معصومه زارعی؛ از 17 سال حضور در والیبال نشسته تا ماموریت جدید در موتورسواری | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

معصومه زارعی؛ از 17 سال حضور در والیبال نشسته تا ماموریت جدید در موتورسواری

  • کد خبر : 5383
  • 19 خرداد 1397 - 14:46
معصومه زارعی؛ از 17 سال حضور در والیبال نشسته تا ماموریت جدید در موتورسواری

معصومه زارعی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته کشورمان و نایب رئیس هیات اتوموبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی از سال‌های حضورش در تیم ملی و تلاش برای پیشرفت بانوان در استان خود می‌گوید.

به گزارش IWsports ، معصومه زارعی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان که سابقه ۱۷ سال حضور در تیم ملی را دارد و  توانسته در این سال‌ها افتخارات فراوانی را کسب کند، نشان داده معلولیت مانع پیشرفت نیست و فعل خواستن را در عمل صرف کرده است.

معصومه زارعی در ورزش زنان ایران یک استثنا است و شاید ثابت قدم ترین دختر ورزشکار ایرانی از نظر تداوم حضور در تیم ملی. به 17 سال حضور در تیم ملی فکر کنید؟ باور نکردنی است . حضوری تا این حد طولانی ، با هیچ متر و معیاری جز تلاش و لیاقت سنجیده نمی شود.

زارعی علاوه بر والیبال نشسته حدود ۱۰ سال است که در هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی به‌عنوان نائب رئیس فعالیت می‌کند و در این زمینه نیز موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

کاپیتان تیم ملی کشورمان سال‌های زیادی از زندگی خود را صرف ورزش کرده است، بی‌توجهی و کوتاهی مسئولین به این سرمایه گرانقدر، نتوانسته ذره‌ای از علاقه و اراده او را در ورزش از بین ببرد.

او بعد از پایان سومین اردو آمادگی تیم ملی در سال ۹۷ برای حضور در مسابقات جهانی هلند از سال‌های حضورش در گفت‌وگو با آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: سال 79 وارد والیبال نشسته شدم و ۱۷ سال است که به‌عضویت تیم ملی درآمدم.

“در حال حاضر کاپیتان تیم ملی و بهترین بازیکن آسیا هستم، 3 سال متوالی بانوی برتر حجاب زن در مشهد شدم و از مسئولین استانی لوح دریافت کردم، در این سال‌ها توانستم 12 قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی کشور را  تجربه کنم و به‌همراه تیم ملی سال گذشته مقام سوم آسیا و مقام پنجم جهان را کسب کردم”

ناملایماتی مسئولان سبب دلسردی‌ام نشده است

با وجود اینکه قهرمان ملی هستم، اما فکر می کنم تجلیلی که در شأن من باشد از جانب ارگان‌های مربوطه صورت نگرفته است، اما چون عاشق این رشته هستم، به این مسائل توجه نمی‌کنم و ورزشم را ادامه می‌دهم.

20 تیر اعزام به مسبقات جهانی والیبال نشسته در هلند

7 خرداد ماه سومین اردو آمادگی سال ۹۷ برای حضور در مسابقات بین­‌المللی در ساری آغاز شد و پس از 10 روز تمرین به شهرهایمان برگشته ایم،  ۱۵ روز  استراحت خواهیم داشت و 3 تیرماه آخرین اردوی آمادگی را در تهران برگزار می‌کنیم.

20 تیر به‌مسابقات جهانی والیبال نشسته در هلند اعزام می‌شویم، 10 مهر ماه نیز در مسابقات پارآسیایی جاکارتا، برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو 2020 ژاپن به‌مصاف حریفان می‌رویم.

پس از بازگشت از جاکارتا دوباره تمرینات آغاز می‌شود، به‌دلیل این فشردگی مسابقات بدن ورزشکاران باید کاملا آماده باشد، به‌همین دلیل در مدتی که در مشهد هستم، تمرینات بدنسازی بسیاری انجام می­‌دهم.

