17
گفتگو با سرمربی تیم والیبال زنان سایپا

مریم هاشمی: قهرمانی سایپا را به روح پدرم تقدیم می‌کنم | طرفدار جوانگرایی تدریجی‌ام

  • کد خبر : 54141
  • 14 بهمن 1399 - 19:43
مریم هاشمی: قهرمانی سایپا را به روح پدرم تقدیم می‌کنم | طرفدار جوانگرایی تدریجی‌ام
لیگ برتر والیبال بانوان با قهرمانی سایپا خاتمه یافت. مریم هاشمی سرمربی سایپا در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس درباره زوایای مختلف این قهرمانی صحبت کرده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ سایپا بار دیگر قهرمان لیگ برتر والیبال بانوان شد و مریم هاشمی با سایپا برای بار دوم در قله والیبال زنان ایران قرار گرفت.

مریم هاشمی به بهانه این قهرمانی در گفتگویی با آی دبلیو اسپورتس هم کلام شده است.

ساده قهرمان نشدیم

بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد، این قهرمانی ساده‌ای برای ما نبود. تعداد ملی پوشان در تیم‌ها نزدیک به هم بود و 4 تیم برتر لیگ از نظر سطح فنی فاصله زیادی با هم نداشتند.

ما برنامه ریزی کرده بودیم، زحمت کشیده بودیم، روزی 2 جلسه تمرین داشتیم و مزد زحماتمان را گرفتیم.

لیگ برتر والیبال بانوان - سایپا و هلدینگ اطلس تهران - مریم هاشمی و شهرزاد ریاضی

زمانی که سخت تمرین می‌کنید در نتیجه کم اشتباه‌تر ظاهر می‌شوید. در حقیقت این، عامل پیروزی‌های قاطع ما در لیگ بود.

مورد دیگر حمایت باشگاه سایپا بود. باشگاه در همه شرایط دشوار ما را حمایت کرد و ما باید به این حمایت، پاسخی در خور می‌دادیم.

حفظ جام سخت‌تر از کسب جام است

برای تیمی که یک بار قهرمان شده، تکرار موفقیت یک چالش است. به عبارت دیگر حفظ قهرمانی سخت‌تر از کسب جام است. از ابتدای لیگ امسال هدف ما یک قهرمانی بدون شکست بود.

ما 12 بازی بدون باخت داشتیم و این برای ما موفقیتی ماندگار خواهد بود. خوشبختانه نظر باشگاه این است که تیم حمایت شود و در حال حاضر هم به کسب سکوی باشگاه‌های آسیا در آینده فکر می‌کنیم.

باید به نظر کمیته VIS تمکین کنیم

در رابطه با لیست تیم منتخب فصل، این فهرست بدون نظرخواهی از مربیان بود و امسال اولین سالی بود که مثل لیگ مردان، کمیته VIS در انتخاب‌ها دخیل بود.

سمیرا-بیگدلی-مریم-هاشمی-لیگ-برتر-والیبال-بانوان-99

این لیست بر اساس آنالیز VIS نهایی شده است. از نظر من شاید یکی دو بازیکن دیگر می‌توانستند در تیم منتخب باشند اما باید به نظر کمیته فنی تمکین و اعتماد کنیم.

تیم پرستاره؟ این به تنهایی کارآمد نیست

بعضی این نظر را دارند که سایپای قهرمان تیمی پرستاره را در اختیار داشته است اما این که شما تیم خوبی داشته باشید تضمین کننده قهرمانی نیست.

موضوع مهم این است که بتوانید از نیرویی که در اختیار دارید به نحو احسن و ثمر بخش، استفاده کنید.

بازیکنان باتجربه می‌توانند از این هم بهتر شوند

ما امسال مونا آشفته را در اختیار داشتیم که آینده بسیار درخشانی دارد و پتانسیل بالایی دارد. اطمینان دارم که او می‌تواند در آینده حتی از این هم بهتر باشد و کم اشتباه‌تر عمل کند.

سایر بازیکنان ما بخصوص باتجربه‌تر ها بسیار اثربخش بودند. بازیکن در هر سنی و رده‌ای قابل تغییر است. این بازیکنان باتجربه باز هم می‌توانند رشد کنند از این هم بهتر باشند.

هیچ یک از بازیکنان باتجربه سایپا در نقطه سکون قرار ندارند. عقیده دارم که سن نمادین، نمایشگر توان یک بازیکن نیست و عمر بیولوژیک قرار نیست ملاک قضاوت ما در مورد کارایی یک بازیکن باشد.

طرفدار جوانگرایی تدریجی‌ام نه شتاب زده

در مورد جوانگرایی در لیگ والیبال صحبت‌های زیادی مطرح شده و واضح است که نسل جدید ما باید آرام آرام خود را پیدا کند اما این موضوع، کلیدی است که جوانگرایی به صورت تلفیق با استفاده از باتجربه‌ها صورت گیرد.

طرفدار جوانگرایی تدریجی هستم و نه اقدامی سریع و شتاب زده. ما طی یک برنامه بلند مدت باید جوان‌هایمان را جایگزین بزرگترها کنیم و این، اجتناب ناپذیر است.

5 ماه بسیار سخت را گذراندم

این قهرمانی برای من رنگ و بوی دیگری دارد و از صمیم قلبم به خاطر آن خوشحالم. در این 5 ماه مشکلات بسیار زیادی داشتم و در اواخر آبان ماه پدرم را به دلیل بیماری کرونا از دست دادم.

مریم هاشمی

درست یک روز پس از خاکسپاری پدرم در بازی با سروقامتان بابلسر حضور داشتم و با آن شرایط سخت در آن مسابقه حاضر شدم. ماه‌های بسیار دشواری برای من بود.

تمام تلاشم این بود که بتوانم اوضاع را مدیریت کنم که تیم آسیب نبیند. می‌توانم بگویم این قهرمانی را به پدرم تقدیم می‌کنم. او همیشه منتظر شنیدن خبر قهرمانی ما بود و امروز او هم مثل ما شاد است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=54141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.