شد

  • کد خبر : 53747
  • 10 بهمن 1399 - 3:08
الی کارپنتر برترین بازیکن سال 2020 فوتبال آسیا شد
الی کارپنتر مدافع تیم ملی استرالیا به عنوان بهترین بازیکن آسیا برای سال ۲۰۲۰ برگزیده شد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – الی کارپنتر مدافع تیم ملی استرالیا به عنوان بهترین بازیکن آسیا برای سال ۲۰۲۰ برگزیده شد. این جوان بیست ساله، ساکی کوماگای ژاپنی و هم تیمی های ملی خود کیتلین فورد و سام کر را شکست داد تا این جایزه را از آن خود کند و نام خود را به عنوان بهترین بازیکن زن آسیا در سال ۲۰۲۰ در تقویم ثبت کند . کارپنتر جوان ترین بازیکنی بود که برای بدست آوردن این جایزه کاندیدا شده بود و موفقیت های او در دو تیم باشگاهی و تیم ملی استرالیا دلیل ماندگاری نام او در تاریخ شد .

کلید موفقیت های کارپنتر در ملبورن سیتی به قهرمانی با این تیم در لیگ استرالیا بر می‌گردد که نقش به سزایی را در موفقیت تیمش ایجاد کرد همچنین او برای سومین فصل متوالی به عنوان بهترین بازیکن جوان فصل استرالیا انتخاب شد . مدافع سرعتی خستگی ناپذیر به کشور فرانسه و تیم المپیک لیون نقل مکان کرد ، تیمی که آن فصل قهرمانی اروپا را تجربه کرده بود . او به عنوان یار تعویضی همیشه فریاد رس لیونی ها بود و قبل از اینکه به ترکیب اصلی راه پیدا کند در بازگشت به قاره ی آسیا پیراهن تیم ملی استرالیا را به تن کرد و در مرحله انتخابی مسابقات المپیک توکیو ، ۴ بازی انجام داد و ۳ گل برای هم تیمی هایش ساخت و نقش مهمی را در انتخاب استرالیا برای صعود به المپیک ایفا کرد . تمامی این موفقیت ها باعث شد که امتیازات او از سایر رقبا پیشی بگیرد و به عنوان بهترین بازیکن زن سال ۲۰۲۰ در قاره ی آسیا انتخاب شود . حال می توانید رتبه بندی نهایی را که به صورت زیر گرد آوری شده است مطالعه کنید .

۱_الی کارپنتر ( ملبورن سیتی ، المپیک لیون / استرالیا ) ۲۶.۹۳ امتیاز
۲_ساکی کوماگای ( المپیک لیون / ژاپن ) ۲۲.۴۷ امتیاز
۳_ کیتلین فورد ( آرسنال / استرالیا ) ۱۸.۵۶ امتیاز
۴_ سام کر ( چلسی / استرالیا ) ۱۲.۹۸ امتیاز
۵_ جی سی یون ( چلسی / کره جنوبی ) ۹.۵۹ امتیاز
۶_ جانگ سل گی ( مادرید سی اف اف ، اینچئون هیوندا ) ۳.۸۰ امتیاز
۷_ یوکیا سوگاساوا ( اوراوا رد دیاموندز / ژاپن )
۲.۴۰ امتیاز
۸_ ریکاکو کوبایاشی ( نیپون / ژاپن ) ۲.۳۱ امتیاز
۹_ تانگ جیالی ( شانگهای شنگلی / چین ) ۰.۶۰ امتیاز
۱۰_ وو هایان ( ووهان جیناگدا / چین ) ۰.۳۵ امتیاز

یحتمل سوالی که برای شما پیش می آید این است که این امتیازات بر چه اساسی به بازیکنان داده شده است که باید در خدمتتان عرض کنم که صد ها هزار هوادار از سراسر جهان به همراه یک هیئت متشکل از کارشناسان ، روزنامه نگاران و پیشکسوتان در نتیجه این آرا دخیل هستند . ۶۰ درصد این امتیاز به طرفداران اختصاص داده شده است و ۴۰ درصد باقی مانده در اختیار هیئت مستقل می باشد که در نهایت با جمع امتیازات نتیجه مورد نظر به دست می آید . ای اف سی با این حرکت فرصتی را در اختیار مردم گذاشته است تا آن ها بیشترین تأثیر را در تعیین جوایز سالانه داشته باشند و صدای مردم برای تعیین برترین ها پیش قدم شود .

مترجم: نیما اکرمی (اختصاصی)

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=53747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.