حضور دو ورزشکار از خراسان رضوی در تیم ملی

از سال 90 تا 96 تنها ملی‌پوش والیبال نشسته از  خراسان رضوی بودم، اما خوشبختانه سال 96، ندا پنجه‌باشی نیز از خراسان رضوی به‌ تیم ملی اضافه شد و تیم ملی با دو نفر از خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در چین در سال ۹۶ شرکت کرد.

حمایت از ورزشکاران معلول، عامل افزایش عزت نفس

اسپانسر برای بانوان سالم به سختی پیدا می‌شود، چه برسد به ما که معلول هستیم و تاکنون هم برای مسابقات لیگ برتر هیچ اسپانسری نداشتیم، اما هیات جانبازان و معلولین هزینه‌ها را متقبل شد و تیم‌ها را اعزام می‌کرد.

خوشبختانه برای تمرین و بازی، سالن در اختیار داشتیم و از بابت امکانات مشکلی نداشتیم، اما متاسفانه با عدم حمایت ارگان­‌های دیگر مانند شورای شهر و  بهزیستی مواجه هستیم، بهایی به ورزشکاران معلول داده نمی‌شود و شاهد این کم‌لطفی­‌ها هستیم.

ورزشکاران معلول تیم ملی، نخبه معلولین محسوب می‌شوند و حمایت از ما می‌تواند سبب انگیزه در سایر معلولین و جانبازان و همچنین دیده شدن آنها شود.

درباره اتومبیل‌رانی و موتورسواری در خراسان رضوی

هر هفته، دوشنبه‌ها و جمعه‌ها تمرین موتورسواری بانوان در پیست ثامن الائمه انجام و این تمرینات شامل فصل یا ماه خاصی نمی‌شود.

خوشبختانه هر فصل، مسابقات اتومبیل‌رانی سرعت، آفرود و موتور کراس در خراسان رضوی را برگزار و نفرات اول تا سوم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

مقام اول تا سوم در رشته آفرود و مقام دوم و سوم در رشته موتورسواری را بانوان خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور سال 96 کسب کردند، در رشته‌های دیگر به‌دلیل هزینه‌ بالا تجهیزات اعزام به مسابقات را نداشتیم.

خوشبختانه در رشته آفرود، سرعت و موتور کراس، سال به سال پرشورتر وارد میدان می‌شویم و از آنجایی که تمرینات بیشتر می‌شود، نشان‌دهنده رشد بانوان ورزشکار خراسانی است.

هزینه بالا مانع اعزام به مسابقات بین المللی

فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری تمام انرژی و هزینه‌اش را صرف مسابقات قهرمانی کشوری می‌کند، در دو  بخش آقایان و بانوان اعزام به‌مسابقات برون‌مرزی انجام نمی‌شود و به ندرت چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در واقع بالاترین حد مسابقات فدراسیون، قهرمانی کشور بوده و این به‌دلیل هزینه بالای این مسابقات است که مانع اعزام ورزشکاران به مسابقات بین‌المللی می‌شود.

از سرمایه گذاری تا تجلیل

یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما نبود اسپانسر است، متاسفانه در رشته‌های بانوان به‌دلیل پوشش و حضور در سالن یا منع ورود آقایان به‌سالن، کسی سرمایه‌گذاری نمی‌کند، اما خوشبختانه مشکلی از لحاظ پیست تمرین و مربی نداریم.

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به‌ندرت مقام‌های  بانوان را پیگیری می‌کند و اداره کل ورزش و جوانان این استان، پیست ثامن‌الائمه را برای تمرین در اختیار هیات گذاشته است.

52 رشته ورزشی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که در تمام این رشته‌ها بانوان قهرمان زیادی داریم و ما انتظار نداریم اداره کل مستقیماً از مسئولین هیات تجلیل کند و هیات استان از ورزشکاران برتر قدردانی می‌کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.