15
پای صحبت فرزانه جمامی در اولین تجربه سرمربیگری

سپهرداد تیم شجاع دلان کوچک | دست خالی اما جسور در میان بزرگان

  • کد خبر : 54490
  • 18 بهمن 1399 - 19:29
سپهرداد تیم شجاع دلان کوچک | دست خالی اما جسور در میان بزرگان
فرزانه جمامی سرمربی تیم بسکتبال سپهرداد در آخرین گام حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان درباره تیم دوست داشتنی و جوانش می‌گوید. تیمی که با دست خالی، شجاعانه وارد لیگ شد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ لیگ برتر بسکتبال بانوان برای سپهرداد تقریباً به پایان رسیده گرچه تیم جوان و دوست داشتنی لیگ هنوز یک بازی دیگر در پلی آف برابر نارسینا در پیش دارد.

گرچه سپهرداد در لیگ پرفشار و پرمدعی و در شرایطی که نگاه‌ها به بازیکنان خارجی پرشمار و ستاره‌های داخلی است، در جمع مدعیان نبود اما ترکیب جوان و جاه طلبش از این تیم، چهره‌ای جذاب ساخت.

فرزانه جمامی مربی جوان سپهرداد 31 ساله است و از 18 سالگی وارد مربیگری بسکتبال شده است. او و تیمش از این نظر مشترک هستند که زمان زیادی برای تجربیات بیشتر در پیش دارند.

سال‌ها فرصت حضور در کادر فنی تیم‌هایی چون راه آهن، نیکان ترابر، کوشا سپهر سبلان و هیرو تهران از او یک مربی جوان اما باتجربه ساخته است و اکنون حضور در لیگ برتر به عنوان سرمربی، دوران مربیگری او را وارد مسیر تازه‌ای خواهد کرد.

او در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس درباره سپهرداد و نخستین تجربه‌اش در لیگ برتر بسکتبال زنان صحبت کرده است:

سپهرداد، بی اسپانسر و بی‌تجربه

تیم ما 2 سال است که شرایط سختی دارد و در لیگ برتر نبود اسپانسر برای یک تیم بسیار دشوار است. در آکادمی سپهرداد همیشه خودمان بازیکن سازی و از داشته‌های خودمان استفاده می‌کردیم. این اولین تجربه من به عنوان سرمربی در سوپرلیگ بود.

میانگین سنی ما بین 17 تا 18 سال بود و فقط یک بازیکن 22 ساله داشتیم. تقریباً همه بازیکنان سپهرداد سال اول یا دومشان در لیگ برتر را تجربه می‌کردند و کار کردن با تیمی بسیار جوان و بی تجربه شرایط خاص خود را دارد و بسیار دشوار است.

از سوی دیگر نبود اسپانسر کار ما را سخت کرد. با این وجود افرادی بودند که هر یک به گونه‌ای و بر اساس توانی که داشتند سنگی را از پیش پای ما برداشتند.

با این حمایت ها سپهرداد توانست امسال در بین بزرگان لیگ برتر بسکتبال بانوان حضور پیدا کند و این تجربه باارزش را به نسلی جوان و آینده دار از دختران بسکتبالیست هدیه دهد.

از همه کسانی که به سپهرداد برای حضور در لیگ کمک کردند قدردانی می‌کنم. کسانی که دستی بر آتش دارند می‌دانند که ورود به لیگ برتر بدون اسپانسر، تا چه حد دشوار است.

سپهرداد؛ گاهی خوب و گاهی بی ثبات

در لیگ امسال گاهی با مشکلی بی ثباتی در ارائه فنی روبرو بودیم و این موضوع در مورد تیم‌های جوان و کم تجربه شایع و طبیعی است.

تیمی که تجربه کافی ندارد از عوامل خارجی بیشتر تأثیر می‌پذیرد و ما هم از این قاعده طبیعی مستثنی نبودیم.

به نظر من حضور در لیگ به خودی خود کاری بزرگ و حضور ما در پلی آف هم اتفاق مهمی بود. این یک تجربه باارزش برای من و بازیکنان جوانم به شمار می‌رود که صرف نظر از هر نتیجه‌ای، بسیار مهم است.

ما بازیکنانی در اختیار داریم که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و شاید به بهترین‌های ایران و تیم ملی تبدیل شوند. طبیعی بود که یارای رقابت با تیم‌های پرمهره و پرهزینه را نداشته باشیم اما آن چه در لیگ 99 ارائه دادیم از نظر ما رضایت بخش و کاشتن بذری برای آینده است.

چهره‌های جوان سپهرداد ؛ هانا و دیگران

هانا بیدار و مریم شیرازی با تجربه بین المللی، آینده بسیار خوبی خواهند داشت. تیام پروینی، زهرا غلامی، سروناز احمدی، آیلین حیدری و دیگران اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می‌توانند به بازیکنان آینده سازی برای بسکتبال ایران تبدیل شوند.

زهرا عباس نژاد یکی از گارد رأس های خوب ایران خواهد شد به نظر من حتی به نسبت به جثه کوچکی که دارد توانایی بالایی دارد و بازیکن باهوش و توانمندی است و من سبک بازی او را می‌پسندم.

همچنین عسل معصومی یکی از بازیکنان مهم ما بود که در بازی اول به دلیل آسیب دیدگی او را از دست دادیم. زهرا منافی بازیکن بلندقامت ما بود که روند پیشرفت او را بازی به بازی احساس می‌کردم.

تک تک بازی‌ها برایم لذت بخش بود

ما بازی‌های متفاوتی را سپری کردیم. از بازی ویژه با تیم قدرتمند پالایش نفت آبادان تا نمایش درخشان برابر گرگان و یا یک روز بد مقابل مولتی کافه مشهد.

اما باید بگویم تک تک این بازی‌ها حتی در یک روز ناامید کننده از نظر نتیجه و عملکرد، برای من لذت بخش بود زیرا احساس می‌کردم که آن‌ها هر روز چیزهای بیشتری یاد می‌گیرند و آرام آرام به سمت پختگی می‌روند.

بهترین حسی که در این مسابقات داشتم زمانی بود که حضور تیم در پلی آف قطعی شد با وجود این که با تیمی بسیار جوان و بدون حامی مالی وارد لیگ شده بودیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=54490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 4
  1. باسلام واحترام
    لطفا نسبت به انتشار عکس بی حجاب دختران بسکتبالیست اقدام شود .این کار هنجار شکنی وغیر قانونی است وباعث تاسف است.

  2. سلام و رحمت. سربلندی هرورزشکاری مایه ی افتخار ملت نیست. به هرقیمتی سربلندی نصیب کسی نمی شود.امروز هویت یک زن ایرانی را نشانه رفته اند. هم صدایی با کشورهای بی تمدن در شأن ورزشکاران نبود.

  3. باسلام
    بدین وسیله عمل قبیح برداشتن حجاب که کاری هنجارشکنانه و غیر قانوتی است را محکوم کرده و از وزیر ورزش و سایر مسئولین درخواست برخورد جدی داریم.

  4. فهم اینکه قوانین ایران بر مبنای اسلام بنا شده و ما مسلمان هستیم، سخت نیست. بی قانونی و تشویق دختران به زیر پا گذاردن حکم الهی، آزادی نیست، بلکه اسارت در دام شیطان است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.